Nesespray

Hoppetau3

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
sliter så innmari med tett nese. Så var det dette med nesespray og graviditet.
Noen plasser står det at gravide skal holde seg unna nesespray men så leser jeg på apoteket sine sider at Otrivin er trykt. Legen sier at det er gjort lite forskning så usikker...

Noen som kan hjelpe meg å bli klok?

Jeg bruker saltvannsnesespray med aloe vera, den er helt ufarlig[emoji4] men ikke fullt så effektiv som otrivin da[emoji4]

Joda bruker saltvannsspray, men det hjelper lite :( Og nå er jeg så tett og begynner å få vondt i bihulene. Så nesten litt desperat :p

Ville ikke brukt Otrivin men spurt på apoteket etter andre alternativer... nå klarer ikke jeg å bruke Otrivin utenom graviditet heller fordi den er så sterk, men jeg brukte et annet merke og gjerne barnespray tidligere i graviditeten. Mener det var Zymelin, men dette skal de ha peiling på på apoteket [emoji5]

Ja får ta turen. Men står på apoteket sine nettsider at Otrivin er trygt for gravide. Så jeg blir ikke klok :P

Ville hørt med farmasøyt ja. En skal ikke bruke mer enn nødvendig, men høres ut som det er nødvendig for deg en periode nå

Virkestoffet i otrivin/zymelin er trygt, sjekk ut tryggmammamedisin.no
Otrivin merkenavnet har en spesiell doseringsflaske som man enten hater eller elsker. Personlig ville jeg valgt feks zymelin, liker bedre den doseringsflasken, og barnestyrke hvis ikke man trenger full styrke.

Hilsen snikende apotekansatt

Alle disse er trygge.

https://www.tryggmammamedisin.no/?page_id=433&tID=31
a30f79719f796926d642e26f06c3cd96.jpg

Men er du tett pga snue/forkjølelse eller pga hovne slimhinner? For om du har tett nese pga graviditeten ville jeg holdt meg unna nesespray (med unntak av saltvannsspray)..! Men hvis du er tett pga forkjølelse er det helt innafor med otrivin som andre nevner over her :happy:;)

Er man tett så er man tett, og da må det skikkelig nesespray til. Otrivin eller tilsvarende virker lokalt, og så lenge man holder seg til anbefalingene er det helt trygt å bruke. F eks når man skal sove. Tror jeg klikker neste gang en apotektekniker sier «saltvannsspray er mye sunnere for slimhinnene». Javel, men de virker jo f*** ikke! :smiley-angry007 :laughing002
Jeg var kjempetett og forkjølet en periode i januar. Brukte barnesprayen til otrivin frem til jeg kunne puste igjen.

Hater saltvannsspray. Kjøpte Otrivin saltvannsspray, og det er mulig jeg bruker den feil, men alt kommer jo ut igjen og blir bare blaut i fjeset, og nesa er stadig like tett. Syns synd på babyer som ikke får kjenne gleden av litt ekte voksen-Otrivin når de blir tette i nesen.

Back
Topp