Negativ test, så positiv

Missy85

Forelsket i forumet
Blir lei meg og forvirret.. er det mulig at testen på legevakten er feil?

Første dag i siste menstruasjon : 16 August.

Tok CB ukeindikator 16 september - negativ
prøvde igjen 19 september - negativ
tok en CB early detection test 21 - svak positiv
var på legevakten pga noe bryst smerter, ble tatt test der også i dag - negativ
tok en nå i 15 tiden - positiv

vil så gjerne ha en til og de jeg har begynner å bli store ^^
om jeg har 2 positive tester på rad, er jeg da gravid eller bør jeg høre på de på legevakten?

20210922_161315.jpg

de har ikke fastlege ordning der jeg bor..så blir sykehuset eller jordmor avd. skal ringe de i morgen sånn
at jeg får time. vil teste på lørdag med CB ukeindikator.. den bør jo være positiv og vise hvor langt jeg er på vei?

Jeg ville tatt en ny med ukeindikator. Den var jo veldig positiv den på bildet ja! Kanskje den legen hadde var defekt?:dontknow

Jeg har opplevd at de på legekontoret ikke mener en test er positiv før man har 2 sterke streker på testen. Jeg ble nesten ikke trodd på den ene gangen jeg var gravid og skulle sjekke hcg nivå.
Jeg bad om å se testen vi tok der, for jeg hadde fått positiv digital test hjemme. Og der var det 2 streker, men teststreken var litt svak. (Det var fortsatt veldig tidlig i svangerskapet på dette tidspunktet)
Og da mente legen at jeg ikke var gravid. Dette trodde ikke jeg noe på.

Han ringte meg derimot et par dager senere da hcg svaret hadde kommet og han sa at jeg faktisk var gravid. "Ja, jeg sa jo det til dere!" Svarte jeg da.

Så det kan nok hende at de tolket testen på samme måte på din test og.

Jeg har opplevd at de på legekontoret ikke mener en test er positiv før man har 2 sterke streker på testen. Jeg ble nesten ikke trodd på den ene gangen jeg var gravid og skulle sjekke hcg nivå.
Jeg bad om å se testen vi tok der, for jeg hadde fått positiv digital test hjemme. Og der var det 2 streker, men teststreken var litt svak. (Det var fortsatt veldig tidlig i svangerskapet på dette tidspunktet)

Han ringte meg derimot et par dager senere da hcg svaret hadde kommet og han sa at jeg faktisk var gravid. "Ja, jeg sa jo det til dere!" Svarte jeg da.

Så merkelig opplegg! :wacky: Da hadde jeg blitt rimelig oppgitt :banghead:

Uff, skjønner godt du blir fortvila… Den på bildet så veldig positiv ut da! Ville tatt en ny med ukesindikator som andre her nevner. Og hvis du føler deg usikker etter det, så få målt hcg.
Masse lykke til! Krysser fingrene for deg :Heartred

Selv om du hadde siste mens i august er det ikke gitt at eggløsning kommer 14 dager etter, og slik sett at testen skal slå ut like etter det igjen. Kanskje hadde du eggløsning for 14 dager siden i dag? Da vil ikke testen på legevakta slå ut når du var der. Vil tro du får gravid 2-3 uker på en digital med den testen der, gratulerer :D

Åja, var det i dag du var hos legevakten? Da beklager jeg, trodde det var noen dager siden! Var det cb tidlig detection du tok? Den slår ut på 10 i hcg, mens vanlige på 25++. Uansett hadde jeg ikke brydd meg om hva legevakten sa, cb'en taler for seg selv :)

Mye mulig legevakten også har en som slår ut på enda mer en 25, og noen vet kanskje ikke at selv svak test er positiv. Men som sagt, hadde ikke brydd meg om legevakten, du har jo svaret selv foran deg :dance011

kanskje, legen på legevakten mente jeg ikke burde stole på testen jeg tok hjemme. selv om jeg forklarte det var en early detection test. de viser strek om man er gravid og strek i kontrollvindu. synes bare det er rart at den på legevakten ikke slo ut. jeg testet etter en stund uten å ha drukket noe. mens på legevakten drakk jeg jo mye vann..

Jeg mener og ha lest ett sted at noen legesentre og sånt bruker tester som er fra 50mlu hcg, altså rimelig mye mer enn de vi her inne bruker. Kan nok være årsaken til at en del får negativt svar hos lege selv om de selv har testet positivt...

stoler ikke helt på svensk helsevesen xD men kjøper ny lørdag med uke, takk for alle svar så lenge ^^

Jeg tok hcg og gtest hos legen da jeg hadde en SA. Hadde HCG på 55, men den slo negativt ut på gtesten til legen. Mulig deres er mindre følsomme :)

stoler ikke helt på svensk helsevesen xD men kjøper ny lørdag med uke, takk for alle svar så lenge ^^

Hei, vet hvertfall at de fleste sykehus bruker 25mlu, men synes ikke de er så brukervennlige (etterlater skygger pga treg oppsugningsevne osv). I tillegg bruker ikke alltid helsepersonell tid på å analysere strekene slik vi prøvere ofte gjør:wacky:

Back
Topp