Nedtelling til TUL, kontroll etc.

Jaa sånn ca, fikk positiv eggløsningstest både 5-6 desember, så må jo vært en av de dagene. Så kan det jo være litt feilmåling når der er så smått enda ❤️ Blir spennende å se på neste ul. Stemmer det med el på deg at du ble flyttet frem?:)
Nei hadde aldri helt positive el teste, men en som var mer positiv den 3.des før den ble svak igjen dagen etter.stemmer også med symptomer. Var hos gynekolog noen dager etter som bekreftet el. I forhold til når jeg fikk positiv graviditetstest også, så stemmer det mer at jeg er i uke 7 og noe:rolleyes:

Er jo på oul man fastsetter termin, så blir jo spennende å se :happy: har ny oul 1.februar, så om spiren fortsetter i dette tempoet her, så kan jeg ende opp med å bytte termingruppe jo :smiley-bounce022

6 dager igjen til time hos jordmor.:smiley-bounce012 Vet ikke om jeg egentlig har bestilt veldig sent, er da 12+4. Får vel ikke henvisning til TUL da:dontknow

6 dager igjen til time hos jordmor.:smiley-bounce012 Vet ikke om jeg egentlig har bestilt veldig sent, er da 12+4. Får vel ikke henvisning til TUL da:dontknow
Jo det tror jeg du får :) jeg får den tidlig ul som nå som alle skal få når jeg er 12 uker :)

Visste ikke engang at alle får ultralyd ca uke 12. Skulle ha meg time til vanlig første kontroll hos jordmor. Fikk beskjed om at jeg måtte til legen også, helst først, for å få henvisning.

Sist dro jeg til legen og fikk beskjed om at det ikke var nødvendig og at de helst så at jeg dro til jordmor... Så... Ting endrer seg fort. 3 år siden jeg gikk høygravid med nr 2.

Visste ikke engang at alle får ultralyd ca uke 12. Skulle ha meg time til vanlig første kontroll hos jordmor. Fikk beskjed om at jeg måtte til legen også, helst først, for å få henvisning.

Sist dro jeg til legen og fikk beskjed om at det ikke var nødvendig og at de helst så at jeg dro til jordmor... Så... Ting endrer seg fort. 3 år siden jeg gikk høygravid med nr 2.

Så rart.. Jordmor poengterte at siden jeg var under 35 år så kom jeg ikke til å bli prioritert og få TUL rundt uke 12. Det skal innføres for alle i løpet av året, men det kom til å ta tid fikk jeg beskjed om…

11 dager til tul

Sist svangerskap var jeg på TUL på sykehuset når jeg var 13+5 tror jeg, så det går helt fint det og. ;)
Ja, se der:happy: Jeg tenkte også på om henvisningen rekker frem eller de har ledig tid før jeg er ferdig med 13+6. Det er mellom 11+4 og 13+6 de kan sjekke nakkefold leste jeg. o_O Usikker. Tenkte å møte opp, får jeg ikke tul før 13+6 bestiller jeg bare privat :happy:

Ja, se der:happy: Jeg tenkte også på om henvisningen rekker frem eller de har ledig tid før jeg er ferdig med 13+6. Det er mellom 11+4 og 13+6 de kan sjekke nakkefold leste jeg. o_O Usikker. Tenkte å møte opp, får jeg ikke tul før 13+6 bestiller jeg bare privat :happy:
Henvisninger går elektronisk, så den skal de få rimelig umiddelbart. Det kommer jo helt enkelt an på behandlingstid på henvisning og kapasitet til å ta deg inn innen 13+6 da :D

22 dager

TUL i morgen. Ikke så veldig nervøs akkurat nå, men tør ikke helt tro på at det faktisk skal være liv der heller. Men puppene holder på å sprenge her, så er jo ikke akkurat som at det mangler symptomer selv om jeg heldigvis har sluppet billig unna kvalmen så langt…

Ny tul på torsdag :happy:. Da er jeg 11+0. Spent, men ikke like nervøs som ved de to forrige (uke 7 og uke 9). Nå hører jeg hjertelyd med hjemmedoppler innimellom, så vet det er liv ❤️

Back
Topp