Nedtelling til ultralyder

Kjenner det er lenge til, uten å engang vite om hvordan hcg etter testene 14 dpo var.. ahh klarer jeg å vente så lenge? :nailbiting:
Mitt første svangerskap testet jeg kanskje bare noen få tester ila en uke. Deretter ingenting! Kjente etter noen uker med symptomer at magen vokste litt, merket det da jeg lå på ryggen og kjente det var litt hardere i livmor. Så var jeg hos jordmor i uke 16, der fikk jeg høre hjertelyden. Og så var det kun én ultralyd i uke 18. Var ikke noe stresset. Alt bare gikk sin gang. Det er bare en annen tid nå, med masse tester i ukevis og flere ultralyder. Du har jo testet positivt, så du er gravid-uten tvil :Heartred Alt er nok helt i orden. Håper ikke du stresser med at de fleste andre driver på med mye testing:happy:

Jeg har bestilt time privat 10. sept. Da er jeg 7 uker og det var ca da jeg tok UL sist også. I følge JM er det ytterst uvanlig at det ikke går bra når man har sett hjerteslag i uke 8, men jeg orker ikke å vente mer enn til neste uke! Må vite om det er noe liv der inne!! Tenker at dersom vi ser hjerteslag og normal utvikling da, så kan jeg senke skuldrene litt. Og er ikke ting som de skal, så vil jeg vite det så fort som mulig!

Har TUL privat om 11 dager, da er jeg 6+4. Tok TUL med forrige når jeg var 6+2 utvendig og fikk se et blinkende hjerte på skjermen. Orker derfor ikke vente lenger enn nødvendig for å bekrefte/avkrefte.

Har ul 19.9, er da 7+2 :cat: jeg får det hos privat med offentlig avtale, men har historie med prematur fødsel+++ så da får jeg komme tidlig.

Hvor i Drammen tar du ultralyd? Har også lyst til å gå på veldig tidlig :Heartbigred
Jeg går til Sunniva Hochnowski :love7 Hun har sitt eget kontor. Jeg gikk til henne med forrige da jeg blødde og hun var veldig flink og trygget meg :Heartblue

Hun var fullbooket til oktober sist jeg sjekket men jeg skrev mail til dem og spurte om de kunne si ifra hvis det dukker opp ledig time/noen avlyste i de ukene jeg ønsket meg tul. Så ringte de en uke senere og ga meg time :love7

13 dager til neste ultralyd :)
Kan hende jeg flyttes over til mai da, mtp at det omtrent kun var plommesekk å se i dag på ultralyd, hun estimerte meg til ca 6 uker, kanskje litt mindre. Håper det er mer å se om 2 uker.
Har egentlig ikke troa, men tenker at det er greit å sjekke. Og jeg vet jeg hadde sen eggløsning.

Har så lyst til å bestille meg ul, og ha noe å se frem i mot, men er så livredd for å få dårlige nyheter denne gangen og :crybaby2

Skal i bursdag til papsen, vordende morfar når jeg er 7+2, og skulle gjerne gitt et ultralydbilde i presang med nyheten om bankende hjerte, som vi ikke fikk oppleve sist graviditet, men er så redd for at det ikke går veien igjen at jeg vegrer meg.. blir jo ikke lettere å få vite det senere heller da..

13 dager til neste ultralyd :)
Kan hende jeg flyttes over til mai da, mtp at det omtrent kun var plommesekk å se i dag på ultralyd, hun estimerte meg til ca 6 uker, kanskje litt mindre. Håper det er mer å se om 2 uker.
Har egentlig ikke troa, men tenker at det er greit å sjekke. Og jeg vet jeg hadde sen eggløsning.
Åå hvorfor har du egentlig ikke trua? :shy:Hadde du ut i fra beregningen kommet en del lenger? Sen EL ja, håper for deg at det bare er derfor da og at det går bra :shy::smiley-angelic001:Heartpink

Ahhh så usikker på om jeg burde ha tidligere ultralyd enn 8+5 :bag:? Ser mange her har tidligere

Ahhh så usikker på om jeg burde ha tidligere ultralyd enn 8+5 :bag:? Ser mange her har tidligere
Jeg satsa på rundt uke 7 (ble 6+6 da det var da de hadde ledig. Da skal det gå fint å se hjertet slå, som jeg syns er det mest vesentlige. :love017 Jeg ville også ha det tidlig for å kunne si det tidlig til venner og familie.
Det som er positivt med å vente er gjerne at man får se noe litt mer spennende enn en litt rar bamsemums. :hilarious:

Åå hvorfor har du egentlig ikke trua? :shy:Hadde du ut i fra beregningen kommet en del lenger? Sen EL ja, håper for deg at det bare er derfor da og at det går bra :shy::smiley-angelic001:Heartpink
Tror det bare er min egen frykt for å miste igjen, gynekologen var ikke urolig. Får svar om under to uker, så lever i håpet :)

Back
Topp