Nedtelling til OUL

Når får man vanligvis time til oul? Har ikke fått den enda jeg.. :whacky011
Gyn sendte henvisning til OUL da jeg var på TUL. Ellers har fastlegen sendt henvisning på 12ukerskontroll ☺️

Gyn sendte henvisning til OUL da jeg var på TUL. Ellers har fastlegen sendt henvisning på 12ukerskontroll ☺️
Er det forskjell på 12-ukers kontroll (svangerskapskontroll)? Og den tidlige ultralyden man har på sykehuset etter rundt 12 uker? Og kan man bli fulgt opp av gynekolog også???

Er det forskjell på 12-ukers kontroll (svangerskapskontroll)? Og den tidlige ultralyden man har på sykehuset etter rundt 12 uker? Og kan man bli fulgt opp av gynekolog også???
Her hadde nok aldri gynekologene ved offentlige sykehus hatt kapasitet til normale 12ukers kontroller så her er det praksis at svangerskapskontrollen utføres av lege/jm og TUL er ved sykehuset hos gyn. Ved svangerskapskontroll måler man jo BT, leverer urinprøve, tar blodprøver, måler vekt osv. Det hadde nok ikke offentlig gyn her prioritert ☺️ Hvordan det er i det private vet jeg ikke.

Jeg fikk etter første time hos jm. Fikk innkalling til både TUL og OUL, men mange får etter TUL :)
Samme her. Fikk både TUL og OUL etter første jordmortime, da henvisning til TUL og søknad om fødeplass ble gjort

Back
Topp