Nedtelling til tidlig rutine-ul

Privat tul på torsdag (6+5), og time hos «fastlege» (les: min faste har sommerferie) tirsdag uken etter (7+3). Han skal da henvise meg til ordinær tul og er veldig spent på om det er «plass» rundt uke 12, da det er rett etter fellesferien. Litt irriterende at ikke fastlegen bare kunne sende henvisning med en gang hun fikk beskjed, slik at jeg var mer sikker på å få plass i rett uke. Men for all del, blir det i uke 14 er det jo neeesten uke 15, hvor kjønn er mye lettere å se.

Mannen ville ha NIPT-test før vi fant ut hvor dyrt det var privat, men hvis det er billigere offentlig (har ikke rett på gratis), så kan det være vi prøver å få en henvisning til det rundt uke 12.
 
Hvordan går man frem for å bestille ekstra tidlig UL? Tenker på uke 7-8. Jeg har ikke TUL før 05.08 og da er jeg 11+2 uker. Jeg kjenner at jeg trenger den bekreftelsen på at det er et hjerte som banker og at embryo ikke vokser utenfor livmoren etc. Dette er min første graviditet og jeg er snart 35 år. Så jeg har naturligvis en del bekymringer. Bestiller man det offentlig eller privat? Ca hvor mye koster det?
 
27 :sorry: fikk ikke TUL før jeg er 13+2.. føles SÅ lenge til! Hadde UL 7+1, så har sett liv allerede - men veldig utålmodig etter neste bekreftelse :joyful:
 
Ennå ikke fått time til otul, da legen vil sende henvisning først etter en legetime neste uke…

Men skal til privat tul i dag! 6+4. Vært sengeliggende med feber i tre dager, og har fortsatt skikkelig skallebank, men dette er siste mulighet før kontoret stenger før fellesferien, og neste blir til otul-tid! Så må nesten få kommet meg dit!

Mannen er nesten like dårlig, men håper hodet hans er litt lettere, og at han kan kjøre meg. Som to-barnsforeldre med 21 ultralyder bak oss (pga. forskning) forstår jeg godt at behovet for å se en reke med en prikk av et hjerte ikke er nødvendig for ham. Men han blir gjerne med inn om han må kjøre meg. Håper jeg hvert fall kommer meg oppreist inn dit…
 
Back
Topp