Nedtelling til tidlig ultralyd

trima

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Maiskolbene 2023 :-)
Når skal du på TUL?
Jeg skal om 15 dager da er jeg 7+5 :love017
 
Skal om akkurat en mnd og da er jeg rundt 9 uker, vet ikke om jeg heller skal dra tidligere, er så lenge å vente:dead:
 
Har legetime neste uke, skal spør om han vil ta en ul på meg om et par uker :angelic: Kommer tilbake til nedtelling når jeg har fått time:joyful:
 
Noen som vil dele hvorfor dere drar på tidlig ultralyd? Vurderer å bestille time, men redd for å knytte meg enda mer og at det da blir vonderere om det skulle bli SA.
 
Noen som vil dele hvorfor dere drar på tidlig ultralyd? Vurderer å bestille time, men redd for å knytte meg enda mer og at det da blir vonderere om det skulle bli SA.
Jeg har hatt 2 MA tidligere så jeg kjenner litt på at jeg vil finne ut om det er liv og hvis det ikke er liv vil jeg bli ferdig med prosessen fortest mulig. Jeg ønsker ikke å finne ut i uke 13 at fosteret døde i uke 6. Jeg avventer med TUL til jeg er 8-9 uker for jeg mistet begge gangene i uke 6-7 sist. Jeg er også livrett for å være gravid utenfor livmor :sorry: jeg betaler derfor for denne selv, og ber om TUL av legen i uke 12-13 på sykehuset så de kan sjekke alt annet også (nakkefold osv).
 
Noen som vil dele hvorfor dere drar på tidlig ultralyd? Vurderer å bestille time, men redd for å knytte meg enda mer og at det da blir vonderere om det skulle bli SA.
Jeg drar på tidlig ultralyd for å sjekke at fosteret er plassert der det skal, at hjertet slår og evnt å se hvor mange det er :) Føler meg ganske knyttet til fosteret/svangerskapet allerede, og tror ikke jeg hadde blitt mindre trist om jeg mistet uten å ha dratt på TUL :joyful:
 
Har ikke bestilt time enda men satser på å få det til i uke 10.
Skulle egentlig vente til den tidlige offentlige ultralyden i uke 12-14 en gang. Nå har det seg sånn at jeg ble utsatt for noe som kan være skadelig for gravide og barn på jobb, så jeg ønsker å se at alt det fysiologiske er greit og normalt før uke 12. Det bekymrer meg jo litt at det kan påvirke hjerne osv til barnet, men jeg får bare håpe og tro at det ikke tok skade av det..
Såå det blir ca 4 uker til
 
Har ikke bestilt time enda men satser på å få det til i uke 10.
Skulle egentlig vente til den tidlige offentlige ultralyden i uke 12-14 en gang. Nå har det seg sånn at jeg ble utsatt for noe som kan være skadelig for gravide og barn på jobb, så jeg ønsker å se at alt det fysiologiske er greit og normalt før uke 12. Det bekymrer meg jo litt at det kan påvirke hjerne osv til barnet, men jeg får bare håpe og tro at det ikke tok skade av det..
Såå det blir ca 4 uker til
Håper alt gikk bra ❤️
 
Var til legen i går og de har enda ikke satt igang TUL for gravide i uke 12 på st. Olavs! :meh: jeg får hvis jeg begynner å blø igjen, men det er jo snart 2år siden dette ble vedtatt så syns det er dårlig at det drøyer. Bestilt privat 7+5 og så skal jeg ta en rundt uke 12 med mindre jeg bestemmer meg for å ta NIPT :)
 
Last edited:
12 dager - da er jeg 7+6. Vurderer hele tiden om jeg har nerver til å vente så lenge da jeg har hatt ex.u. tidligere.
 
Back
Topp