Nedtelling til TUL

Er det dumt av meg å vente til uke 12 om jeg ikke har noen historie med komplikasjoner fra før? :nailbiting:

Nei, absolutt ikke!
Man ser ikke så mye på tidlig ultralyd, er mest for å se et blinkende hjerte og få den bekreftelsen at noe faktisk er der.

Tror jeg og hadde ventet på tidlig ul, hvis jeg ikke hadde gyn lett tilgjengelig :laughing002
 
Nei, absolutt ikke!
Man ser ikke så mye på tidlig ultralyd, er mest for å se et blinkende hjerte og få den bekreftelsen at noe faktisk er der.

Tror jeg og hadde ventet på tidlig ul, hvis jeg ikke hadde gyn lett tilgjengelig :laughing002
Okei, jeg merker at jeg ofte kan få fler bekymringer ved å se alt som blir skrevet her inne i blant.. :sorry: Prøver å holde meg positiv og ikke gruble så mye før jeg har fått vært hos lege og jordmor i desember❤️
 
Skal alle ha UL før uke 12?
Vi gjør det bare fordi vi er nysgjerrige på antall som gjemmer seg, vil se hjertebank og fordi vi eventuelt vil fortelle noen til jul. Ellers hadde vi venta på offentlig i uke 12 og! :)
 
Okei, jeg merker at jeg ofte kan få fler bekymringer ved å se alt som blir skrevet her inne i blant.. :sorry: Prøver å holde meg positiv og ikke gruble så mye før jeg har fått vært hos lege og jordmor i desember❤️

Ja, det skjønner jeg veldig godt.
De aller fleste svangerskap går normalt og alt går bra :Heartbigred :Heartbigred
 
Okei, jeg merker at jeg ofte kan få fler bekymringer ved å se alt som blir skrevet her inne i blant.. :sorry: Prøver å holde meg positiv og ikke gruble så mye før jeg har fått vært hos lege og jordmor i desember❤️

Nei, ikke la det stresse masse av andres dårlige opplevelser, som sagt av @Licath over går det jo stort sett bra :Heartred

Jeg tenker at man ikke alltid må se på forumet som representativt for alle svangerskap. Jeg gjetter at ekstra mange av oss som er aktive her har hatt vanskeligheter med å bli gravide eller mistet, og har et ekstra behov for å spørre, ventilere og snakke ut. Sånn føler jeg i alle fall på det - her finner jeg flere som har vært i samme situasjon som meg enn blant alle vennene mine.
 
Last edited:
Nei, ikke la det stresse masse av andres dårlige opplevelser, som sagt av @Licath over går det jo stort sett bra :Heartred

Jeg tenker at man ikke alltid må se på forumet som representativt for alle svangerskapet. Jeg gjetter at ekstra mange av oss som er aktive her har hatt vanskeligheter med å bli gravide eller mistet, og har et ekstra behov for å spørre, ventilere og snakke ut. Sånn føler jeg i alle fall på det - her finner jeg flere som har vært i samme situasjon som meg enn blant alle vennene mine.

Tenker akkurat det samme, blir nok en liten møteplass for oss. :Heartbigred
 
Skal alle ha UL før uke 12?
Nei, usikker her.
Hadde i uke 11 med førstemann, fikk ekstra oppfølging siden store mengder alkohol :hilarious: (hun var ei lita overraskelse)
Ellers hadde jeg i uke 14 med nr 2.
Tenker å ringe lege etter jul, for blodprøver. Så blir jeg henvist til tidlig ultralyd da (uke 14, her i kommunen).
 
17 dager til. Går ulidelig tregt! Er da 7+0. Vi får via klinikken vår ifm IVF, så som nevnt over her er det nok mange med spesiell historie/medisinske årsaker som i hovedsak tar veldig tidlig ultralyd. Sånn for å betrygge dem som leser her inne og blir stresset over alle som tar UL før uke 12 :Heartred
 
Back
Topp