Neste barn

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Kanskje litt vel tidlig å tenke på nå, men realiteten er som den er. Noen som har begynt å tenke på en eventuell nestemann og når? Beskytter dere dere nå eller tar det som det kommer?

William er vårt første barn, og vil gjerne at de to første kommer tett, men drømmen er at nestemann kommer tidlig vår 2017. Derimot kommer jeg ikke til å begynne på p-piller eller annen prevensjon, samtidig som vi helst ikke vil ha sex med kondom. Tenkte å prøve ut temperaturmåten, der man måler tempen hver morgen og på den måten får vite sånn ca når eggløsning er. Jeg ammer ikke lenger så det bør vel gå å bruke temp allerede nå?

Hadde sex første gang i går, på dagen 5 uker etter fødsel! Håper ikke vi blir gravide så fort som nå med en gang. Kan vel ikke være bra for kroppen, samtidig som jeg gjerne vil gi lille William all min oppmerksomhet en stund til!❤️

Jeg aner ikke med amming og temp, men jeg brukte temp. for å bli gravid. Da hadde vi strevd i nesten 1 år, og etter 2 måneder med temping var jeg gravid!:p Så da burde det jo fungere bra andre veien også. Last ned en app (jeg brukte Kindara), da ser du veldig lett på en graf når temperaturen har steget:)
Jeg vil egentlig heller ikke begynne på p-piller, men de tar bort de verste menssmertene, så jeg vurderer det litt. Hvis ikke fortsetter jeg nok med temping. Vi vil også ha nestemann i 2017.

Vi har ikke snakket om det nå etter fødsel, men har hele tiden sagt 2-3 år. Blir ikke pille på meg i vertfall, men vi får se om det blir noe annet eller kondom.
Jeg har veldig lyst p jobbe ett år i mellom så tenker at slutten av 2017 blir tidligst termin - men dette er det jeg tenker nå, så får vi se :)

Vi har nå tre barn så her blir det ikke flere :) mannen får time til sterilisering innen november i år, så inntil da bruker vi kondom :p

På Tirsdag satte jeg inn Hormonspiral, dette barnet var vårt første, men siden jeg ikke fikk starte som lærling så ønsker jeg å bli ferdig med læretiden før nesteman, å det kan fort bli 3-4 år!
Men hvem vet, plutselig så føler vi oss klar for å få nr 2, men vill helst jobbe vertfall 1år før jeg blir gravid igjen! :-)

Her har vi ikke bestemt oss for om vi vil ha en tredjemann enda:) vi vil se hvordan det er å ha to først, så får vi ta en vurdering etterhvert om vi ønsker en baby til! Men da blir det nok hvertfall 3 år til tenker jeg:)

Vi fikk nummer to nå i juli, og da var storesøster 3 år og 3 mnd :) Blir nok ikke flere

Samboern har to barn fra før, mitt første. Han hadde vel egentlig ikke tenkt fler etter de to (yngste er snart 10), så vi har vel møttes på halvveien med ett barn. Men man vet jo aldri ;)
Jeg brukte minipille før jeg sluttet,tok lang tid før vi ble gravid - 1 år og 7 mnd.. Kommer vel til å begynne på den igjen og frem til sambo evt snipper strengen. :D

Vi fikk nr 2 nå, og eldste var ikke fyllt 1,5 år da baby kom. Så langt har det gått helt fint - to tette ser ut til å fungere bra! Så gjenstår det å se om vi vil ha et tredje barn... og da tenker jeg kanskje i 2017?

Vi fikk nr 2 nå, og eldste var ikke fyllt 1,5 år da baby kom. Så langt har det gått helt fint - to tette ser ut til å fungere bra! Så gjenstår det å se om vi vil ha et tredje barn... og da tenker jeg kanskje i 2017?
Hihi der går fint frem til den minste begynner å gå det er da "kjøret" starter :p og når de blir eldre å krangler... Er 11mnder mellom mine to eldste, nå er de 4 1/2 og 5 1/2år veldig nære og gode venner, men krangler hvert andre minutt i perioder! Slitsomt. Leste en artikkel i foreldre og barn om at pseudiotvillinger ofte gjerne krangler mer enn andre søsken, især om man har kombinasjonen gutt eldst og jente yngst. Men de har også ett sterkere bånd til hverandre og blir ofte avhengige av hverandre. :)

Er veldig opp og ned for min del om jeg ønsker en tredjemann, Har nå to jenter med 3 års mellomrom. Er veldig trist å tenke på at det er siste gang jeg har baby, det er jo så utrolig fantastisk. Men viss vi skal ha en til, så må det bli ganske snart. Jeg tenker så snart som mulig, for bekkenet mitt blir så elendig,at jeg kan ikke løpe etter to unger... så tenker at det må bli nå mens mini er liten å ikke stikker av :)

Hm... tenkeboksen på den saken!

dette er vår første. vi ønsker flere, men har ikke snakket om når enda:) har permisjon fra studiene mine- så ønsker iallefall å bli ferdig før neste kommer. evt bli gravid mens jeg skriver mastern som er ca 2 år til ;)

Vi har 3 nå og vi har ikke bestemt oss for om vi skal ha flere. Liker ikke tanken på at vi har et oddetall på antall barn nå og når jeg ser hvor fint det er at våre to eldste er så tette, så tenker jeg litt på om vi skulle få en snart igjen ;) Jeg elsker småbarnsperioden også <3

MEN det er hektisk med to små, det vet jeg og vi bor trangt allerede..

Vi bruker ikke prevensjon, men jeg ammer.
Hvis vi skulle prøve så prøver vi rundt november 2016, så det blir like lite avstand på de yngste som på de eldste.

Hihi der går fint frem til den minste begynner å gå det er da "kjøret" starter :p og når de blir eldre å krangler... Er 11mnder mellom mine to eldste, nå er de 4 1/2 og 5 1/2år veldig nære og gode venner, men krangler hvert andre minutt i perioder! Slitsomt. Leste en artikkel i foreldre og barn om at pseudiotvillinger ofte gjerne krangler mer enn andre søsken, især om man har kombinasjonen gutt eldst og jente yngst. Men de har også ett sterkere bånd til hverandre og blir ofte avhengige av hverandre. :)

Vi har to jenter... det kan bli noen spennende år framover, ja

Back
Topp