Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har fundert litt noen dager.. Bruker du et annet tellesystem? For du har jo termin 1 dag før meg og jeg er 8+0 i dag.1 dag igjen
Termin i Storbritannia hvor jeg bor er annerledes enn i norge visstnok.Har fundert litt noen dager.. Bruker du et annet tellesystem? For du har jo termin 1 dag før meg og jeg er 8+0 i dag.
Termin i Storbritannia hvor jeg bor er annerledes enn i norge visstnok.
Jeg bruker babyverden, preggers og flere terminkalkulatorer på nett for å finne ut hvor langt jeg er på vei bare.
Termin er bare en ca dato ut fra britisk terminkalkulator (noen står det 31 mars på tilogmed). Mens norsk termin kalkulator tror jeg havna på 3 april. Men er jo ikke i Norge jeg skal føde så.
Nettopp, for meg akkurat nå blir det bare hvor langt jeg er på vei.Det er vel bare ca 5% som føder på termindatoen uansett, så jeg tenker at det spiller større rolle å vite hvor langt man er på vei enn hva termindatoen er
Har fundert litt noen dager.. Bruker du et annet tellesystem? For du har jo termin 1 dag før meg og jeg er 8+0 i dag.
Termin i Storbritannia hvor jeg bor er annerledes enn i norge visstnok.
Jeg bruker babyverden, preggers og flere terminkalkulatorer på nett for å finne ut hvor langt jeg er på vei bare.
Termin er bare en ca dato ut fra britisk terminkalkulator (noen står det 31 mars på tilogmed). Mens norsk termin kalkulator tror jeg havna på 3 april. Men er jo ikke i Norge jeg skal føde så.
Hehe vel kroppen er jo ikke annerledes, så om de ser på det som 40+0 hvor jeg bor så er det jo større sjanse for overtid egentlig.I Norge regner man et fullgått svangerskap (40+2 og 40+3 - litt variasjon) lenger enn de fleste andre land i verden. I veldig mange andre land er et svangerskap 40+0. Derfor blir tellingen annerledes. ConCon er heldig sånn sett. Slipper å gå så lenge på overtid
I Norge kan man potensielt gå 12 dager over. Når de regner overtid fra 40+3 blir det lenger å gå over her i Norge enn hvis de teller fra 40+0...Hehe vel kroppen er jo ikke annerledes, så om de ser på det som 40+0 hvor jeg bor så er det jo større sjanse for overtid egentlig.
I Norge regnes man heller ikke som på overtid før det er 11 dager over termin (42+0). Man er altså ikke på overtid med en gang man bikker termindatoenHehe vel kroppen er jo ikke annerledes, så om de ser på det som 40+0 hvor jeg bor så er det jo større sjanse for overtid egentlig.
Åja da så hehe. jeg aner ikke hvordan sånne ting fungerer har aldri født førI Norge regnes man heller ikke som på overtid før det er 11 dager over termin (42+0). Man er altså ikke på overtid med en gang man bikker termindatoen
Det er tryggere å slippe og gå maks overtid bare. Risiko for dødfødsel øker når man passerer uke 42. Så det er bra at de regner litt kortere der du bor. Er sykt stress å gå den siste tiden å måtte passe så veldig på aktivitet i magen og sånn. Man er så alene om ansvaret. Kunne ønske de regnet likt i Norge og at man ble satt i gang tidligere så man fikk ut ungen Den er jo ferdig 37+0 uansettÅja da så hehe. jeg aner ikke hvordan sånne ting fungerer har aldri født før
Åja såpass ja. Jo det er jo merkelig at de regner termin så sent da. Forhåpentligvis endrer de det en gang i framtida.Det er tryggere å slippe og gå maks overtid bare. Risiko for dødfødsel øker når man passerer uke 42. Så det er bra at de regner litt kortere der du bor. Er sykt stress å gå den siste tiden å måtte passe så veldig på aktivitet i magen og sånn. Man er så alene om ansvaret. Kunne ønske de regnet likt i Norge og at man ble satt i gang tidligere så man fikk ut ungen Den er jo ferdig 37+0 uansett