Dere ogsåSpennende! Jeg teller ned dagene her! Masse lykke til!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dere ogsåSpennende! Jeg teller ned dagene her! Masse lykke til!
Jeg gjør det egentlig fordi de sjekker ofte andre organer, utvikling og nesebein på ultralyden. Jeg vet ikke om man behøver å sjekke begge deler, men vet NIPT testen bare sjekker en del kromosomfeil og tenker de kanskje kan se andre type feil ved en tidlig ultralyd. Men jeg er absolutt ikke sikker på dette altså Jeg har også fått anbefalt https://www.spesialistsenteretforkvinner.no/ på Jessheim som tydeligvis gjør en grundig sjekk av organer også og hørt de er super flinke. Men dessverre er de på ferie og jeg rekker ikke gjøre ultralyd der før nakkefolden har lukket seg.
Men har ikke noe fasit svar på om man trenger å gjøre både NIPT og nakkefold.
Men hvis du ser på den linken jeg sendte så ser du det litt bedre forklart (men ja ikke noe 100% klart svar her heller). https://www.jordmorklinikken.no/hva-er-nipt/
«Hvis svaret viser normale kromosomer får vi spørsmål om nødvendigheten av en ultralyd undersøkelse. Dette må hver enkelt vurdere. En ultralyd undersøkelse i uke 12 er en vurdering av fosterets anatomiske utvikling. Vi ser om fosteret ser friskt ut så langt i svangerskapet. Vi ser hodet, begge hjernehalvdelene, armer og ben, hender og føtter, om kroppen ser normal ut, og at det er væske på riktig sted.»
Hadde tidligere i dag en lang samtale med de på Edda labs i Sverige.
Det er aldri 100% sikkert det svaret man får på testene. Det er sannsynlighet man tester får.
Man får kun ja eller nei på morkake eller fostervannsprøver.
Men nipt er en god indikator. Men stor sannsynlighet bestyr ikke alltid at det er det, som noen har nevnt før. Og liten sannsynlighet, betyr ikke at det ikke er noe. Men downs hadde de en 99% treffsikkerhet på. De andre har større margin.
Greit å vite tenker jeg
Hei. Dere som bestilte KIT fra ultralydklinikken hvilken valgte dere? Basis vs utvidet
det er to forskjellige panorama KIT
Vis vedlegget 331395 Vis vedlegget 331396
Fürst?Fastlegen min nekter å ta blodprøve for meg
Sendte mail til Medicus fikk ingen respons
Hvor skal jeg ta den prøven??
Kan du prøve et annet legekontor? Evt ringe rundt til private hvis du bor i nærheten av en storby? Så kjipt at legen din er så vrang på jeg ringte bare legekontoret å spurte sekretæren der som igjen forhørte seg med de som jobber på laboratoriet. De så ingen problem med det.Fastlegen min nekter å ta blodprøve for meg
Sendte mail til Medicus fikk ingen respons
Hvor skal jeg ta den prøven??
Kan de det uten rekvisisjon?Fürst?
Legen med har svart med en lang melding og mener det er ulovlig!Kan du prøve et annet legekontor? Evt ringe rundt til private hvis du bor i nærheten av en storby? Så kjipt at legen din er så vrang på jeg ringte bare legekontoret å spurte sekretæren der som igjen forhørte seg med de som jobber på laboratoriet. De så ingen problem med det.
Jeg får dette spørsmålet men jeg skal jo ikke ha ul da jeg ikke skal dra dit. Vet du hva jeg må gjøre for å gå videre?Tok utvidet panorama
Jeg får dette spørsmålet men jeg skal jo ikke ha ul da jeg ikke skal dra dit. Vet du hva jeg må gjøre for å gå videre?
Jeg får dette spørsmålet men jeg skal jo ikke ha ul da jeg ikke skal dra dit. Vet du hva jeg må gjøre for å gå videre?
Jeg får spm om ultralyd og den skal jeg ikke haJeg lurte på det samme! Du booker deg bare inn en dato og klokkeslett, og så sender de testen den dagen Vår test brukte 11 dager på å komme frem, sendt mandag og ankom fredag uken etter
Tror det. Eller Dr. Dropin.Kan de det uten rekvisisjon?
Så spesielt! Hør med andre private. Volvat, Fürst, dr. Dropin osv. Kjenner du en sykepleier eller lege? Ville forresten også ha byttet fastlege om fastlegen din er så sur som h*n virker som.Aleris sa jeg bør ha rekvisisjon. Sa vil bare to rør med blodprøve. Skjønner ikke hvorfor de er så vanskelige
Følger du bruksanvisningen for å bestille sendt til utlandet? Link ligger øverst på denne siden https://www.ultralydklinikken.dk/2019-03-22-12-44-09/panorama-test.htmlJeg får spm om ultralyd og den skal jeg ikke ha