Neglebiting!!

Needlepin

Februar 2014 sin Miss Ammetåke
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Æææh! 6 åringen min biter negler, helt vannvittig mye! :o
Jeg har lagt merke til at det ikke nødvendigvis er bevisst biting, for det skjer som oftes når han ser på tv eller lignende. Hvordan skal jeg få han til å slutte?!?
Vet det skal finnes et sånt middel å smøre på, men er det noen som av erfaring kan si at det virker?
Alle tips mottas med stoooor takk! :D

den go negl smaker helt PYTON.
funker på de fleste har jeg hørt. Det er jo verd ett forsøk..

Mamma smurte det greiene på tommelen til lillesøster for å få hun til å slutte å sutte på tommelen. Det funket ikke ihvertfall:p

Mamma smurte det greiene på tommelen til lillesøster for å få hun til å slutte å sutte på tommelen. Det funket ikke ihvertfall:p

Er det jeg har hørt mye også -at ungene sutter av det ekkle og fortsetter som før :/
Får håpe det gir seg til slutt, er jo lite pent å se på og det kan jo bli betennt.

Er det jeg har hørt mye også -at ungene sutter av det ekkle og fortsetter som før :/
Får håpe det gir seg til slutt, er jo lite pent å se på og det kan jo bli betennt.
Kan jo prøve.:) Men ellers så vet jeg ikke. Kan du prøve å fortelle han at det kan være farlig? Det kan jo være en ide hvis han forstår .

Kan jo prøve.:) Men ellers så vet jeg ikke. Kan du prøve å fortelle han at det kan være farlig? Det kan jo være en ide hvis han forstår .

Har prøvd å forklare han det, men jeg tror han biter ubevisst. Altså når han ikke bruker hendene sine, leker o.l
Så når han ser på tv, kjører bil o.l da biter han. Så jeg får et inntrykk av at han "glemmer seg ut" :s

nettopp.. eller så kan det jo hende de på apoteket har ett annet forslag. :D

Det er jo sant ;)
Vi får svinge innom et apotek i dag.
Nå har jeg prøvd i flere uker å minne han på det, og prøvd å forklare han ulempene med å bite. Men når det ikke nytter må jeg nesten prøve noe annet.

Det er jo sant ;)
Vi får svinge innom et apotek i dag.
Nå har jeg prøvd i flere uker å minne han på det, og prøvd å forklare han ulempene med å bite. Men når det ikke nytter må jeg nesten prøve noe annet.
ser den. vanskelig å få barn til å slutte..
Lykke til!
Håper du finne en løsning!

Jeg brukte plaster på tommelen for å slutte med det...hehe :p

Men er vel ikke noe stas med plaster på alle fingrene for ikke å bite negler, så er vel kanskje verdt et forsøk med slik middel å smøre på..

Æææh! 6 åringen min biter negler, helt vannvittig mye! :o
Jeg har lagt merke til at det ikke nødvendigvis er bevisst biting, for det skjer som oftes når han ser på tv eller lignende. Hvordan skal jeg få han til å slutte?!?
Vet det skal finnes et sånt middel å smøre på, men er det noen som av erfaring kan si at det virker?
Alle tips mottas med stoooor takk! :D

4åringen her er likedan. Har prøvd go negl og det fungerte i et par dager før har skrapte det av med tenna og fortsatte med bitingen. Har biter også på tåneglene sine når han ikke har strømpebukse på... Så har dessverre ingen tips.

Jeg brukte plaster på tommelen for å slutte med det...hehe :p

Men er vel ikke noe stas med plaster på alle fingrene for ikke å bite negler, så er vel kanskje verdt et forsøk med slik middel å smøre på..

Hehe, kan jo se passe rart ut med plaster på alle fingrene ja :p

4åringen her er likedan. Har prøvd go negl og det fungerte i et par dager før har skrapte det av med tenna og fortsatte med bitingen. Har biter også på tåneglene sine når han ikke har strømpebukse på... Så har dessverre ingen tips.

Vi har ikke prøvd go negl enda, men er jo verdt et forsøk. Men ser jo at det ikke er så effektivt i de fleste tilfellene :/
Går utover tåneglene her også :o

Prøv god negl, men ikke ha for høye forhåpninger. Jeg bet til jeg var godt i gang med videregående. Og jeg prøvde virkelig å slutte, det er kjempevanskelig. Ubevisst uvane.
Jeg kan finne på å bite på huden fortsatt. Sjelden, men det skjer. Jeg er snart 29... :s

Jeg har en som biter negler og har faktisk ikke hengt meg opp i det.
Jeg beit selv negler i over 10 år. Sluttet ufrivillig da jeg fikk regulering, var på'n igjen så fort reguleringa var av!
Nå går det i perioder. Ikke alltid jeg klarer å holde meg nå heller (nå er jeg 30+).

Så jeg lar mine bare bite. Jeg må velge mine 'kamper' og neglbiting er ikke en av de :)

Back
Topp