Nettopp født i veke 24 +1, termin var 13 april.

Gratulerer med ei lita jente og masse lykke til i tiden fremover!
 
Gratulerer og lykke til videre[emoji173]️
 
Gratulerer så mye med Vilje!! Hun er jo aldeles nydelig ;) håper og tror at tilstanden forblir stabil :) [emoji173]

Når det er sagt, så har min mann og jeg 2 nevøer (tvillinger) som også ble født så altfor tidlig! De veide bare 500 g hver da de ble født, forlovelsesringen til bf kunne de træ helt opp til skuldra på de små :eek: flere ganger fikk de beskjed om at det ikke var sikkert ar de ville overleve natta, så det ble mange opp- og nedturer. Mange valg å ta for foreldrene. I dag er tvillingene 27 år gamle, har kjæreste begge to og lever et normalt liv [emoji173][emoji173][emoji173] lykke til på ferden! Jeg har troa på deg og jenta di [emoji8]
Så godt å høyra.. I korleis veke kom Dei?
 
Jeg heier alt jeg kan på den sterke, fine jenta deres [emoji173] Det er en utrolig reise dere har vært med på, og jeg krysser alt jeg har for at den også ender godt [emoji173][emoji173]
 
Gratulerer med ei sterk jente :) Lykke til og stay strong [emoji173]
 
Råder deg til å melde deg inn på prematur gruppa og dysmatur gruppa på facebook. Der er utrolig mange solskinnshistorier. ^^,
Signerer [emoji173] Finnes en for årene 2015/2016 for både premature og dysmature barn i samme kull. Ellers finnes det en stor gruppe for premature; med mange fine folk som har erfaring [emoji173] Mi er på langt nær like prematur som din baby, så erfaringene er nok ganske annerledes.
 
Signerer [emoji173] Finnes en for årene 2015/2016 for både premature og dysmature barn i samme kull. Ellers finnes det en stor gruppe for premature; med mange fine folk som har erfaring [emoji173] Mi er på langt nær like prematur som din baby, så erfaringene er nok ganske annerledes.
Har sendt forespørsel på å bli medlem no. Tusen takk for informasjonen☺ greitt å prate med andre i samme situasjon☺☺☺
 
Har sendt forespørsel på å bli medlem no. Tusen takk for informasjonen[emoji5] greitt å prate med andre i samme situasjon[emoji5][emoji5][emoji5]
Og gratulerer så mye [emoji173] Det kan være en humpete tur, men de er så sterke disse små. Det er flere foreldre til ekstremt premature barn i spesielt den ene gruppa, som vil kunne svare deg på en hel masse. Det er lukkede grupper også. Men godt å ha som støtte på veien. Jeg ønsker dere alt godt. Vilje skal klare dette sammen med dere [emoji173] Det håper jeg virkelig. Husk at når det føles mørkest, så finnes det folk å prate med på sykehuset også.
 
Gratulera og lykke til!! <3
 
Gratulerer så mye som er blitt mamma igjen!!

Min forrige er prematur, ikke så mye som din, men jeg var på sykehuset sammen med ei som hadde født i uke 24. Dattera trengte endel oppfølging i starten og det var jo slitsomt for foreldrene å være på sykehuset og all usikkerheten, MEN: det gikk veldig bra! Tror de måtte være på sykehuset til litt etter termin, og jenta var litt senere enn andre på endel ting, men ho tok det igjen i løpet av kort tid og fikk så vidt jeg vet ingen senskader.

Krysser fingrene for dattera di og sender deg en klem. Så sterk som hun har visst seg lover det jo godt!
 
Grunn av mistanke om kromosomfeil tok legen ein morkakeprøve i veke 11/12. 5 dager etterpå byrja eg å blø. Det viste seg at eg hadde eit hematom (blodsamling) ved morkaka. Fekk beskjed om at det kunne ta si tid Før dette ville tømme seg. Vekene gjekk og eg blødde meir og meir. Blodprosenten falt frå 11,5 til 7,8 (siste måling). Morkakeprøven viste imidlertidig å ve heilt normal. Men Pga blødningane så gjekk vatnet mitt ved veke 20, og eg var forberedt på ein sein abort på veg til sjukehuset i ambulansen.. Men sidan eg ikkje hadde rier så fekk eg beskjed om å ta det med ro, sengeleie.. Fortsatte å blø og hadde vatn avgang med jamne mellomrom.. Trass i dette voks jenta mi i magen. Det gjorde ogdå hematomet ved morkaka. Så i veke 23 +3 byrja riene.. vart i Hu og hast frakta til Haukeland med ambulanse. Livmorhalsen var nesten heilt utvida ved undersøkelsen. Fekk lungemodningsprøyter og epidural som stoppa riene. Var på obs posten over helga, fekk 2 poser blod på mandagen. På kvelden begynte riene att.. Denne gongen var eg 4-5 cm.. Så vart liggende på føden. Fekk magnesium drypp for å motvirke cerebral parese hjå barn.. riene stoppa opp att. Men natt til onsdag den 21/12-16 byrja riene att. Kl 03.06 kom jenta i full fart. Bitteliten var ho, 700 gram og 30 cm, men sterk som bly! Rommet var da fult av folk, barneleger, jordmødre, anestesi leger, gynekolog osv.. Dei intuberte ho og reiste med ho til nyfødt intensiven.. Så var det gjort. Mamma var eg blitt for 3 gong, men denne gongen ei usikker tid i møte. Ho kom aå alt for tidleg.. Ho er i dag 1 veke gammel, og 25 veker.. Skuld følelsen min kjem stadig fram pga prøven eg tok i veke 11/12. Men det som er gjort er gjort. Jenta mi skal Heite Vilje, for det har ho. STERK Vilje!
Skulle ønske eg fekk høyre om solskinnshistorier om barn født rundt veke 24! Så har de nokon. Fortell meg, treng det no!

Jeg blir så sinna med tanke på at disse prøvene kunne vært unngått om regjeringen bare hadde godtatt blodprøve testing i stede!
Flott navn på en sterk jente!
Ønsker dere masse lykke videre begge 2 :)
 
Gratulerer med ei sterk lita jente!!:Heartred Eg personlig har ikkje født så tidleg. Men kjenner ei som fødte i uke 23, lita jente på 430.gr. Ho blei faktisk lagt til side pga dei regna det som sein abort, og livet til mamman var i fare (sterk svangerskapsforgiftning). Men den lille jenta låg å skreik og kjempa for livet på bordet. Så da blei det plutseleg satt inn alle kluter for å hjelpe lille jenta. Nå er ho ei frisk og rask jente på 10år, einaste "sein skader" er lett dysleksi. :Heartred
Masse lykke til!! Krysser fingre for sterke lille jenta di og sender mange varme klemmer!!:Heartbigred
 
Gratulerer så mye med jenta. Bloggeren nydeligflott fødte en liten jente i uke 24 i sommer. Hun deler litt om deres erfaringer på bloggen og Instagram med samme navn. Ønsker dere alt lykke til
 
Back
Topp