Nedtelling til tidlig ultralyd

Har bestilt tul på Volvat 26. September. Er da uke 9+1.
Litt sent, men vi kan ikke uken før. Og har lyst å gjøre det litt "sent" for å se mest mulig! Gleder meg.
Føles som en evighet til.
 
Last edited:
Noen som vil dele hvorfor dere drar på tidlig ultralyd? Vurderer å bestille time, men redd for å knytte meg enda mer og at det da blir vonderere om det skulle bli SA.
Man må ikke gjøre det; man kan fint vente til ordniær ultralyd! Det er det jo mange som gjør.

Jeg velger å gå på en tidlig ultralyd, siden jeg kan. Har bestilt privat. Men ønsker å se et hjerte som slår, antall fostre og bare se. Ja, det er en glede å se. Det betydde enormt mye i forrige svangerskap.

Du trenger ikke være bekymret for det. Tror det er like tungt å miste, uansett.
Og så er det betryggende, for hvis man ser et bankende hjerte i uke 8-9 er det veldig liten sjangse for at noe drastisk skjer. Altså, hele svangerskapet er jo en slags risiko. Så man må prøve å bare ta det med ro.
 
Ja det blir spennende :) Nesten så jeg ikke greier å vente, men må jo bare det.:wideyed: tiden går jo så sabla seint:wacky:
Tiden fram til første ultralyd går helt urolig seint! Jeg kan ikke forstå det nesten for vanligvis synes jeg ukene bare flyr avgårde.
 
Så usikker om jeg skal bestille. Har lyst men… sist var jeg rundt uke 8 pga blødning. Det var veldig betryggende
 
Har ikke bestilt enda, men skal til jordmor og hun har en CV for å sjekke hjertelyd på første time! Da er jeg 6+3 !
 
Blir nok ikke tul før i uke 13 denne gang. Leeeeeenge til Siden strøm og mat er blitt så dyrt så tror jeg at jeg ikke kan brenne av 1000kr på ultralyd såpass tidlig i graviditeten selv om jeg har fryktelig lyst
 
Back
Topp