Nekter å spise noe som helst annet enn pupp.

Muffins81

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Flere som har små som ikke vil ha noe annet enn pupp?

Noen som har noen gode råd?
 
Her er det pupp som gjelder!
Kun interessert i annen mat når han får ta det i hendene og putte i munnen selv.
Vi har forsøkt med skje og grøt/pureer i over to mnd uten hell, så nå har jeg lest meg opp på babystyrt mattilvenning og begynt med det.
Vi startet i dag og junior satt fornøyd i høystolen ved matbordet og gnagde på en kokt gulrot (som han likte) og en bukett kokt brokkoli (ikke så populær) under middagen.
Han er veldig interessert i mat, men nekter å bli matet med skje. Klemmeposer kan gå så lenge han får føre de til munnen selv.
Jeg har trua på at dette iallefall er veien å gå for oss.
Mye griseri i starten, men tror det gir veldig matglede hos de små!
 
Har hatt samme problem. Jeg fikk ikke i henne mat før jeg nektet nattpupp. Nå er det far som går inn på natta om hun våkner. Han bruker alt fra 2 min til 1 time på å få henne til å sove igjen. Det blir bare bedre og bedre og matinntaket på dagen har blitt mye bedre.
Hun må ofte holde i en skje selv og jeg må alltid synge eller være litt klovn for at hun skal gidde å lukke opp munn.
Vi har øvd fra hun var 4 mnd og det er de siste 14 dagene hun har blitt flinkere. Hun er 7,5 mnd i dag. (Født 22/12-14)
 
Brukte 6 1/2 ule på tilvending av grøt. Prøvde to ganger om dagen i 6 1/2 uke. Nå spiser han
 
Last edited:
Har holdt på med tilvenning i 2 måneder, men kommer ingen vei. Hun nekter!

Kanskje jeg bør gi babystyrt matilvenning en sjanse. Hun virker jo egentlig interessert i mat.

Godt å høre det er fler med samme utfordring ;-)
 
Nevte ikke at noen dager nekter han mat! Han er 7 månder nå
 
Har holdt på med tilvenning i 2 måneder, men kommer ingen vei. Hun nekter!

Kanskje jeg bør gi babystyrt matilvenning en sjanse. Hun virker jo egentlig interessert i mat.

Godt å høre det er fler med samme utfordring ;-)
Herregud er så slitsomt så full sympati sendes din vei
 
Har holdt på med tilvenning i 2 måneder, men kommer ingen vei. Hun nekter!

Kanskje jeg bør gi babystyrt matilvenning en sjanse. Hun virker jo egentlig interessert i mat.

Godt å høre det er fler med samme utfordring ;-)
I dag fikk han sitte å spise brødskive selv. Fikk ei halv skive med litt smør på. Han storkoste seg. Tygde av biter selv og spiste faktisk 1/4. Synes det var godt gjort på dag to med tilvenning, jeg.
Kjenner jeg er litt bekymret med tanke på å sette mat i halsen, men blir bitene for store spytter han dem bare ut.
 
Her har det gått greit med tilvenning men han begynner å bli lei grøt så ikke så interessert i å spise mer enn noen få skjeer med grøt. Har prøvd med litt brød, litt redd for at han skal sette det i halsen, men da brekker han seg og får det opp igjen. Synes ellers det er godt får han små nok biter. Har ikke helt forstått poenget med tygging for å få ned brød men får det i seg er det små nok biter:). Ellers gjemmer han det i munnhulen eller ganen;-)
 
Back
Topp