Negativ test, så positiv

Fått time hos jordmor i morgen. :happy093 så krysser fingrene.. bleugh ganske langt ut på dagen da.
Meeeeeeeeeeeeeeeen! Hun sa at så lenge de er har vært positiv så er det ikke noe å bekymre seg for.
Satser knøttet klorer seg fast inni der. Ikke noe smerter utenom det vanlige, men ingen blødninger.
Oppdaterer i morgen når jeg vet.. ble både lettet og litt sånn.. tenk om.. :oops:

da var blodprøver, blodtrykk, blodsukker tatt. Er fortsatt gravid så da kan jeg :dance011men blodsukkeret er for høyt.. bah.
men det ska jeg nok få til og gå ned til normalt! Eller godt som. Gubben fortalte faren sin i dag pga blodsukkeret, så fikk han svar i fra sin far - Neimen, er det sant? Jasså har du luftet deg i henne? Jaja, jeg er stolt av deg min sønn. :laughing025
Tidenes beste eller verste vits fra svigerfar? o_O

Spennende. Skal du ta hcg prøve med flere dagers mellomrom for å se økning?

Vet ikke helt hva jeg tenker om svigerfar :rolleyes: :knegg:

Var blodsukkeret fastende? Du tok vel prøver langt ut på dagen siden du fikk time sent? Får tro jordmor vet hva hun sier, blodsukkeret er jo ofte høyere når det ikke er fastende :scratch Beste er vel å ta den som måler langtidsblodsukkeret (hb1ac) eller fastende på morgenen. Om det fremdeles er for høyt et det jo grunn grunn å reagere. Men får tro jordmor vet hva hun driver med?

Nei. Alltid hatt høyt blodsukker så hun sendte meg til diabetes team. Film meg hjem en blodsukker målet. Den ligger på 13.8 også skal jeg dit i morgen. Men legen på diabetes teamet syntes den var for høy. Så blir medisin og lære seg å bruke insulin.. Ikke fast, men får om det hjelper. Jupp gravide har jo ofte høyere blodsukker. Men stoler på helsevesenet.. Min hadde visst ligget over 69 i en måned. Nei jordmor sa ikke noe om flere tester. På hun vet vel hva hun gjør. En god gammeldags jordmor. Kan bli interessant fremmover. Skal ta fostervann diastonik pga jeg er over 35. Så blir Tul i november.

Ja, da skjønner jeg. Det var høyt! Godt det ble oppdaget, har du hatt problemer med blodsukkeret før?

Så spennende med TUL - du holdt til i Sverige? Er det standard med ultralyd der rundt uke 12? Så bra du får fosterdiagnostikk.. Håper Norge kommer snarlig etter..

Ja, i alle sv.skap, men det har alltid normalisert seg til hva som er normalt for gravide. Nei, det er ikke standard. Men pga at jeg skal ta fosterdiagnostikk så for å bekrefte at jeg er 12 uker ish på vei, så blir det TUL for de gjør det ikke før man er 15 fullgåtte uker.
Heldigvis var den på 10.3 i dag.. ved 09.15, skal ta en rundt 12 før jeg drar på sykehuset igjen.. krysser fingrene at de dropper insulinet i hvert fall. Vent.. har ikke Norge det lengre? Jeg fikk det for 13 år siden..

Hvordan gikk det med blodsukkeret og dette? Og har du fått svar på hcg? (for det var du som hadde tatt blodprøver for det? Mulig jeg blander :rolleyes: :oops:)

Back
Topp