Nipt test

Jeg vil gjerne ta NIPT-test, men er usikker på hvordan det gjøres nå når det er vanskelig å reise til utlandet. Skal ta privat UL rundt uke 8, så tenkte å høre med dem om de kan veilede meg litt i hvordan jeg går frem. Har termin et par måneder før jeg fyller 38, så da må man jo ordne alt selv...
 
Er det flere som blir henvist fra Gyn etter første ul til fosterdiagnostik avdeling for å få oppfølging - NIPT test osv?
 
Vi vurderer også å ta NIPT. Tenker å bestille kit fra edda labs eller nipt-skandinavia. Spurte fastlegen om de kan ta blodprøven og det kunne de :happy:
Har ikke satt meg helt inn i alt enda, er jo fortsatt veldig tidlig. Tenker å ta kontakt etter TUL og avtale nærmere.
 
Tok NIPT via Edda labs! Veldig fornøyd fra start til slutt. Tok 1 uke fra blodprøven ble sendt til vi fikk svar:gen014
 
Tok NIPT via Edda labs! Veldig fornøyd fra start til slutt. Tok 1 uke fra blodprøven ble sendt til vi fikk svar:gen014
Hva testet dere for? Kom det en pakke med blodprøveglass som dere tok med til legen? Har bestilt prøven nå, men usikker på om det kommer noe hit eller jeg bare skal ta med skjema til lege? :)
 
Vi tok den som heter NIPT Extended. Den tester for trisomi 13,18 og 21, kjønnskromosonforstyrrelser, 22q11.2 delesjonssyndrom og kjønn. Vi fikk en pakke levert på døren av DHL med 2 blodprøveglass og et skjema som man måtte fylle ut og legge tilbake i boksen som skal returneres. Det følger også informasjonsskriv hvor alt står nøye forklart. Mannen min er helsepersonell, så vi tok testen selv. Du må ta med blodprøveglassene og et skjema med info som følger med til den som skal ta prøven for deg:)
 
Noen som har bestilt nipt test nylig? Vurderer å gjøre det, har sett litt på Nipt - Skandinavia.
Hvilken uke tok dere blodprøven?
 
Jeg er jo dinosaur å regne ved 45 :laughing002 Får vel noen form av test via helsevesenet. Det fikk jeg vel for såvidt i sist svangerskap og da jeg var 38, men det er så lenge siden nå at jeg har radert alt av "uviktige" detaljer i hukommelsen:schocked028.

Håper dere som har behov for en slik test men er under 38 får kjøpt og utført greit nå i disse Covid tider :Heartred
 
Noen som har tatt via nipt-skandinavia og fått svar? Spent på hvor lang tid det tar. Sendte prøven med DHL for 5 dager siden (helg inni der). Og ringer de for å gi svaret eller får man på mail? Snakka jo med en veldig hyggelig lege der før de sendte kitet, men jeg husker ikke hva han sa ang. svar... :hilarious:
 
Noen som har tatt via nipt-skandinavia og fått svar? Spent på hvor lang tid det tar. Sendte prøven med DHL for 5 dager siden (helg inni der). Og ringer de for å gi svaret eller får man på mail? Snakka jo med en veldig hyggelig lege der før de sendte kitet, men jeg husker ikke hva han sa ang. svar... :hilarious:
Lurte på det samme :think005 Er veldig spent på svaret selv :) Sendte pakken med DHL den 25.02. Tror de sender svar på mail.
 
Lurte på det samme :think005 Er veldig spent på svaret selv :) Sendte pakken med DHL den 25.02. Tror de sender svar på mail.

Da sendte vi inn samme dag! :) Får håpe vi får det i løpet av denne uka da.

Kan jeg spørre hvilke av testene du tok? Jeg endte opp med den trisomytest+.
 
Da sendte vi inn samme dag! :) Får håpe vi får det i løpet av denne uka da.

Kan jeg spørre hvilke av testene du tok? Jeg endte opp med den trisomytest+.
Ja, så klart :) Vi valgte den samme. Synes at prisforskjellen var så liten, så så ikke poeng å velge noen av de andre to.
 
Back
Topp