Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror faktisk de mange steder er så strenge at de ikke tilbyr det til 35-37-åringer ennå heller, fordi de ikke har utvidet tilbudet nok siden lovendringen.Fyller 35 under en måned etter termindato og har tenkt en del på NIPT-test. Er sykehusene veldig strenge med at du må akkurat være over 35 eller kan man be om blodprøven siden man så å si er 35? Noen som har erfaring med det?
Tror faktisk de mange steder er så strenge at de ikke tilbyr det til 35-37-åringer ennå heller, fordi de ikke har utvidet tilbudet nok siden lovendringen.
Og vil nok dessverre tro at du må ta det privat og dekke det selv hvis du ikke fyller 35 før etter termin ja.
Men det er jo gratis å spørre da...
Den beskjeden fikk jeg også, men så viste det seg at St.Olav går rett på UL/NIPT.Jeg har en venninne som er 39, hun fikk beskjed om at hun ikke fikk nipt før de fant noe på kub test...
Utrolig urettferdig når lovverket ble endret, men pengene ble ikke lagt på bordet så prosessen drar ut i tid. I løpet av første kvartal 2022 skal visst tilbudet begynne å rulles utHelt enig i at dette har dradd ut! Selv fyller jeg 37 år like før termin, men får heller ingen av testene hvis jeg ikke betaler selv.Da har jeg lært noe nytt i dag. Synes de har brukt veldig lang tid på å få satt i gang ting. Håper de setter det i gang på nyåret da. At det ikke drar seg ut enda mer i tid.
Så hvis man drar dit blir det dekket?Den beskjeden fikk jeg også, men så viste det seg at St.Olav går rett på UL/NIPT.
Så hvis man drar dit blir det dekket?