Negativ test, så positiv

Kan man ikke ta feil av du hadde nok rett mindel min kropp som bare er merkelig.

Vedlegg

• 20210924_201005.jpg
    20210924_201005.jpg
    1,8 MB · Visninger: 359
Så godt du fikk det svart på hvitt, ikke bry deg om legevakten som sagt, du har svaret selv, gratulerer igjen :love7

Skjønner fortsatt ikke hvordan uke indikator virker etter 6 år :singing:forstår jeg rett så er det 5 uker siden ikm. Men 3 uker ish siden befruktning? Er jeg 3 uker på vei eller 5:anyone

Skjønner fortsatt ikke hvordan uke indikator virker etter 6 år :singing:forstår jeg rett så er det 5 uker siden ikm. Men 3 uker ish siden befruktning? Er jeg 3 uker på vei eller 5:anyone
Man regner fra siste mens, fram til evt korrigeringer ved UL.
Men vet ikke hvordan de digitale testene regner, kan sikkert finne svar på deres nettside.

Ukeindikatoren er 93 % pålitelig til å registrere når du ble gravid. Altså når det skjedde. Bah, ringer barnmorskan på mandag :smiley-ashamed008 eneste løsningen :dance018
Vet ikke hvor lang syklusen er heller. Uregelmessig mensen og p-stav etter det. Hadde håpet på en normal syklus siden august XD

Gratulerer med spire. Du er fire til fem uker på vei når digital sier 2-3 (den sier uker siden befruktning, svangerskap regnes i uker siden første mens).

Ukeindikatoren er 93 % pålitelig til å registrere når du ble gravid. Altså når det skjedde. Bah, ringer barnmorskan på mandag :smiley-ashamed008 eneste løsningen :dance018
Vet ikke hvor lang syklusen er heller. Uregelmessig mensen og p-stav etter det. Hadde håpet på en normal syklus siden august XD
I følge testen skal man legge til 2 uker, så om testen sier 2-3 så er du 4-5 uker. De testene der kan likevel ta feil da mange får 3+ før de er i uke 3 og mange får 2-3 når de er kommet til uke 4. så +/- en uke burde du i hvert fall regne. Kanskje du kan snakke med legen/sykehuset å få en ultralyd for å sjekke hvor langt du er påvei. Hvis de tror deg før du kommer inn med tydelig gravidmage da :hilarious:

Gratulerer med spire. Du er fire til fem uker på vei når digital sier 2-3 (den sier uker siden befruktning, svangerskap regnes i uker siden første mens).
Forstod det sånn at ny uke begynner den dagen man hadde siste mens første dag. Så dvs 5-6 uker på mandag da.ifl termin kalkulator er jeg 5+5 i dag..

I følge testen skal man legge til 2 uker, så om testen sier 2-3 så er du 4-5 uker. De testene der kan likevel ta feil da mange får 3+ før de er i uke 3 og mange får 2-3 når de er kommet til uke 4. så +/- en uke burde du i hvert fall regne. Kanskje du kan snakke med legen/sykehuset å få en ultralyd for å sjekke hvor langt du er påvei. Hvis de tror deg før du kommer inn med tydelig gravidmage da :hilarious:

Hahahaha ja! Får bare puffe den ut. Neida, tror nok jeg kanskje får ul tidlig. Om ikke all helsevesen her borte er ille, så tror jeg jordmor avd på sykehuset er noe snillere. :wacky:

Hahahaha ja! Får bare puffe den ut. Neida, tror nok jeg kanskje får ul tidlig. Om ikke all helsevesen her borte er ille, så tror jeg jordmor avd på sykehuset er noe snillere. :wacky:
Da jeg var gravid med førstemann så hadde jeg hatt en merkelig syklus rett før (hadde aldri hoppet over en mens før, men den syklusen var plutselig dobbelt så lang av en eller annen grunn). Jeg testet og fikk negativ test, som jeg også fikk hos legen. Jeg ble deretter henvist til CT siden jeg hadde smerter i magen, og siden jeg ikke var gravid ifølge dem, fikk jeg kontrastvæske og hele pakken;) Det eneste de fant på CT var at jeg hadde noe i livmoren, som var en tidlig graviditet jeg ikke visste om. Mensen kom ikke, og jeg testet på nytt og fikk knallpositiv. Dro til privat gyn som kunne bekrefte at jeg var gravid rundt 7 uker (hjertet slo:happy:). Neste gang jeg var hos legen, sa jeg at jeg var gravid, men hun nektet å tro på meg siden jeg hadde testet negativt et par uker før.. Jeg måtte til slutt fremvise papiret fra gyn, og da så hun rimelig overrasket ut:hilarious: Heldigvis gikk det fint med babyen på tross av CT, og nå er denne ‘babyen’ 8,5år, og har får straks sitt femte søsken om noen uker:) Så har forstått at leger kan være vriene noen ganger! Jeg kunne jo bare fått beskjed om å teste igjen noen dager senere, eller de kunne tatt hcg av blodet mitt istede og dermed funnet ut at jeg var gravid liksom:rolleyes:

Gratulerer så mye til deg iaf! Du er gravid!:joyful:

Haha ja, tenkte når jeg var der.. Kan ikke de bare ta hcg av blodet mitt da? Jeg og fikk beskjed, test igjen om noen dager.. Klarte ikke å vente for var så fortvilet over at jammen den jeg tok hjemme var positiv også får jeg sånn beskjed i fra legevakten. Satt å gråt flere minutter. Takk alle for lykkeønskninger

Det skal være 1-2 uker etter befruktning, så siden du fikk 2-3 vil det si mellom 4 og 5 uker :) Mulig den er 3+ i dag for alt vi vet, det vil si 5 uker :)

Hurra!

tok den siste testen bare for moro skyld, er det mulig at hcg begynner å synke? Den viste plutselig 1-2 uker.. tok den nettopp..
:wideyed:

tok den siste testen bare for moro skyld, er det mulig at hcg begynner å synke? Den viste plutselig 1-2 uker.. tok den nettopp..
:wideyed:
Gratulerer med positive tester :) Det trenger ikke nødvendigvis være sånn at HCG synker selv om du fikk 1-2 på testen nå. Jeg ville tatt blodprøver med to dagers mellomrom for å sjekke at HCG nivået stiger. Da får du et sikkert svar på hvilken vei det går. Krysser fingrene for deg og spiren din :)

Ja, du er nok uansett for tidlig til at ultralyd gjør noe annet enn at du blir usikker (jeg var der i uke 5-6 selv, og da var de sånn "kan være, kan ikke være"). Beste så tidlig er, som nevnt over, hcg med to dagers mellomrom :) men i dag er du nå gravid uansett :Heartred

antar det er et godt tegn når man kaster opp..
Da må jeg tidligst vente til mandag.. Og tror ikke jeg få komme til da. Kanskje tirsdag.. Svensk helsevesen er dårlig. De har ikke fastlege ordning her jeg bor. Og jordmor er på sykehuset, men stengt så vidt jeg vet i helgene..

Last edited:
Tenker at selvom testen viste 1-2 uker på fredag mot 2-3 uker igår, så kan det være at du ligger akkurat i «vippen» mellom disse og at det har variert akkurat nok på hvor konsentrert urinen din har vært på disse to testene. Ville ventet et par dager og så tatt en ny test :) Deretter bedt om å få måle hcg med to dagers mellomrom hvis du fortsatt er usikker :Heartred

Tvi tvi!

Back
Topp