Nedtelling til 12 uker!

Kan jeg spør når dere har ringt lege og/eller jordmor?
Jeg er 4+6 og er helt nybegynner på dette!
Syns det er vanskelig å finne info om disse tingene :)
Jeg ringte legen på ikm dagen tror jeg :p Bestilte time og var visst litt over en uke å vente. Et par dager senere ringte jeg jordmor og bestilte time frem i tid slik at jeg er 8 uker ved første besøk. :)

Jeg er nå 4+3 og ringte legen med en gang jeg fant det ut. Er ofte ventetid hos legen, og jeg har en full kalender, så da var det greit å ringe dem med en gang:)

Jeg ringte legen på ikm dagen tror jeg :p Bestilte time og var visst litt over en uke å vente. Et par dager senere ringte jeg jordmor og bestilte time frem i tid slik at jeg er 8 uker ved første besøk. :)

Okei! :)
Så jeg bør ringe lege og jordmor snart da?
Er 5 uker idag :)

Og hvor kan man få tidlig ul? Osv..
Jeg er som sagt helt fersk! Så jeg lurer på hvordan ting fungerer :)

Okei! :)
Så jeg bør ringe lege og jordmor snart da?
Er 5 uker idag :)

Og hvor kan man få tidlig ul? Osv..
Jeg er som sagt helt fersk! Så jeg lurer på hvordan ting fungerer :)
Du kan ringe lege og jordmor i morgen, men det kan hende at du ikke får time før du er mellom 8-12 uker, men du kan altså bestille time og fortelle hvor langt du er på vei. :)

Hvis det er noen medisinske grunner til at du må ha tidlig UL så kan dette henvises til av fastlegen. Hvis det ikke er medisinske grunner og at du bare vil sjekke at det er liv så kan du bestille time hos privat gynekolog og da kan du vel så og si få det når som helst, helst etter 7 uker. Pleier å koste rundt 1300-1500kr i Oslo, men prisen kan variere rundtom i landet.

:)

5+0 i dag, ny uke :D

44 dager igjen! :D Denne uka har gått fort! :D

Da er det " bare" 40 dager igjen ;)
ImageUploadedByBV Forum1452925518.232152.jpg

Back
Topp