Nedtelling til tredje trimester!

Terminkalkulator sier 2. juli, men tja. Det er jo ikke så lett å vite tydeligvis.

Vedlegg

• trimester.JPG
    trimester.JPG
    10,4 KB · Visninger: 6
Jeg holder meg til 27+0, så da er det 7 dager igjen :happy:
Spørs vel og hvilken lege du spør, men min lege sier det er idet du går inn i uke 28 :)

Jeg holder meg til 27+0, så da er det 7 dager igjen :happy:
Spørs vel og hvilken lege du spør, men min lege sier det er idet du går inn i uke 28 :)

Jordmødre osv her, sier "uke 28" om 28+0-28+6 da. Vet mange leger gjør det samme :P (og fhi, bruker "svangerskapsuke 23 (23+0-23+6)")
Men er litt forskjellig fra app til app, og nettside til nettside. De aller fleste har jeg sett skriver 28+0 som tredje. Mens andre bruker uke 27...
Er vel 28 som er grensen for 'ekstremt prematur' og, så.. synes selv 28 uker er mer logisk :p
Utrolig teit at de ikke kan bli enige om EN ting. Andre trimester også, er flytende. Noen steder skriver 12+0, noen 13+0 og noen 14+0. :P

Jordmødre osv her, sier "uke 28" om 28+0-28+6 da. Vet mange leger gjør det samme :p (og fhi, bruker "svangerskapsuke 23 (23+0-23+6)")
Men er litt forskjellig fra app til app, og nettside til nettside. De aller fleste har jeg sett skriver 28+0 som tredje. Mens andre bruker uke 27...
Er vel 28 som er grensen for 'ekstremt prematur' og, så.. synes selv 28 uker er mer logisk :p
Utrolig teit at de ikke kan bli enige om EN ting. Andre trimester også, er flytende. Noen steder skriver 12+0, noen 13+0 og noen 14+0. :p
Helt umulig å være sikker, si :p

18 dager igjen:p

Back
Topp