Så kjekt å høre! Hva ble du målt til å være ?Det gikk så fint, bamsemums med hjerteslag og lyd. Var dritnervøs mens jeg satt på venterommet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så kjekt å høre! Hva ble du målt til å være ?Det gikk så fint, bamsemums med hjerteslag og lyd. Var dritnervøs mens jeg satt på venterommet
7+0, så to dager kortere enn etter mensberegningerSå kjekt å høre! Hva ble du målt til å være ?
Virker som de bruker ulike målestokker? 0.96mm og 7+0 her i dagMen jeg stusser litt - for når jeg ser på målet som ble gjort og sjekker på internett så stemmer ikke CRL målet med 7+5. mitt CRL mål var 0,82. Hmm
7+0, så to dager kortere
Håper du har rett. Jeg spurte flere ganger , og hun bekreftet for meg at alt så bra ut og at målene var helt flotte og alt. Men blir så usikker og stresset av dette. As we speak så saumfarer jeg google for svar, og alle steder virker det som at folk får så mye høyere målinger enn meg.Virker som de bruker ulike målestokker? 0.96mm og 7+0 her i dag
Husk at de kan måle feil også. Jeg ble målt til 7+4 da jeg var 8+0 sist og ultralyden etter på 10+3 ble jeg målt til 10+6. Men hadde tilløp til panikk på 8+0 fordi jeg visste at jeg var lenger og hadde en ultralyd tidligere som hadde vært spot on.Håper du har rett. Jeg spurte flere ganger , og hun bekreftet for meg at alt så bra ut og at målene var helt flotte og alt. Men blir så usikker og stresset av dette. As we speak så saumfarer jeg google for svar, og alle steder virker det som at folk får så mye høyere målinger enn meg.
Ja men blir ekstra usikkker - for jeg var på en ultralyd 7.10 og da trodde jeg egentlig jeg skulle være ca 6+3 men ble målt tilbake til 5+3(ca) og nå skulle jeg altså på ny ultralyd i dag , 10 dager senere, og burde vel da vært 6+3. først så printet hun ut et bilde til meg som tilsvarte 6+4, men så sa jeg at jeg var bekymret også målte hun igjen og da kom hun frem til 7+5 (men bare 0,82 cm crl, som er et veldig smått mål ifht det hun sa med 7+5) så sitter vel igrunn med flere spørsmål enn svar nå. Og mange bekymringer… skal til jordmor på mandag men er vel lite hun kan få gjort.. blir ikke klok på alle tabellene jeg finner heller.Husk at de kan måle feil også. Jeg ble målt til 7+4 da jeg var 8+0 sist og ultralyden etter på 10+3 ble jeg målt til 10+6. Men hadde tilløp til panikk på 8+0 fordi jeg visste at jeg var lenger og hadde en ultralyd tidligere som hadde vært spot on.
Ja ikke sant, jeg blir ikke klok på dette. Hvorfor viser min 0,82 cm og 7+5 og din viser 1,17 cm og du får 7+2. det gir jo ingen meningHmm, mitt var 1,17 og jeg fikk 7+2. Men virker som det er smååå marginer med ultralyden når det er så smått. Kan det målet ha vært ett av flere som ble tatt? Kanskje ringe og høre?![]()
Da skjønner jeg bedre. Det hadde stressa meg også og jeg hadde nok også googlet meg i hjel. Men hvis du vil fokusere på noe positivt, så er jo utviklingen mellom ultralydene ganske bra om du har gått fra 5+3 til 6+4. Og at hjertefrekvensen var bra, er jo det også noe å ta med segJa men blir ekstra usikkker - for jeg var på en ultralyd 7.10 og da trodde jeg egentlig jeg skulle være ca 6+3 men ble målt tilbake til 5+3(ca) og nå skulle jeg altså på ny ultralyd i dag , 10 dager senere, og burde vel da vært 6+3. først så printet hun ut et bilde til meg som tilsvarte 6+4, men så sa jeg at jeg var bekymret også målte hun igjen og da kom hun frem til 7+5 (men bare 0,82 cm crl, som er et veldig smått mål ifht det hun sa med 7+5) så sitter vel igrunn med flere spørsmål enn svar nå. Og mange bekymringer… skal til jordmor på mandag men er vel lite hun kan få gjort.. blir ikke klok på alle tabellene jeg finner heller.
Hun som tok ultralyden viste meg at det var hjerteaktivitet og at størrelsen og alt så bra ut og riktig ut i forhold til 7+5, men jeg stresser med alt dette.

Ja. I følge menstermin skulleDa skjønner jeg bedre. Det hadde stressa meg også og jeg hadde nok også googlet meg i hjel. Men hvis du vil fokusere på noe positivt, så er jo utviklingen mellom ultralydene ganske bra om du har gått fra 5+3 til 6+4. Og at hjertefrekvensen var bra, er jo det også noe å ta med seg![]()
Det er kjempevanskelig når det ikke går helt etter planen. Når fikk du positiv test da?Ja. I følge menstermin skulle
Jeg vært 7+4 i dag, så blir virkelig ikke klok.. men har bestilt en ny privat ultralyd 3 november, litt lenge til, men så føler jeg samtidig at det er lurt at det får litt tid til å evt utvikle seg , og at ting kanskje er mer sikkert til den tiden. Men orker ikke alle disse bekymringene. Hadde glemt hvor mye stress en graviditet påfører meg![]()

Det høres veldig rart ut, men kanskje det har en naturlig forklaring. Går jo an å ringe klinikken og fortelle om dette og høre hva de svarer? Kanskje du får en ny sjekk, hvis det viser seg at du har fått feil info? Verdt å prøve, tenker jegJa ikke sant, jeg blir ikke klok på dette. Hvorfor viser min 0,82 cm og 7+5 og din viser 1,17 cm og du får 7+2. det gir jo ingen mening