Nedtelling

Vecca#1

Håper på en liten spire snart <3
Hva har du nedtelling til?

Om 32 dager skal nyheten om spiren deles med familien og de nærmeste vennene :D for da er lille hele 10 uker <3

Til jeg kommer i uke 11-12. I midten av april :-)
Skal til legen neste torsdag, hvis alt er greit da tenkte jeg at jeg skulle be om tidlig UL selv. Tror jeg slapper litt mer av da :)

Hva som gjør at dere skal på tidlig ul? :) (Har så lyst og dra på det selv, men vi har ikke privat klinikk her.. )
Vi har prøvd såpass lenge at det var legen vår på fertilitetsseksjonen som ba oss komme tilbake når vi var gravid for en tidlig ultralyd. Hvorfor er jeg usikker på, bare glad for det jeg :)

Hva som gjør at dere skal på tidlig ul? :) (Har så lyst og dra på det selv, men vi har ikke privat klinikk her.. )

Hadde blodpropp i påsken 2014, og har leiden mutasjon. Blodproppen kom av p-pillebruk da, så er bare kanskje jeg må ta sprøyter i magen gjennom hele svangerskapet :-)

Nedrelling til UL uke 8 den 31.mars:) Først å fremst for å se antall foster og planlegge videre oppfølging:) Jeg skal på St.Olav :)

Nedtelling til 22 april :D da er jeg endelig 12 uker :) å forhåpentligvis har jeg fått ul innen det :D ellers så teller jeg ned til hver onsdag å ny uke <3 <3 masse små mål :D

Hadde blodpropp i påsken 2014, og har leiden mutasjon. Blodproppen kom av p-pillebruk da, så er bare kanskje jeg må ta sprøyter i magen gjennom hele svangerskapet :-)

Får man ul lettere ved Leidens mutasjon? Ser de etter blodpropper i morkaka da? (Sorry muligens dumme spørsmål). Jeg har også Leidens mutasjon, men har ikke hatt blodpropp, hverken i alle årene med p-piller eller i de andre svangerskapen. Vil gjerne ha tidlig ul da, så om det finnes et argument jeg ikke vet om, så bruker jeg gjerne det :p

Da sjekker man at hjerte slår, og at den har bra størrelse og ikke utenfor livmoren. Jeg skal ha uke 6+22. selvom man blir gravid såkan utviklingen streike tidlig og hjerte ikke begynne å slå mens man fortsatt tror man er gravid.

Last edited:
Får man ul lettere ved Leidens mutasjon? Ser de etter blodpropper i morkaka da? (Sorry muligens dumme spørsmål). Jeg har også Leidens mutasjon, men har ikke hatt blodpropp, hverken i alle årene med p-piller eller i de andre svangerskapen. Vil gjerne ha tidlig ul da, så om det finnes et argument jeg ikke vet om, så bruker jeg gjerne det :p

Jeg vet egentlig veldig lite, de sier at du får egentlig ingen spesiell oppfølging hvis du ikke har hatt blodpropp og "bare" har leiden mutasjon. Jeg fikk blodpropp i leggen som gikk opp i lungen(heldigvis ikke til hjertet eller hjernen)men jeg har en gutt på 3 år som jeg fikk når jeg var 16 år, og svangerskapet var helt problemfritt med han. Du kan jo si til legen at du bekymrer deg eller lignende, da regner jeg med du sikkert får tidlig ultralyd. Jeg spurte ikke engang, han sendte haste henvisning med en gang:-) :-)

Jeg vet egentlig veldig lite, de sier at du får egentlig ingen spesiell oppfølging hvis du ikke har hatt blodpropp og "bare" har leiden mutasjon. Jeg fikk blodpropp i leggen som gikk opp i lungen(heldigvis ikke til hjertet eller hjernen)men jeg har en gutt på 3 år som jeg fikk når jeg var 16 år, og svangerskapet var helt problemfritt med han. Du kan jo si til legen at du bekymrer deg eller lignende, da regner jeg med du sikkert får tidlig ultralyd. Jeg spurte ikke engang, han sendte haste henvisning med en gang:-) :-)

Ååh, blodpropp er jo skumle greier.. :( Virkelig bra at du får ordentlig oppfølging!
Jeg lurer på om jeg skal ringe JM selv, for jeg klarer ikke få en indre ro med at jeg faktisk er gravid. ( selv om testene sier at jeg er det ) Også plages jeg med ganske kraftige smerter kun på høyre side til tider, så kanskje de sjekker fort for sikkerhets skyld? Lov og håpe hvertfall..
Men, mitt nærmeste mål for tiden er og komme over uke 7, i og med at det var da jeg mistet i fjord.

Håper du får se en vakker "reke" med ett sprellende hjerte på ul <3 :)

Nedtelling til ultralyd 18 mars :) jeg har hatt ivf behandling (prøverør) så blir automatisk satt opp på kontroll i uke 7 :) gleder meg ❤️

Ååh, blodpropp er jo skumle greier.. :( Virkelig bra at du får ordentlig oppfølging!
Jeg lurer på om jeg skal ringe JM selv, for jeg klarer ikke få en indre ro med at jeg faktisk er gravid. ( selv om testene sier at jeg er det ) Også plages jeg med ganske kraftige smerter kun på høyre side til tider, så kanskje de sjekker fort for sikkerhets skyld? Lov og håpe hvertfall..
Men, mitt nærmeste mål for tiden er og komme over uke 7, i og med at det var da jeg mistet i fjord.

Håper du får se en vakker "reke" med ett sprellende hjerte på ul <3 :)

Ja er alltid kjekt å føle man blir tatt vare på :-) hvis du forklarer at du bekymrer deg og ikke føler at du er gravid osv, vil jeg tro de hører på deg og gjør det som er best for deg :-) krysser fingrene for deg :-)

Det håper jeg også, er såå nervøs. Men får satse på at det går fint :-)<3

Til tidlig ultralyd i uke 12, den 22 april! Virker så lenge til! :/

Da har jeg bestilt tidlig ultralyd privat, så teller ned til det, 17.3. :)
Jeg har litt noia for at det skal være noe galt/ inget liv uten at jeg oppdager det selv. Har vært slik i alle svangerskapene, og sist fikk jeg "rett" i mine bange anelser. Så jeg sjekker for å roe ned usikkeheten. Kommer sikkert til å sjekke to ganger før ordinær ul...

Back
Topp