Nei til leverpostei i barnehager

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Fant ut i dag at de har kuttet leverpostei i barnehagen til ungene mine. Eldste sa det var fordi det er mange som ikke kan spise leverpostei pga det ikke er halal. Jeg ble litt satt ut. Jeg syns leverpostei er supert og barna mine er veldig glad i det. Vi er jernfattige, så vi spiser en del leverpostei.

Har dere leverpostei i barnehagen til ungene? Hva syns dere om å fjerne dette fordi det ikke er halal?

Helt latterlig!! Her får dem da leverpostei o bhg. Og jeg smører gladelig er leverpostei på brødskiva hans også.. litt merkelig at det skal gå utover alle da ?? ..

Vet ikke. De har kyllingpostei iallefall. Spiser lite svin der pga det ikke er så sunt. Er glad for det, da vi ikke spiser svin.

Syns det høres merkelig ut å fjerne det pga det ikke er halal. Serverer de kun halal pålegg da eller?
Syns jo det bør være et valg for alle.
Man fjerner vel ikke alt av kjøtt om det f.eks er en vegetarianer der heller? :confused:

Nei det syns jeg ikke noe om!
I vår bhg har de både leverpostei og kyllingpostei, til de som ikke kan spise leverpostei,

Helt latterlig!! Her får dem da leverpostei o bhg. Og jeg smører gladelig er leverpostei på brødskiva hans også.. litt merkelig at det skal gå utover alle da ?? ..
Syns også det er teit! Jeg skal fortsette å smøre skiver med leverpostei og agurk. Skjønner ikke hvorfor alt skal fjernes O.o
Syns det høres merkelig ut å fjerne det pga det ikke er halal. Serverer de kun halal pålegg da eller?
Syns jo det bør være et valg for alle.
Man fjerner vel ikke alt av kjøtt om det f.eks er en vegetarianer der heller? :confused:
Ja, nettopp. Blir så dumt :s Spurte hva de serverer og det var ost, brunost, smør, kaviar og makrell i tomat. Litt stusselig med tanke på hvor mye vi betaler i matpenger spør du meg O.o

at man fjerner et pålegg kan forstås når det er snakk om allergier, alvorlige sådan. men synes ikke det kan forsvares i dette tilfellet. Det man kan gjøre er å ha en kniv kun til leverpostei f.eks.

Jeg syns det høres latterlig ut.
Kan ikke fjerne et sunt og så populært pålegg blant barn flest av den grunnen. Flertallet spiser vel svin?!

Her er favorittene til guttungen nemlig leverpostei og makrell i tomat. Hvis pålegget ikke er smørbart så spiser han som regel kun pålegget;)

Vet ikke. De har kyllingpostei iallefall. Spiser lite svin der pga det ikke er så sunt. Er glad for det, da vi ikke spiser svin.
Her var det ikke kyllingpostei heller, men skal ikke kyllingpostei og kyllingpølser egentlig være halal da? Jeg skjønner liksom ikke hvorfor noen spiser kyllingpølser fra Rema på grilltur, men i frukt og grønt butikken ser jeg at det finnes halal kylling. Det er forståelig at noen ikke spiser svin, men er kjipt for de som gjør det. Betaler jo matpenger, men virker som vi betaler mer og mer og får mindre.

Jeg ville spurt ansatte om hvorfor de har sluttet med leverpostei jeg først.
Høres rart ut om de slutter pga det ikke er halal

Hva slags pålegg på en avdeling der en har laktoseintolleranse, en har melkeallergi, en er cøliaker, en tåler ikke egg, en har nøtteallergi, en må ha halal, en er veganer, en tåler ikke sitrus osv osv...?!?

"Nei, beklager. I denne barnehagen er det forbudt å spise!"

Jeg har full respekt for andres valg, men det blir for dumt å nekte andre å spise det man ikke kan spise selv. Selvfølgelig droppet vi egg til ene i Bhg da en annen hadde alvorlig eggeallergi, ikke slikt jeg mener.

Syns også det er teit! Jeg skal fortsette å smøre skiver med leverpostei og agurk. Skjønner ikke hvorfor alt skal fjernes O.o

Ja, nettopp. Blir så dumt :s Spurte hva de serverer og det var ost, brunost, smør, kaviar og makrell i tomat. Litt stusselig med tanke på hvor mye vi betaler i matpenger spør du meg O.o
Det hørtes stusselig ut ja :/

Man bør jo ha et alternativ for alle syns jeg

De har ikke svin i bhg her heller, men får halal kjøtt og mye annet godt. En god del fisk (laks, sil, torskerogn++). Synes det er helt greit.

Hvorfor er svin verre enn kylling?

Skal ikke si noe om svin generelt, men svinelever inneholder mye kolesterol vet jeg. Jeg har fått beskjed om å spise mye mindre av dette :/

Om det er noe annet vet jeg ikke.

Hørtes veldig rart ut. Ta det opp med dem? Evt med su/ fau?

I den gamle barnehagen til datteren min serverte de halalkjøtt til alle (varm mat). Jeg respekterer at noen spiser halal, men det skal også respekteres at andre ikke spiser det. Dette ble tatt opp, men ikke endret. Bytta barnehage etter kort tid.

Vi har både kyllingpostei og leverpostei der jeg jobber.

Jeg blir satt ut av alt de fjerner... Hadde det enda vært på grunn av alvorlige allergier, kunne jeg forstått det..
Prøv å ta det opp med barnehagen, det finnes jo alternativer til leverpostei, som flere nevner; kyllingpostei for de som ikke kan spise svin:)

Back
Topp