Nipt-test

Så spesielt! Hør med andre private. Volvat, Fürst, dr. Dropin osv. Kjenner du en sykepleier eller lege? Ville forresten også ha byttet fastlege om fastlegen din er så sur som h*n virker som. ❤️
Kjenner ingen leger eller sykepleiere :( Jeg vet ikke hvem jeg skal bytte til. De rundt meg har lang venteliste. hun er den verste jeg har hatt. Jordmor sa si til legen ta blodprøve av også toxoplasme og hepatit i uke 12. Sa det til legen hun sa nei jeg har krysset av for det som skal tas!!! :sorry::sorry::smiley-angry017:smiley-angry017

Last edited:
Følger du bruksanvisningen for å bestille sendt til utlandet? Link ligger øverst på denne siden https://www.ultralydklinikken.dk/2019-03-22-12-44-09/panorama-test.html

Jeg bestilte før helgen. Du må bare velge en dato og klokkeslett, og ignorere det med ultralyden. De bruker bare datoen som den dagen de sender testen.
Se denne linken. https://ultralyd.onlinebooq.dk/?_ga=2.34226529.1587627223.1595237867-393296769.1595237867
Trykk på videre. Der får jeg spm om ultralyd. Tok kontakt på mail de sa nei du skal ikke ha. Holder på å blir gal av dette. Dems tlf er ute av drift.

Se denne linken. https://ultralyd.onlinebooq.dk/?_ga=2.34226529.1587627223.1595237867-393296769.1595237867
Trykk på videre. Der får jeg spm om ultralyd. Tok kontakt på mail de sa nei du skal ikke ha. Holder på å blir gal av dette. Dems tlf er ute av drift.

Trykket meg gjennom nå, og jeg får ikke spørsmål om det?

Velger panorama utvidet sendt til utlandet, trykker neste, og kommer da hit: https://ultralyd.onlinebooq.dk/?_ga=2.34226529.1587627223.1595237867-393296769.1595237867

Der velger jeg Panorama kit til utlandet, og så er det bare å fylle inn tid for når de skal sende. Ikke noe ultralyd. Trykker du på den første knappen, kanskje, den med Velg tid? Den skal du ikke trykke på, bare den med panorama til utlandet.

Trykket meg gjennom nå, og jeg får ikke spørsmål om det?

Velger panorama utvidet sendt til utlandet, trykker neste, og kommer da hit: https://ultralyd.onlinebooq.dk/?_ga=2.34226529.1587627223.1595237867-393296769.1595237867

Der velger jeg Panorama kit til utlandet, og så er det bare å fylle inn tid for når de skal sende. Ikke noe ultralyd. Trykker du på den første knappen, kanskje, den med Velg tid? Den skal du ikke trykke på, bare den med panorama til utlandet.
Ja det er den tiden jeg mente. Nå ringte de og sa jeg kan trykke på et tidspunkt allikevel.
Men er en tast unna å fullføre testen. Finner ingen som kan ta prøven. Ringte oslo city de nekter også :(

Aleris sa jeg bør ha rekvisisjon. Sa vil bare to rør med blodprøve. Skjønner ikke hvorfor de er så vanskelige:smiley-angry017:smiley-angry017

Så teit! I Stavanger sa de ja til å ta prøven så lenge jeg tok en time med gynekolog samtidig slik at de kunne følge meg opp. Nå endte jeg opp på Medicus, men det var ingen som diskuterte med meg da jeg ringte Aleris... :inpain:

Så teit! I Stavanger sa de ja til å ta prøven så lenge jeg tok en time med gynekolog samtidig slik at de kunne følge meg opp. Nå endte jeg opp på Medicus, men det var ingen som diskuterte med meg da jeg ringte Aleris... :inpain:
Sa medicus ja også? hvem ringte du på aleris?
Dette sa Aleris: Du vil uansett ha behov for en blodprøverekvisisjon før du tar blodprøven slik at henvisende lege får prøvesvar.

Kjenner ingen leger eller sykepleiere :( Jeg vet ikke hvem jeg skal bytte til. De rundt meg har lang venteliste. hun er den verste jeg har hatt. Jordmor sa si til legen ta blodprøve av også toxoplasme og hepatit i uke 12. Sa det til legen hun sa nei jeg har krysset av for det som skal tas!!! :sorry::sorry::smiley-angry017:smiley-angry017
Men kan du ikke ta blodprøve på helsestasjonen? Oslo er nærmeste by for deg ikke sant? Leste et eller annet sted at noe som het noe med Oslo City samarbeidet med de i Sverige og Norge. Tror det var ultralyd og blodprøve.

Men kan du ikke ta blodprøve på helsestasjonen? Oslo er nærmeste by for deg ikke sant? Leste et eller annet sted at noe som het noe med Oslo City samarbeidet med de i Sverige og Norge. Tror det var ultralyd og blodprøve.
Oslo city? Ja ringte de idag og de nekta og :(

Spør i andre tråder også da, om de vet om noen private som kan ta. Spurte du dr. Dropin? Hva sier du til dem i telefonen og hva sier dere andre?

Last edited:
Ja det skjønner jeg men det var før NIPT ble lovlig i Norge. Nipt er nå lovlig i Norge men prosedyrene er ikke klare
Ja, så da vet man jo ikke helt hvordan regelverket rundt det vil være enda og mange leger vil nok ikke risikere det. Likevel er det jo mange i nærheten av deg som har fått sendt blodprøve så noen må jo kunne fortelle hva de sa og hvor de spurte for å få det til :) Siste alternativ er jo rett og slett å dra dit.

Ja, så da vet man jo ikke helt hvordan regelverket rundt det vil være enda og mange leger vil nok ikke risikere det. Likevel er det jo mange i nærheten av deg som har fått sendt blodprøve så noen må jo kunne fortelle hva de sa og hvor de spurte for å få det til :) Siste alternativ er jo rett og slett å dra dit.
Nå hørte jeg på kvinneguiden flere har tatt det på legekontoret. Typisk min er så streng :(
Har null sjangse for å reise :(

Da er jeg på vei hjem fra Danmark. Har nå tatt NIPT - test panorama :-)

Venter svar om 8-10 dager.

Jordmor sa at fosteret så perfekt ut og at jeg må stole på kroppen min. Synes det var veldig fint sagt ❤️
9+5

Sa medicus ja også? hvem ringte du på aleris?
Dette sa Aleris: Du vil uansett ha behov for en blodprøverekvisisjon før du tar blodprøven slik at henvisende lege får prøvesvar.

Ja, det var ikke noe problem hos Medicus! Men også de ville utføre ul først.

Aleris Hinna i Stavanger sa også ja med en gang, og ingen har nevt noe om rekvisisjon!

Ja, det var ikke noe problem hos Medicus! Men også de ville utføre ul først.

Aleris Hinna i Stavanger sa også ja med en gang, og ingen har nevt noe om rekvisisjon!
Fikk dette Som svar fra Aleris:
Hei!

Er du pasient hos oss? Hvis ikke må du til en lege her før du får tatt blodprøver.
Det må alltid være en lege som rekvirerer til blodprøver og det må være en av våre leger.
Ring oss gjerne så hjelper vi deg med en legetime hvis du ikke allerede er pasient her og har en rekvisisjon.

Vennlig hilsen
Aleris, Frogner

Back
Topp