Nå er jeg 19 uker på vei og kjenner så ekstremt lite liv. Kanskje et bittelite dult i uken. Er dere flere?
Jeg blir jo nervevrak av dette! Gosj
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nå er jeg 19 uker på vei og kjenner så ekstremt lite liv. Kanskje et bittelite dult i uken. Er dere flere?
Hadde jeg bare vært førstegangs. Hehe. Med de andre kjente jeg titt og stadig fra uke 13-ish. Har morkaken perfekt på plass på bakre vegg..Hei.. jeg er i uke 21+4 å kjenner like lite.. må sies att morkaka ligger i mellom magen å gullet, men er ikke noe mindre bekymret av d nei.. Har snakka med flere første gangs om dette å di fleste merker ikke mye før i uke 22..
Åå godt at det har tatt seg opp hos deg. Joda, litt er bedre enn ingenting men i mitt tilfelle er mye bedre enn lite. Hihi. Får vel prøve å smøre meg med tålmodighet. Ul i uke 24 igjen da, så får se at alt er bra da! =)Det er noen som ikkje kjenner noe som helst før i uke 22. Så lenge du kjenner noe av og til er det nok helt bra! Beina og armer kan ligge og sparke i morkaka og de har god plass enda.
Jeg er snart 22 uker og siden ca. 20 uker har jeg kjent liv hver dag. Før det kjente jeg det nesten aldri..
Hadde jeg bare vært førstegangs. Hehe. Med de andre kjente jeg titt og stadig fra uke 13-ish. Har morkaken perfekt på plass på bakre vegg..
Men godt å høre at jeg ikke er alene. Håper du får flere spark snart♡
Samme her.. jeg vet jo at morkaka er mellom magen og babyen, men alikevel.. ikke ofte eller daglig at jeg kjenner noe. Det kan gå mange dager mellom hver gang..Oul på onsdag, får bare krysse fingrene for at alt er Ok.Nå er jeg 19 uker på vei og kjenner så ekstremt lite liv. Kanskje et bittelite dult i uken. Er dere flere?
Høres egentlig akkurat sånn som det var med meg i første graviditet! Var skikkelig akrobat på OUL men jeg kjente ikke noe før en stund etter OUL - kanskje uke 19/20? Husker ikke hvilken uke, men det var seint.Jeg kjenner ikke noe daglig, er 20+1 nå. Kjente først skikkelig liv på onsdag, før det har det vært "jeg tror kanskje jeg kjenner noe nå". Har morkaken på framsiden så spiller vel litt inn her også, men jordmor sa at ganske mange ikke kjenner noe før uke 20, selv flergangsgravide.
Her var det så mye aktivitet på OUL at legen ikke fikk tatt bilde og sleit litt med å få sett alt hun skulle se pga sprellende bebis. Jeg kjente ingenting av det lille holdt på med. Sært å se så mye bevegelse på skjermen, og så ikke kjenne noe som helst sjøl.
Høres egentlig akkurat sånn som det var med meg i første graviditet! Var skikkelig akrobat på OUL men jeg kjente ikke noe før en stund etter OUL - kanskje uke 19/20? Husker ikke hvilken uke, men det var seint.
Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg er bittelitt bekymra nå... er jo ikke 18 uker en gang. Jeg burde slappe av
(Sniker)
Det er ikke før i uke 23 at man SKAL ha kjent bevegelser, og ikke før i uke 28 du SKAL kjenne liv hver dag. Du har god tid.
(Kilde: Altformamma.no, ved jordmor Siri Von Krogh)
Jeg synes det er kjemperart at noen kan kjenne så tidlig som uke 12. Som på OUL i siste graviditet så var det MASSE bevegelse hele tida. Men jeg kjenne INGENTING. Og jeg er relativt slank og har lav smerteterskel synes jeg i allefall selv. Så det er jo litt rart da?!Ja da har di fleste av Oss godt tid ja, men en leser jo att andre kjenner liv så brutalt tili så da har i vertfall jeg en tendens til tenke att d må snart skje noe
Jeg synes det er kjemperart at noen kan kjenne så tidlig som uke 12. Som på OUL i siste graviditet så var det MASSE bevegelse hele tida. Men jeg kjenne INGENTING. Og jeg er relativt slank og har lav smerteterskel synes jeg i allefall selv. Så det er jo litt rart da?!
Men kjente det VELDIG GODT i slutten av svangerskapet og fikk ikke sove fordi jeg ble sparka så mye og hardt
Med forrige kjente jeg ikke før uke 20 eller noe (husker ikke nøyaktig men var et par uker etter OUL) men hun sparka etterhvert hele tida og veldig mye og vedlig hardt. Og var veldig sterk og aktiv (vi kunne ikke ha noe på salongbordet og måtte barnesikre alt da hun var 7mnd!) så det er ikke nødvendigvis en link mellom at man begynner å kjenne det seint og rolig babyBåde nå, og sist, hadde jeg morkaka bak. Sist kjente vi det utenpå magen fra uke 16. Nå er jeg 18+0, og kjenner bare litt innimellom. Har heldigvis sett på UL at det er bra inni der, og skal på oul til uka. Tenker at det er forskjell på babyene, min første var veldig sterk fra starten, og var tidlig ute med alt i spedbarnstiden, så det kan jo være forskjellen.