Nei-liste

erta

Elsker forumet
Marsmellows-15
Sommerfuglene 2017
Lillemor har hatt vondt i magen de to siste kveldene. Mange bæsjbleier og mye luft. Hun har grått mye. Og jeg kan ikke fatte og begripe hva jeg har spist. Har funnet ut tidligere at magen hennes ikke liker nøtter og blomkål, så det har jeg holdt meg unna.
Noen andre som har barn med magevondt? Hva er på deres nei-liste?
Forige hadde vondt i magen fra han ble født og gikk ikke over før han var 4 måneder, der hjalp det ikke uansett hva jeg kuttet ut. Bare håper hun her ikke blir slik som han, da har jeg noen lange måneder forann meg med mye gråting...

Huff - det er akkurat sånn vi også har det.. Det kan ofte være melkepeoduktene som kan være årsaken - så anbefaler å kutte det ut i en uke, for å se om det kan være det.
Hvis ikke så hjelper sukkervann litt for oss, så d er verdt å prøve :) håper virkelig d går fort over hos dere!

Jeg holder meg unna appelsinjuice, brus med koffein og light brus (i tillegg til løk og kål). Det har fungert her :)

Huff - det er akkurat sånn vi også har det.. Det kan ofte være melkepeoduktene som kan være årsaken - så anbefaler å kutte det ut i en uke, for å se om det kan være det.
Hvis ikke så hjelper sukkervann litt for oss, så d er verdt å prøve :) håper virkelig d går fort over hos dere!
Melkeprodukter kuttet jeg ut til storebror uten virkning. Spiste kun tørt brød og drakk vann i en uke. Til hun her synes jeg det er rart at hun har det bare noen kvelder, så tror det må være noe annet som jeg bare spiser eller drikker av og til...

Mini her også har slitt litt med magen siste par dagene uten at jeg kan fatte og begripe hvorfor. I dag er han bedre og begynner å mistenke at han er litt var på "sterk" mat..

Her og. Har samme erfaring med melkeprodukter så her blir det mindre laktose framover. Jeg gidder ikke å kutte ut alt helt, for jeg hadde god effekt av å kun kutte ned på de verste tingene forrige gang. Type fløte, rømme, middager basert på mye melk, yoghurt og sånt kuttet jeg ut. Men om vi hadde middager med litt melkepulver i, spiste jeg det og litt smør på brødskiva og sånt gikk fint her.

Ja og så kutter jeg de vanlige tingene i tillegg da: kål, løk og sånt :)

Her drikker jeg fenikkelte 2-4 kopper om dagen og gir litt til frøkna om a har litt magen vondt ☺

jeg aner fortsatt ikke hva jeg har spist, for spiser aldri det samme i gjennom en dag. Formen hennes blir bare verre, har blitt mange timer med skriking flere ganger i døgnet,så vi vurderer å prøve kiropraktor. Har lest at de som er stjernekikkere ofte har låsninger som kommer rundt 3-4ukers alderen.
Jeg er sliten...hadde virkelig håpet vi skulle slippe denne gangen..

Kan det kanskje være mye formelk? Jeg har i alle fall lest at om man har mye formelk kan det gi luft i magen og våte bleier.
Vet ikke hvordan det er med melkeproduksjonen din, men om frøkna virker urolig ved puppen eller slipper ofte taket, evt du lekker mye fra den puppen du ikke ammer kan det være litt mye melk. Og at hun da spiser seg mett på formelken og ikke får så mye av den fete melken. Leste det i alle fall her på babyverden :)
Leste at det ikke alltid er maten vi spiser, selv om det er det vi ofte skylder på :)
Men dette er mitt første barn og kan veldig lite om amming, så kan være helt på jordet :p

Kan det kanskje være mye formelk? Jeg har i alle fall lest at om man har mye formelk kan det gi luft i magen og våte bleier.
Vet ikke hvordan det er med melkeproduksjonen din, men om frøkna virker urolig ved puppen eller slipper ofte taket, evt du lekker mye fra den puppen du ikke ammer kan det være litt mye melk. Og at hun da spiser seg mett på formelken og ikke får så mye av den fete melken. Leste det i alle fall her på babyverden :)
Leste at det ikke alltid er maten vi spiser, selv om det er det vi ofte skylder på :)
Men dette er mitt første barn og kan veldig lite om amming, så kan være helt på jordet :p
Det mistenkte vi med forige, men ble ikke bedre selv når produksjonen gikk ned. Jeg har mye melk, har hatt dt med alle, men hun tømmer brystene bra.
Nei er ikke bestandig maten som kan til det, men er ofte det vi prøver først.
Fikk time til kiropraktor i morgen, så får høre hva han sier :)

Hvis det vedvarer anbefaler jeg faktisk fotsoneterapi/refleksologi. Jeg vet det høres rart ut, jeg er ikke typen som tror på alternativ behandling, men jeg så med egne øyne den enorme effekten det hadde på eldstemann som hadde kolikk. Det var som natt og dag etter bare èn behandling!

sniker fra April jeg..
prøvd å skrive ned det du spiser iløpet av en dag? kanskje det blir lettere å se en sammenheng da - om det er kostholdet ditt som er prb da..

Back
Topp