NIPT/KUB test

Lamalama

Betatt av forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Aprilspirene 2024❤️
Fyller 35 under en måned etter termindato og har tenkt en del på NIPT-test. Er sykehusene veldig strenge med at du må akkurat være over 35 eller kan man be om blodprøven siden man så å si er 35? Noen som har erfaring med det?

Fyller 35 under en måned etter termindato og har tenkt en del på NIPT-test. Er sykehusene veldig strenge med at du må akkurat være over 35 eller kan man be om blodprøven siden man så å si er 35? Noen som har erfaring med det?
Tror faktisk de mange steder er så strenge at de ikke tilbyr det til 35-37-åringer ennå heller, fordi de ikke har utvidet tilbudet nok siden lovendringen.

Og vil nok dessverre tro at du må ta det privat og dekke det selv hvis du ikke fyller 35 før etter termin ja.

Men det er jo gratis å spørre da...

Tror faktisk de mange steder er så strenge at de ikke tilbyr det til 35-37-åringer ennå heller, fordi de ikke har utvidet tilbudet nok siden lovendringen.

Og vil nok dessverre tro at du må ta det privat og dekke det selv hvis du ikke fyller 35 før etter termin ja.

Men det er jo gratis å spørre da...

Å ja, har ikke fått med meg at tilbudet ikke har kommet i gang for de ned til 35 års alder jeg, men da spørs det nok om jeg må vurdere å gå privat. Men som du sier, det koster ingenting å spørre.

Jeg har en venninne som er 39, hun fikk beskjed om at hun ikke fikk nipt før de fant noe på kub test...

Jeg fyller 38 to små måneder etter termin og jeg må punge ut for privat nipt :bored: Utrolig urettferdig når lovverket ble endret, men pengene ble ikke lagt på bordet så prosessen drar ut i tid. I løpet av første kvartal 2022 skal visst tilbudet begynne å rulles ut

Da har jeg lært noe nytt i dag. Synes de har brukt veldig lang tid på å få satt i gang ting. Håper de setter det i gang på nyåret da. At det ikke drar seg ut enda mer i tid.

Da har jeg lært noe nytt i dag. Synes de har brukt veldig lang tid på å få satt i gang ting. Håper de setter det i gang på nyåret da. At det ikke drar seg ut enda mer i tid.
Helt enig i at dette har dradd ut! Selv fyller jeg 37 år like før termin, men får heller ingen av testene hvis jeg ikke betaler selv.

Jeg kommer til å utføre Nipt dersom alt ser fint ut på TUL. Noen som har bestemt seg for gjennom hvem de vil gjøre det?

Vi skal bestille fra Danmark hadde jeg tenkt. Virka som de hadde mer greie på det enn Norge.

Back
Topp