Negler på baby

MaiMamma2015

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
♡ Maibarna ♡
Oktoberlykke 2019
Tørr ikke klippe neglene hans enda for de er så myke og tett oppå fingrene, og de beveger seg hele tiden. Har noen noe tips?

Jeg bare lar de være jeg. Når de fliser seg litt opp prøver jeg å rive forsiktig av hvis det går. Sjelden hun holder hendene i ro lenge nok til at jeg får sett skikkelig på de :p

Fikk tips på barsel om å gni neglene mot min underarm for å file/flise de opp.
Men jeg har klippet neglene til Nicklas, da han hele tiden prøver å putte figurene i munnen, og ender opp med å klore seg selv I ansiktet :(

Det finnes en egen neglsaks for baby som man får på apoteket. Den brukte jeg på min nyfødte datter for å unngå at hun klorte seg opp. Gikk helt fint. Vanlig neglsaks, ikke så fint. Problemet er jo at neglbåndet sitter så tett og høyt på de minste, så det er så lett å klippe hud, men den spesialsaksen skal unngå det.

Jeg kjøpte en liten Neglsaks på Boost apotek, og klippet der det var nødvendig allerede andre dag etter fødsel. Han klorte seg sånn opp. Klippet forsiktig mens han sov, og kun de som var så lange at jeg var sikker på å ikke ta huden hans.

Mente det ikke var annbefalt og klippe små babyers negler med saks?
Men at de burde rives eller bites.. Unngå skarpe kanter.
Lettere sagt enn gjort ;)
Jeg ble også anbefalt med forrige å heller bite enn å klippe, ihvertfall de første ukene.

Jordmor sa til oss at vi burde file neglene til babyen i begynnelsen, ikke den sølv men sånn trefil/Sandfil type:) de har en pakke på barnas hus med fil og saks for 79kr;)

Takk for masse svar :) har sånn kit fra apoteket, men har også hørt at man skal vente til neglene blir hardere før man bruker saks. Jeg har pleid å rive når jeg kan, men de fliser seg ikke alltid opp, og nå klorer han både seg selv og meg. Verste er når han setter neglene i brystvorta :o
Har prøvd å bite, og det er vel det beste, men er fortsatt redd for å bite av han fingeren hehe :P tok to fingre i går og så turte jeg ikke mer. Ordentlig pyse merker jeg :P

Fikk tips på barsel om å gni neglene mot min underarm for å file/flise de opp.
Men jeg har klippet neglene til Nicklas, da han hele tiden prøver å putte figurene i munnen, og ender opp med å klore seg selv I ansiktet :(
Prøver å se for meg hvordan du gnir de mot underarmen din, men klarer ikke helt å se det for meg? Gnir du fingertuppene eller flaten på neglen?
Det er den kloringen som er kjip, han lagde ett fint sår på sin egen nese i går :(

Takk for masse svar :) har sånn kit fra apoteket, men har også hørt at man skal vente til neglene blir hardere før man bruker saks. Jeg har pleid å rive når jeg kan, men de fliser seg ikke alltid opp, og nå klorer han både seg selv og meg. Verste er når han setter neglene i brystvorta :o
Har prøvd å bite, og det er vel det beste, men er fortsatt redd for å bite av han fingeren hehe :P tok to fingre i går og så turte jeg ikke mer. Ordentlig pyse merker jeg :P

her fikk jeg beskjed på sykehuset om å file/klippe med neglesaks for baby.. måtte ikke finne på å rive!
men hva som er rett skal jeg ikke fortelle :)

Glassfil er å anbefale eller sånn bitteliten neglklipper (ikke saks). Og det beste rådet jeg fikk sist: ta det når baby sover.

Glassfil er å anbefale eller sånn bitteliten neglklipper (ikke saks). Og det beste rådet jeg fikk sist: ta det når baby sover.
Jeg har glassfil så da skal jeg gjøre ett forsøk :)

her fikk jeg beskjed på sykehuset om å file/klippe med neglesaks for baby.. måtte ikke finne på å rive!
men hva som er rett skal jeg ikke fortelle :)
River kun de som er helt løse da, er så lett for de å få infeksjon så tar ikke alle neglene sånn. Skal prøve med fil :)

Har klippet med vanlig neglsaks mens hun sover. Har passet på å ikke klippe så langt inn, og synes det har gått fint...

Har klippet med vanlig neglsaks mens hun sover. Har passet på å ikke klippe så langt inn, og synes det har gått fint...
De er ikke så lange så hvis jeg klipper så blir det inntil fingeren, de er bare sykt skarpe med en gang det blir bittelitt lengde på de. Merket det da han tok tak i brystvorta mi hehe :o

Har revet til nå, og forsøkte meg også på neglefil (noe som fungerte dårlig!).
Har også fått neglene i brystvorta, noe som er veldig vondt!! :eek:
I går klarte han å klore seg til blods rett under øyet, så i dag tok jeg grep på de lengste neglene.
Ble negleklipper mens han sov, og klippet bare litt i kanten, slik at jeg kunne rive av resten.
Håper det hjelper på fremtidig kloring:)

Back
Topp