Nedtelling til ultralyd

Her har de pleid å se på helsekortet, plotte inn litt info, så ultralyd hvor jordmor også forteller hva hun ser på. Hjertet, at det har riktig antall kammer, blodgjennomstrømming, nesebein, hjerne, nakkefold, at det er urin i blæra, plassering av morkake og mål av fosteret er blant det jeg husker. Så får man bilder noen steder, tilbud om å kjøpe bilder noen steder og noen er ikke så opptatt av bilder. Noen er greie og ser på kjønn, andre sier det er for tidlig eller at de ikke vil si. Så plotter de inn info igjen på slutten før du får tilbake helsekort og sånt. Trooor jeg. Har bare hatt 1 til på sykehuset, så mulig jeg blander litt med oul
Var veldig ålreit. Lengste ultralyden jeg har hatt noen gang, er også bare vant til 20-ish min sjekk.
Først gikk vi gjennom div info som hun skreiv inn i systemet på pcen. Så må du skrive under på et skjema at du samtykker til fosterdiagnostikk (som denne ultralyden er) og at du er informert om det som skjer videre hvis de finner avvik.
Så er det ultralyd. Hun tok seg goood tid, sjekket nakke, nesebein og hjernen. Sjekka hjertelyd/frekvens. Målte fra hode til rumpe for å anslå termin. Lille bebisen vår lå først med hodet ned/ryggen til, så det eneste hun fikk sjekka da var hodet/hjernen. Men vi tok en liten pause mens hun skreiv inn mer på pcen og etterpå hadde den snudd seg riktig :happy:
Hun sjekket også plassering av morkaken.
Andre ting som blodgjennomstrømming, hjertekammer, urin i blæra o.l. får de ikke sett så tidlig tror jeg, det er vel heller på OUL.
Vi spurte om hun kunne se kjønnet, og hun sjekka, men sa det var for tidlig. Det kunne like gjerne være det ene som det andre.
Og hun var tydelig på at det er egentlig ikke noe de bryr seg om, så lenge det ikke har en medisinsk betydning. Men hun ville sagt hva det var hvis hun klarte å se.
Så fikk vi med oss 4-5 bilder :happy:
Tusen takk for utdypende svar, veldig spent på morgendagen!❤️

6 dager. Fikk ny innkalling fra sykehuset og de har endret timen, så da er det nesten én uke mindre å vente ❤️

Lykke til! ❤️ Oppdater oss gjerne :happy:
Det gikk veldig fint :Heartred :smiley-bounce012 Alt så veldig bra ut. Så får jeg vente på svar på NIPT. Fikk ny termin 30.05.25, men håper jeg får henge her likevel. :shy: Jeg nevnte ikke kjønn med ett ord da jeg vet at anatomi og helse er i fokus for undersøkelsen. Men hun spør om vi ville vite kjønn:smiley-ashamed004 «kan man ta se det så tidlig da??» joda, da kunne vi se noe som var veldig likt guttetilbehør. Forrige uke så nuben ut som jente, men den endre vinkel:Heartred. Uansett, veldig glad alt så bra ut, og håper det samme for NIPT:smiley-angelic001:shy:

Lykke til! ❤️ Oppdater oss gjerne :happy:
Gikk veldig fint :Heartred En sterk liten fining som spreller masse! Morkaka på baksiden, så lurer faktisk på om de små «streifene» jeg kjenner KAN være babyen :love017 hun sa ikke noe om kjønn, men både jeg og mannen sa etterpå at vi så en liten «penis» der. Likevel er ikke vi kjent med ultralyd og hvordan det skal se ut så tidlig, så kan være feil - kan sikkert ha vært et kne for hva vi vet :hilarious:. Kan legge ut bilde på skjult forum litt senere, så kan dere se hva jeg mener :D

Back
Topp