Neste kontroll

Ja utrolig godt føler jo det går litt fortere også.... Gleder meg så utrolig til ul til torsdag 29 januar da får vi forhåpentligvis se hva som skjuler seg på innsiden ;) får extra ul fremmover også.

Ja det skjønner jeg :) Det er jo spennende å se om man får vite hva det er :)
 
Jeg var hos legen i uke 11, neste kontroll er hos jordmor i uke 24. Synes 13 uker er litt vel lenge mellom kontrollene! Men har jo oul i uke 18 da, og har vel egentlig ingen spesielle grunner til å ha flere kontroller :)

Det er tydeligvis store forskjeller ute å går ser jeg her. Det kommer kanskje ann på legen/jm man har hvor ofte de vil ha kontroller :)
 
Det er tydeligvis store forskjeller ute å går ser jeg her. Det kommer kanskje ann på legen/jm man har hvor ofte de vil ha kontroller :)
Synes det virkelig synn det er så utrolig stor forskjell på oppfølging, det er trist :( alt med måte altså ;) men regelmessig skulle alle hatt og følt segtrygge :)
 
Synes det virkelig synn det er så utrolig stor forskjell på oppfølging, det er trist :( alt med måte altså ;) men regelmessig skulle alle hatt og følt segtrygge :)

Ja helt klart og om legen min skal fortsette med timer 1 gang i mnd, så er det oul og obligatorisk møte med jm og sjef (noe vi ansatte i kommunen må ha her) og evt jm om jeg skulle ha behov for det så gjør jeg jo ikke annet enn å løpe fra den ene til den andre. Om som annengangs fødene med et normalt svangerskap så må jeg si at det blir litt i det meste laget. Og så vet jeg jo fra sist at det blir oftere etterhvert og på slutten var det 2-3 ganger i uka sist...

Og så har man de som går 12-13 uker mellom kontroller og gjerne kunne tenkt seg litt mer oppfølging. Det kunne hvert en mellomting tenker jeg da..
 
Jeg var på første kontroll hos fastlegen i uke 10. Nr. 2 ble satt til uke 13 (også hos fastlegen), så fort som mulig etter jeg hadde KUB-test (DUO) i Svergie. OUL hos gynekolog og neste kontroll hos jordmor i uke 18, men disse timene er satt ut fra når barnefar har anledning til å bli med. Kontroll nr. 4 har jeg også fått time til allerede, hos fastlegen i uke 22. Virker som det blir hver 4 uke, og annenhver gang hos jordmor og fastlege.
 
Hadde første kontroll i uke 12 neste er i uke 24 :( syns det er vel lenge i mellom her!
MEN, fikk innkalling til oul i går!! Blir i uke 18, gleder meg vilt! :) :) :)

Oul blir tatt som en kontroll. Så du har ikke 12 uker mellom, men 6, som er helt vanlig nå i starten :)
 
Var på kontroll da jeg var 12 uker, 18 uker og så er det OUL neste uke. Etter det blir det jm i uke 24 og så hver 4 uke :)
 
Oul blir tatt som en kontroll. Så du har ikke 12 uker mellom, men 6, som er helt vanlig nå i starten :)


Joda, men de tar vel ikke blodprøver og urinprøve på oul? Syns det er greit å følge med på sånt også ;)
Kjenner forøvrig mange som har mye tettere oppfølging, men de bor på mindre plasser enn meg, så det er nok ikke like trykk på helsevesenet ;) :)
 
Joda, men de tar vel ikke blodprøver og urinprøve på oul? Syns det er greit å følge med på sånt også ;)
Kjenner forøvrig mange som har mye tettere oppfølging, men de bor på mindre plasser enn meg, så det er nok ikke like trykk på helsevesenet ;) :)

Sant nok :)
Jeg bor på "lite sted", og har hatt 4 allerede, er 17+2. Siste i uke 15, så blir det ul nå uke 18, også lege 24. Følte ikke jeg trengte noe mer, men alt er jo smak og behag :p
 
Sant nok :)
Jeg bor på "lite sted", og har hatt 4 allerede, er 17+2. Siste i uke 15, så blir det ul nå uke 18, også lege 24. Følte ikke jeg trengte noe mer, men alt er jo smak og behag :p

Så kjekt! :D da får du jo bra med oppfølging! :)
Jeg er uke 14+3 og har bare hatt en :)
Men nå er formen min ganske så fin, så jeg føler ikke at jeg trenger fler kontroller akkurat nå uansett - men hadde vært greit med tilbudet ;)
 
Så kjekt! :D da får du jo bra med oppfølging! :)
Jeg er uke 14+3 og har bare hatt en :)
Men nå er formen min ganske så fin, så jeg føler ikke at jeg trenger fler kontroller akkurat nå uansett - men hadde vært greit med tilbudet ;)

Ja, absolutt kjekt å kunne bestemme selv :) du kan jo gå til legen når du vil vel? Jeg har hvertfall det tilbudet, glad for det!
 
Ja, absolutt kjekt å kunne bestemme selv :) du kan jo gå til legen når du vil vel? Jeg har hvertfall det tilbudet, glad for det!

Føler man seg dårlig kan man selvsagt det, men som nevnt er det ikke rutinemessig kontroll bortsett fra uke 12 og 24 nå i begynnelsen - tar seg heldigvis opp etter det med hver 4. Uke, om jeg ikke tar helt feil :)
 
Første i uke 11 og andre 16+6. Så er det OUL og jordmor som er planen ;)
 
Back
Topp