Dette er helt normalt, graviditet endringer ting. Din tørre hud og hår kan bli veldig fet i løpet av svangerskapet. Dette skyldes økning av hormoner. Det er midlertidig, og etter at barnet er født vil kroppen regulerer det tilbake til sin naturlige hormonelle balanse. Mange opplever også at håret endrer farge etter en graviditet - blir ofte en del mørkere. Noen mister krøllene sine mens andre får krøller. Fargen og strukturen reverseres som regel ikke.
Jeg får fett hår selv også, går bare noen timer etter jeg har dusja så begyner det å bli fett. Siden det ikke er anbefalt å vaske håret daglig og i hvertfall ikke flere ganger daglig så bruker jeg en tørr shampoo

Sprayer tørr shampooen i bunnen og da holder det til neste dag. Di aller fleste frisørsalonger har dette produktet.
Det kan også være lurt å bytte til en shampoo for fett hår i en periode. det skal finnes shampoo for fett hår som også er fargebeskyttet slik at du bevarer hårfargen

.. Jeg jobber ikke med Redken så jeg vet ikke om di har en slik shampoo, men Goldwell har i hvertfall

Mange tar også B-vitamin tilskudd under graviditeten - dette er for å styrke hår, hud og negler, noe kroppen ikke "bryr" seg om når man er gravid.