Nedtelling til TUL

Tusen takk for svar til både deg og @WP:]! Ja, og hun er egentlig ikke vikar, tror jeg. Tar bare ikke ferie i juli, tror hun jobber der fast. Helt forferdelig samtale, jeg skalv av sinne etterpå, og jeg anser meg selv som en rimelig stoisk og oppegående person. Ikke ville hun gi meg henvisning til HCG heller. Alternativet er privat, men jeg er dritlei av å måtte gå privat og betale i dyre dommer. Jeg måtte det fordi fastlegen min ikke henviste meg på blødning-indikasjon første gang jeg var gravid; det var en MA. Så måtte jeg det andre gang, etter å besøkt min egen gynekolog tre dager før for å sjekke for exu pga konstant blødning og minimalt stigende HCG; havnet på operasjonsbordet med blødninger i buken samme dag. Fatter ikke at det går an. Ok, men henvisning til sykehuset, altså? Kan man 'kreve'/få det kun på tidligere exu som indikasjon (ingen smerter, og testene blir iallfall sterkere i motsetning til med exu-en).
Ja, se dette infoskrivet fra et sykehus feks: https://helse-mr.no/Documents/Samha...te trimester til gynekologisk poliklinikk.pdf

6 dager :nailbiting:

Kanskje litt på siden, men jeg trenger sårt tips til gynekolog i Oslo som kan utføre (veldig) tidlig UL i Oslo ila. de to kommende ukene. Jeg har hatt en MA etterfulgt av en exu hvor jeg måtte operere bort den ene egglederen. Pga. exuen sa gynekologen jeg har gått hos at jeg burde ta en UL i uke 5/6 ved en ny graviditet, så vi får forsikret oss om at svangerskapet sitter på rett sted. Men gynekologen min er på ferie, og det er omtrent alle andre gynekologer i Oslo og. Jeg har klart å omtrent kjefte meg til en åpen henvisning fra en sta legevikar, som nedlatende ga beskjed om at jeg 'fikk ringe rundt', mens hun understreket at det nok var lite håp for å finne noen som var tilgjengelig nå de siste juliukene. Så: Er det noen som vet om noen som er tilgjengelig?

Jeg anbefaler Linda på Oslo city, men det er privat om det går?

Har du tidligere erfaring som gjør at du gruer deg? Sender deg en god klem - det skal gå såå fint! ♥️
Har 2 MA bak meg + 2 SA… Skal på TUL tidligere denne gangen enn de 2 andre ettersom at begge de andre hangene har vært i uke 9-12 og har da fått vite at fostere sluttet og vokse i uke 7-10.. Så er derfor jeg guer meg.. Men det positive er at jeg har ufattelig mye symptomer nå forhold til sist! ❤️

Jeg anbefaler Linda på Oslo city, men det er privat om det går?
Har faktisk vært hos henne da jeg fikk konstatert MA. Veldig flink, men jeg kjenner at jeg er prinsipielt imot å bruke over 1000 kroner på privat UL for tredje gang, når jeg alle gangene burde fått det dekket gjennom det offentlige (først ved MA, så ved exu).

Og som om situasjonen man står i ikke er stressende nok fra før. Jeg fikk henvisning gil sykehuset av Jm etter MA. Men det var lengre ut i svangerskapet (rundt uke 8-10). Men kunne du tatt en prat med jm? Har en følelse på at de kan ha bedre forståelse. Jeg her kun gått til jm i mitt tidligere svangerskap (kun til lege for blodprøver, sukkersjekk osv).
Veldig god idé, ikke vært i kontakt med jordmor ennå en gang, skal prøve det! ☺️

Har faktisk vært hos henne da jeg fikk konstatert MA. Veldig flink, men jeg kjenner at jeg er prinsipielt imot å bruke over 1000 kroner på privat UL for tredje gang, når jeg alle gangene burde fått det dekket gjennom det offentlige (først ved MA, så ved exu).
Veldig enig i at du burde få det dekt!! Håper det ordner seg :happy:

Back
Topp