Needlepin

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Og dere andre som er frisører. Et Frisør spørsmål..
hvorfor blir håret mitt plutselig så sykt fort fett. Vi snakker om typ 6-7 timer. bruker Redken color Shampo og balsam, den rød. Kjøpt hos frisøren som klippet meg til jul. Aldri vært sånn før.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

jeg tror håret forandrer seg pga av hormonene, jeg har fått så sinnsykt fluffy hår! ser jo ut som en høysåte jo

Jeg har samme problemet, og ikke bare fett hår! Huden min i ansiktet er skikkelig oljete når jeg våkner! Men på haken har jeg tørr hud.. Helt unormalt for meg og liker det IKKE :(

Termin 16. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Dette er helt normalt, graviditet endrer ting. Din tørre hud og hår kan bli veldig fet i løpet av svangerskapet. Dette skyldes økning av hormoner. Det er midlertidig, og etter at barnet er født vil kroppen regulerer det tilbake til sin naturlige hormonelle balanse. Mange opplever også at håret endrer farge etter en graviditet - blir ofte en del mørkere. Noen mister krøllene sine mens andre får krøller. Fargen og strukturen reverseres som regel ikke.
Jeg får fett hår selv også, går bare noen timer etter jeg har dusja så begyner det å bli fett. Siden det ikke er anbefalt å vaske håret daglig og i hvertfall ikke flere ganger daglig så bruker jeg en tørr shampoo ;)
Sprayer tørr shampooen i bunnen og da holder det til neste dag. Di aller fleste frisørsalonger har dette produktet.
Det kan også være lurt å bytte til en shampoo for fett hår i en periode. det skal finnes shampoo for fett hår som også er fargebeskyttet slik at du bevarer hårfargen ;).. Jeg jobber ikke med Redken så jeg vet ikke om di har en slik shampoo, men Goldwell har i hvertfall ;)
Mange tar også B-vitamin tilskudd under graviditeten - dette er for å styrke hår, hud og negler, noe kroppen ikke "bryr" seg om når man er gravid.

Dette er helt normalt, graviditet endringer ting. Din tørre hud og hår kan bli veldig fet i løpet av svangerskapet. Dette skyldes økning av hormoner. Det er midlertidig, og etter at barnet er født vil kroppen regulerer det tilbake til sin naturlige hormonelle balanse. Mange opplever også at håret endrer farge etter en graviditet - blir ofte en del mørkere. Noen mister krøllene sine mens andre får krøller. Fargen og strukturen reverseres som regel ikke.
Jeg får fett hår selv også, går bare noen timer etter jeg har dusja så begyner det å bli fett. Siden det ikke er anbefalt å vaske håret daglig og i hvertfall ikke flere ganger daglig så bruker jeg en tørr shampoo ;)
Sprayer tørr shampooen i bunnen og da holder det til neste dag. Di aller fleste frisørsalonger har dette produktet.
Det kan også være lurt å bytte til en shampoo for fett hår i en periode. det skal finnes shampoo for fett hår som også er fargebeskyttet slik at du bevarer hårfargen ;).. Jeg jobber ikke med Redken så jeg vet ikke om di har en slik shampoo, men Goldwell har i hvertfall ;)
Mange tar også B-vitamin tilskudd under graviditeten - dette er for å styrke hår, hud og negler, noe kroppen ikke "bryr" seg om når man er gravid.
Tusen takk for god informasjon :) blir en tur til frisøren i dag eller morgen.

Ny termin 03.02.14

Tusen takk for god informasjon :) blir en tur til frisøren i dag eller morgen.

Ny termin 03.02.14

Bare hyggelig ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp