Nedtelling til tidlig rutine-ul

Veldig ny på alt dette… ifølge lege er det ordinær UL mellom uke 11-14 (om jeg husker rett), og en gang senere. Så da har jeg bare innfunnet meg med at jeg må vente helt til uke 14 kanskje :confused013:laughing002 Det må vel være riktig når lege sier det, eller har jeg blitt feilinformert?

Veldig ny på alt dette… ifølge lege er det ordinær UL mellom uke 11-14 (om jeg husker rett), og en gang senere. Så da har jeg bare innfunnet meg med at jeg må vente helt til uke 14 kanskje :confused013:laughing002 Det må vel være riktig når lege sier det, eller har jeg blitt feilinformert?
Det er riktig at det er 2 ordinære ultralyder du får. Den første TOUL (tidlig ordinær ultralyd) er vanligvis imellom uke 11-14, også har du den OUL som er rundt uke 18-22 tror jeg. Men man kan alltids dra privat, mange som gjør det også er det endel som får ekstra oppfølgning med flere ultralyder. Jeg fikk mange pgs svangerskapsdiabetes sist :)

Jeg hadde ul i går med det var pga prøverør var da 7+0,har TUL 5 aug 13+0, men har to ul til før det 2 juli og 19 juli.

Det er riktig at det er 2 ordinære ultralyder du får. Den første TOUL (tidlig ordinær ultralyd) er vanligvis imellom uke 11-14, også har du den OUL som er rundt uke 18-22 tror jeg. Men man kan alltids dra privat, mange som gjør det også er det endel som får ekstra oppfølgning med flere ultralyder. Jeg fikk mange pgs svangerskapsdiabetes sist :)
Ja ikke sant! Veldig fint med bekreftelse på at jeg har skjønt det riktig :Heartred Så får vi se om det blir for nervepirrende å skulle vente såå lenge til aller første UL :laughing002

Klarer ikke å vente til 8+1, så vi skal i morgen 7+1.
Hvis det ser fint ut, så blir den neste 10+1. Og deretter OTUL på sykehuset.

Ikke blitt henvist enda.. «Bare» 5+6 idag og skulle bestille time til legen i uke 9-10 en gang for første kontroll/samtale. Men da blir det TOUL i løpet av august en gang, og det er jo bare en måneds tid til da :happy: Spent!! Blir ikke å dra på privat UL med mindre jeg får blødning eller av en annen grunn blir nervøs for at det har skjedd noe.

Kult!❤️ Nei fikk AKKURAT ikke sist, er snakk om sånn 3 uker bare :laughing001 :mad: Snakket med en venninne som var på sykehuset her når hun var 12+6, de sa at de ikke ville si kjønn før etter uke 13… Jeg er jo 12+6, så de vil vel akkurat ikke si det da heller tenker jeg:laughing021:arghh: Da blir det privat UL uken etter! Klarer ikke vente til OUL:laughing021Når fikk du ordinær? Jeg fikk 2 september, da er jeg 18+5 :)
Jeg fikk ordinær tidlig ul i uke 14 med han vi mistet som skulle vært født i 2022. Og de snakket allerede om at de hadde begynt og sette igang med det når jeg gikk med 2020 barnet også:confused004

Rart det er så forskjell når det skal være en landsdekkende greie!

Vært på to ul en 24juni 7+0 og så ble det en ekstra 7+4, skal på en i morgen 8+1, ny ul 19 juli.

TUL og nipt på sykehuset 13+0 , 5aug
Fått time til OUL i sep også .

Privat TUL om 16 dager (9+0) og OTUL pluss nipt 12.august

Jeg fikk ordinær tidlig ul i uke 14 med han vi mistet som skulle vært født i 2022. Og de snakket allerede om at de hadde begynt og sette igang med det når jeg gikk med 2020 barnet også:confused004

Rart det er så forskjell når det skal være en landsdekkende greie!
Ååhh :( Nei what? Hahaha her sa de at alle som var i uke 13 eller mindre etter 1 januar 2023, fikk TUL :laughing021

Fått time 31 juli, 12+1 da. Men på ul 7+0 ble den målt på 7+6. Fikk tidlig pga ivf, så er sikker på at jeg var 7+0 da. Men de har visst tatt utgangspunkt i 7+6 da likevel ifølge journalen på helsenorge..

Back
Topp