NIPT-test

Får den ikke dekket av det offentlige, og tar den ikke privat nei.
Snakket med ei venninne som er både gravid og overlege på føden om det, og hun sa at de ser det meste på UL, så hun så ikke noen grunn for å ta den. Regner med de har lav terskel for å ta NIPT uansett om det er det minste tegn på UL at noe ikke stemmer.

Jeg fikk det gjennom det offentlige denne gang og tok det, men det hadde holdt med ultralyden jeg også fikk. Forrige gang tok jeg ultralyd privat i uke 13, og de så ikke noe uvanlig med nakkefold, følte meg betrygget av det. Jeg føler det er veldig sent å finne ut i uke 18 om det er noe alvorlig med barnet, men de ser det nok der om det skulle være noe.

Får det dekt pga alder så har tatt den og venter på svar. Hadde nok ikke tatt den om jeg ikke fikk den dekt og tul så fint ut
Samme her.

Hvor lang tid tar det å få svar på NIPT testen ? Skal ha TUL og NIPT test neste mandag.
Får det pga alder.
Svaret kom i realiteten etter en hos meg (fant på nett anslår på 10-15 virkedager, muntlig sa de to uker), men fant det først etter to fordi jeg sjekket «prøvesvar» og ikke «journal». Noen sier de får brev i posten, det har jeg ikke fått. Venninne med termin i september sa de ringte og at de sa de gjorde det uansett funn eller ikke, til med sa de at de kun ringer om de finner noe.

Har tatt test via Ultralydklinikken i Danmark, men ikke fått svar enda. Ønsker å vite det dersom det skulle være noe galt og de ikke oppdager det på ultralyd.

Har tatt test via Ultralydklinikken i Danmark, men ikke fått svar enda. Ønsker å vite det dersom det skulle være noe galt og de ikke oppdager det på ultralyd.
Jeg gjorde det samme, fikk svar 9 dager etter blodet var sendt :joyful: Alt i alt veldig glad jeg gjorde det, en fin opplevelse og hyggelig dame som ringte meg opp med svaret.:hello2

Jeg får den(eller har fått igår) pga vi hadde et barn med trisomi men også alder. Tatt (12+6) på StOlavs og svar kommer i slutten av neste uke. Hadde NIPT med forrige barn 3 år siden på StOlavs også da det var ikke tilbud som nå og svar kom fort( han er frisk :) ). Håper alt blir bra nå også.

Jeg skal på TUL og NIPT pga alder (er akkurat t "gammel" nok til å få det), og skal gjøre dette til mandag. Er da 13+1. Da vi har flere tilfeller i familien med syndromer, er jeg glad vi kan få oppfølging tidlig om det skulle være noe.

Da fikk vi positivt svar for trisomi 21 på nipt, så sjansen er stor for at lille har Downs syndrom. Blir fostervannsprøve neste uke for å bekrefte om det stemmer.
Stor klem til deg! :Heartred

Back
Topp