Nedtelling til "makstid"

Kan gå max en mnd til. Har termin 14/6 så jeg kan gå helt til 26/6 :)

9 til termin +14 dager, så 23 dager, da. Satser på action litt før det... :eek:

Maks 7 dager igjen :wacky:

Herrejesus. For min del er det 40 dager igjen om jeg går 14 dager over. DET er lenge, det!

Maks 6 dager igjen!

Dersom det er 14 dager over som regnes som makstid, har jeg maks 13 dager igjen. Tipper de setter igang litt før det.

Leser at internasjonale rettningslinjer sier at igangsettelse bør skje senest 14 dager over 280 dager. Det betyr at siden vi i Norge regner svangerskapet som 282 dager, blir det 12 dager over termin som er maks. (Man kan dog føde etter dette, men de må sette igang tiltak). Min jm har også sagt at 11 dager over, så i mitt tilfelle blir det på lørdag, eller om 4 dager.

Leser at internasjonale rettningslinjer sier at igangsettelse bør skje senest 14 dager over 280 dager. Det betyr at siden vi i Norge regner svangerskapet som 282 dager, blir det 12 dager over termin som er maks. (Man kan dog føde etter dette, men de må sette igang tiltak). Min jm har også sagt at 11 dager over, så i mitt tilfelle blir det på lørdag, eller om 4 dager.

Her regner både sykehus, lege og kommunal jordmor 40+3 altså 283 dager. Fikk beskjed når jeg var på OUL at med de nye retningslinjene blir jeg senest satt i gang 11 dager over. Fra man blir satt i gang og frem til fødsel kan det jo også gå noen dager.

Riktig.. Her sier de 11 dager over, eller når man er 42+0, som er i morgen for meg..

Back
Topp