Neseblod

Siljean

Gift med forumet
Augustlykke 2015
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg blødde mye neseblod da je var i tennårene, men nå i de siste to ukene har blødd neseblod hver eneste dag!
Til å starte med begynte jeg å blø når jeg nøys, snøyt meg etc. Men nå kommer det plutselig bare. Og i dag våkna jeg av at jeg hadde masse blod i munnen, skjønte først ikke hva det var å ble litt redd. Men så kom jeg på at det sikkert var fra nesa. Å joda det var det.

Er det normalt å blø neseblod hver dag når man er gravid? Det er ikke farlig?

Ikke er jeg noen lege, men jeg vet at slimhinnene blir litt utsatt under graviditet - da også de i nesen. Jeg som aldri har blødd neseblod omentrent, blør når hver gang jeg snyter meg. Og dersom du er litt ekstra utsatt fra før av og blør lett, kan det kanskje enkelt å greit være derfor? Men om du er bekymra, ta kontakt med legen din :)

Tenker bare på om det kan påvirke blodprosenten når man blør hver dag. Har blødd litt hver gang jeg snyter meg de andre svangerskapene også, men ikke så mye som nå. Nå renner det lenge før det stopper.
Får høre med legen eller jordmor neste gang jeg er der om de kan ta en hb, sist var den på 11,4 og det er 2 uker siden :) bekymrer meg ikke så veldig, men vil ikke bli blodfattig heller :p
Har ikke blødd ordentlig neseblod på mange mange år, men ja slimhinnene blir jo mer ømfintlige.

Jeg blør også hver gang jeg snyter meg. Ikke sånn at det renner, men det er blod i papiret hver gang. Og jeg husker ikke sist jeg blødde neseblod før jeg ble gravid. Har lest litt rundt omkring og ser at det er ganske vanlig. Men hvis det er slik at du blør mye ville jeg tatt kontakt med lege. Samboeren min var plaget med neseblod, han blødde store mengder ganske ofte. Han fikk henvisning fra lege for å brenne av blodårer i nesen. Kjapt gjort, og han har ikke blødd siden:)

Jeg blør også hver gang jeg snyter meg.. Men ikke så ofte at det bare renner, men tror ikke det skal være farlig mtp at slimhinnene er mye skjørere nå som man er gravid :)

Hb'en min er gått noe ned, men skal måle hb hver 3.uke for å følge med så :)

Har blødd mye neseblod i barne- og tenårene jeg også, måtte brenne vekk en blodåre når jeg var 16 og da ble det bedre. Men når vi nå er gravide har vi jo høyere blodvolum + slimhinnene er utsatt. Blødde endel neseblod forrige svangerskap og gjør det nå også... :( Er ikke farlig, bare veldig irriterende!!!

Sniker fra juli, jeg har blødd masse Neseblod !!! Visste ikke at det var vanlig men etter en del Google søk er det visst en av mange flotte egenskaper ved å gå gravid haha :p

Haha ja det er masse fine plager med å være gravid :p

Jeg og blør neseblod hver dag, har noe med at slimhinnene tåler litt mindre, så da kan man begynne å blø lettere, både i nesa og også i underlivet under sex, da det også er slimhinner :)

Back
Topp