Nesting

Vi er i full gang med oppussing hjemme. Nettopp revet hele stua og kjøkkenet helt ned til stenderne, og det skal være på plass igjen innen Mars[emoji28]
Fikk nytt vaskerom tidligere i januar[emoji122]
Når prosjekt stue/ kjøkken er ferdig så skal vi begynne å innrede grovkjelleren. (Det skal være ferdig innen jul) Der skal storebror få stort rom og ett lekerom til alle barna.

Mannen min er utrolig handy, og veldig flink til å planlegge slike store prosjekter[emoji122]

På fire år har vi tatt alt utvendig, lagt sten, byttet tak, ny terrasse, malt huset, bygd på gangen, bygd ny garasje, bygd nytt bad, pusset opp soverommet og pusset opp gangen[emoji122] (litt stolt av gubben min[emoji87][emoji173]️)
Så flink mann :) Min er heldigvis handy;) Så jeg gleder meg til å se hvor effektiv han er når vi setter i gang:happy: Sa i går at alt må være ferdig her til 1. Juni.

Vi er i full gang med oppussing hjemme. Nettopp revet hele stua og kjøkkenet helt ned til stenderne, og det skal være på plass igjen innen Mars[emoji28]
Fikk nytt vaskerom tidligere i januar[emoji122]
Når prosjekt stue/ kjøkken er ferdig så skal vi begynne å innrede grovkjelleren. (Det skal være ferdig innen jul) Der skal storebror få stort rom og ett lekerom til alle barna.

Mannen min er utrolig handy, og veldig flink til å planlegge slike store prosjekter[emoji122]

På fire år har vi tatt alt utvendig, lagt sten, byttet tak, ny terrasse, malt huset, bygd på gangen, bygd ny garasje, bygd nytt bad, pusset opp soverommet og pusset opp gangen[emoji122] (litt stolt av gubben min[emoji87][emoji173]️)

Heldige meg og deg som har handyman [emoji16][emoji173]️
Vi har totaltrenovert huset vårt på ca 4 år, alt fra nytt uteområde, utvendig kledning, nytt hustak til alle rom innvendig [emoji28]
Gjort det meste bortsett fra rør og elektrisk selv [emoji5]
Fikk jo en utfordring da vi fikk vårt første barn da, da tok ting litt lenger tid [emoji85]

Totalrenoverte huset vårt i våres vi (heldigvis!) for vi hadde bare to soverom og våre to barn (gutt på 10 og jente på 5) måtte dele rom; rimelig håpløst å få plass til alle tinga deres... [emoji85] Nå har vi 2 vanlige og et gigantisk soverom, i tillegg til de to gamle [emoji4] Disse er imidlertid fulle av rot nå, så DET er mitt prosjekt de nærmeste månedene [emoji28] Vil ha det strøkent til lillebror kommer [emoji6] Han skal få halvparten av vårt gigarom når han blir større da, så de to gamle rommene blir til tørkerom, garderobe og oppbevaring av diverse [emoji4] Men aller først må jeg bli ferdig å rydde kjellerstua, som skal være bibliotek, treningsrom og syrom; er herlig blanding av hobbyer med andre ord [emoji1]

Dere er flinke, altså! Jeg har ikke engang energi nok til å rydde i stua etter at mini har lagt seg, eller komme igang med noen av syprosjektene jeg har planlagt...

Dere er flinke, altså! Jeg har ikke engang energi nok til å rydde i stua etter at mini har lagt seg, eller komme igang med noen av syprosjektene jeg har planlagt...
Haha, da er vi to. Her tviler jeg på at noe som helst blir gjort før jeg plutselig får det travelt.

Haha, da er vi to. Her tviler jeg på at noe som helst blir gjort før jeg plutselig får det travelt.

Da er vi tre (bare strikking istedenfor)!
"Heldigvis" skal vi feire fireårsdag i helga, så jeg måå rydde stua...

Hadde vi hatt råd skulle stue, gang og soverom blitt pussa opp tvert, helst i går. Men vi sparer til bryllup så det får vente. Nester heller ved å få litt system og orden i skap og sånt. Få litt utløp for behovet. :knegg:

Har ikke begynt med noe mer drastisk enn å rydde i alle skuffer og skap. Har hatt en skikkelig sorteringsrunde og vasket alt innvendig. I morgen går jeg løs på organisering i uteboden ☺️

Vi har helt nytt hus, så lite å gjøre der. Men har shoppet masse :nailbiting: må innrede et helt rom jo..! :hilarious:

Oi, det var litt av en liste dere har [emoji15][emoji85]
Garasje er jo ikke gjort over natten akkurat [emoji28]
Tror den lista er lite realistisk. Har heldigvis nytt hus, så ikke noe å pusse opp inne. Selv om jeg plutselig fikk lyst til å male loftstuen.

Heldige meg og deg som har handyman [emoji16][emoji173]️
Vi har totaltrenovert huset vårt på ca 4 år, alt fra nytt uteområde, utvendig kledning, nytt hustak til alle rom innvendig [emoji28]
Gjort det meste bortsett fra rør og elektrisk selv [emoji5]
Fikk jo en utfordring da vi fikk vårt første barn da, da tok ting litt lenger tid [emoji85]

Utrolig kjekt med handy mannfolk[emoji122]

Så flinke dere har vært!

Vi hadde 1 barn før vi kjøpte huset, så han har vært med på hele prosessen. Og nr. 2 kom i 15, så hun har vært i magen når store deler har pågått[emoji85]

Det kommende barnerommet, nåværende gjesterom, ble heldigvis pusset opp i fjor sommer, så denne runden har vi ingenting vi MÅ gjøre, sånn bortsett fra innredning, men det er bare kos.
I motsetning til storebror som var i magen da vi kjøpte huset, og vi måtte pusse opp stua, rive ned og bygge opp igjen hans rom. Veldig godt å slippe det denne gangen :happy:

Her er vi i gang med nytt kjøkken, bad og pusse opp soverom. Får bare håpe formen min er god nok til å hjelpe litt til!

Oi så gøy å høre at det er flere som er like gærne som oss! Vi flytta inn i et uisolert og ISKALDT hus fra 50-tallet da jeg gikk gravid med minsten, alt vi hadde av penger gikk med til huset, så vi måtte holde ut i over ett år med den tilstanden som var før vi kunne ta grep. Iløpet av fjoråret rev vi hele 1.etg med stue, kjøkken og inngangsparti og har nå isolert, gipsa, lagt skjult, sparkla og malt og holder på med rørleggerarbeid og kjøkkenmontering nå. Hele kledningen måtte byttes, pluss flere bærebjelker, og vi måtte ha inn en drager, så budsjettet har sprekt for lengst... mannen er heldigvis superhandy, samt elektriker, så vi får til det aller meste sjøl. I tillegg sto meg og faren og søsteren min på nesten hele høsten med innvendig kledning, da jeg var nygravid og arbeidsledig. Huset ser ikke UT for tiden nå i innspurten. Så jeg gjemmer meg på jobb og lukker øya til jeg er over prøveperioden i den nye jobben. Har hatt masse migreneanfall etter at jeg startet i ny jobb, så vet at jeg må bli sykemeldt etterhvert, da får jeg heller la nesting-trangen slippe til... gleder meg litt til å ha tid til å gjøre det levelig og koselig og ikke minst støvfritt!!!

Forrige svangerskap pusset vi opp badet. Var uten do og dusj i en måned minst [emoji85] samboer dro hjem fra sykehuset for å sette opp dusjveggen og gjøre siste finish før han henta oss hjem. Det skal hvertfall ikke gjentas! [emoji28]

Denne gangen skal vi bygge på stua litt. Men gjort avtale med snekker for mye av jobben, så det ikke drar ut med jobbing på oss. Men noe blir det nok[emoji85] fint å få et lite spark bak da!

Back
Topp