Nesting?

Venteventetid

Flørter med forumet
Junilykke 2022
Hei! Noen som har begynt litt redebygging eller kjenner trangen til det enda? Jeg merker jeg er så klar for å begynne litt smått på å pusse opp det som forhåpentligvis blir barnerommet og har begynt å tenke litt på ommøblering/nye innkjøp ellers i huset. Har dere noen prosjekter før den lille kommer?

Vi har alt for mye som skulle vært gjort. Bor i et hus som sist ble pusset opp i '85, så både bad og kjøkken skriker etter oppgradering...

Stua er trehvit, så den er relativt fort gjort å ordne heldigvis. Barnerommet skal også males (men det er pr dags dato rote-rom, så trenger noen hengerlass på gjenvinninga før vi kan begi oss ut på det...)

Ouff.. Kjenner jeg blir sliten bare av tanken...

Badet og kjøkkenet blir ikke prioritert det første året. Blir først oppholdsrom som blir fikset for å trives litt bedre :joyful: (og det er 100x billigere å fikse :woot:)

Vi har alt for mye som skulle vært gjort. Bor i et hus som sist ble pusset opp i '85, så både bad og kjøkken skriker etter oppgradering...

Stua er trehvit, så den er relativt fort gjort å ordne heldigvis. Barnerommet skal også males (men det er pr dags dato rote-rom, så trenger noen hengerlass på gjenvinninga før vi kan begi oss ut på det...)

Ouff.. Kjenner jeg blir sliten bare av tanken...

Badet og kjøkkenet blir ikke prioritert det første året. Blir først oppholdsrom som blir fikset for å trives litt bedre :joyful: (og det er 100x billigere å fikse :woot:)
Kjenner meg igjen i at barnerommet foreløpig er roterommet! Haha, her må det kjøpes litt skap og kommoder og kastes ting og tang, ja.
Men så spennende prosjekter!

Her får ikke barnet barnerom med det første, huset vi bor i har kun 3 soverom. Planen er å bygge ut etterhvert, men vi stresser ikke med å ha barnet på soverommet vårt i hvert fall 1 år. Eldste sitt rom og gangen skulle vært pusset opp før baby kommer da, så det skal vi i gang med så fort lommeboka sier vi kan starte :)
Ellers begynner jeg smått å kjenne på at det må handles inn litt, men venter i hvert fall til januar og OLU før vi handler inn :) mulig tankene blir annerledes nærmere mai/juni ja!

Vi er et soverom for lite og ( har utleie med to soverom, så egentlig har vi rom) , så baby bor med oss første året og evt deler med minste søskenet til vi evt tar over kjelleren eller deler en stor loftstue inn i rom og stue :)

Har handlet inn mye allerede , og kjenner litt på at ting burde pusses opp ja, men den følelsen har egentlig hele tiden :angelic:

Jeg har ikke turt å handle noe særlig enda, vil gjerne se at alt er bra på OUL først. Hva har dere kjøpt dere som har shoppet litt allerede? Men gleder meg skikkelig til baby-handling! Har allerede noen autosøk på Finn.no og håper jeg tørr å begynne innkjøpene i januar. Har akkurat begynt på babystrikk og det er ganske koselig.

Noe så fryktelig også.. bestemte meg plutselig for at syrom/hobbyrom skal bli babyrom.. nå er det overfylt av hobby ting.. så etter jul blir det ha handling av plastkasser og begynne å pakke ned alt..

Vi flytter inn i enebolig 15.2. Så jeg ser på bilder og innreder både barnerommet til jenten vår på 2,5 år og baby sitt rom på nytt og på nytt i hodet mitt! Klør skikkelig etter å overta så vi kan gjøre det fint der til babyen kommer!! :smiley-bounce012

Jeg har veldig lyst å begynne å ordne til, men er bare
12 +3 så litt for tidlig enda. Er ikke iform til å begynne å rydde heller sånn sett så det hjelper :depressed: har kjøpt ny bag til vognen, fordi jeg fant en billig og nesten ubrukt. Ellers så har vi det meste, trenger litt små ting + nytt bilsete. Begynner nok mer etter oul og vi vet at alt er bra og hva som gjemmer seg der inne :love017
Vi er heldige at vi kan låne klær fra mine søsken da dei begge har fått små i høst og det er en av hver :Heartblue:Heartpink

Eg har begynt å klø i fingrane etter å finne fram babyting frå boden. Men må vente til nærare fødsel trur eg. Blir lenge for ungane på 3 og 5 å vente om eg begynner allereie no.

Men etter oul og vi forhåpentligvis får vite kjønn så kan eg i det minste sjå gjennom om vi trenger å handle litt nye klær eller om vi kan bruke det vi har etter jentene. Trur eg har mykje nøytralt, men mulig hukommelsen min speler meg eit puss der.

Jeg har nettopp pakket bort alle babytingene fra førstemann og vil ikke ta det frem helt enda :p Blir sikkert å ordne med det like før jeg må på føden, slik som sist :wacky: Har en stor trang for å ordne i huset da men det er nok uavhengig av graviditeten da.

Hadde litt sånn følelse på første, men nå på andre føler jeg alt kommer til å drøye og være på halv tolv om jeg ikke brått skulle få ånden over meg!

Vi har gjort om i stua og gjort det mer barnevennlig, med mer tomleplass :Heartred
Kjøpte større sofa, så vi har plass til familie som forhåpentligvis kommer på besøk :)

Vi bor i et evig oppussingprosjekt, bygd i 1900 og pusset opp av mange hobbysnekkere over åra :hilarious:
Vi skal rive golvet på gjesterommet, legge nytt og male der inne, så skal vi gå løs på det som blir babyrommet :)
Der skal tak, vegger og golv rives av :bag:, så er litt å gjøre, men det er ikke så stort :)
Også dropper vi nok den planlagte turen til Praha i mars, spørs om vi bare tar oss en uke fri og pusser opp :p

Ja det er ikke måte på heller! Har allerede handla klær i 6 forskjellige størrelser (klespakker på finn/facebook er gull!), dagseng/vugge, barnevogn, vippestol, bæresjal, og badebalje :hilarious: venter på at mannen skal bli ferdig med å pusse opp badet vårt sånn at vi kan begynne på det som skal bli barnerom, men stresser ikke nevneverdig med at det må bli ferdig til mini kommer, da. Han/hun har det helt fint på soverommet vårt i starten tenker jeg :)

Kløøør i fingrene her også å begynne å ta frem. Selv om det er alt for tidlig til det. Men blir så tomt nå når jula blit tatt ned, at det frister noe enormt å sette opp lekegrinden (som også skal fungere som en soveplass på stuen da vi har 2 etg hus og bare soverom og kjellerstue nede) :laughing002 er 15+3 bare, og handlet inn mye av de store tingene. Blant annet seng, bilstol, barnevogn, spisestol, stellekommode og lekegrind:laughing005 begynte med engang jeg fikk positiv test etter 9års prøving og aldri en positiv test før denne. Har også kjøpt noen nøytrale babysett i str 50 og 56 men ikke mange. Skal på ul om et par dager og håper da at h*n viser seg frem så vi får se kjønnet. Har vært på en del ul allerede men h*n er sjenert og sta.

Har ikke begynt med noe enda. Tenker at får vi skaffet oss bilstol før kyllingen kommer, så ordner resten seg etterhvert (spør meg igjen litt nærmere våren, så får vi se om jeg har like avslappet holdning til det :hilarious:). Fordelen med å få barn sent i livet, er at "alle andre" har fått før meg og har masse saker vi kan kjøpe eller låne.
Vi flyttet inn i hus i november og det mye annet som skal kjøpes siden vi flyttet hit uten noe som helst annet enn klær. Pluss at vi skal rive peisen (hei 80-tallstrender) og sette inn vedovn istede, orker ikke en vinter med baby og stua full av røyk liksom.

Back
Topp