Vil ha nummer tre
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Hvor mange dager er det til din 1. svangerskapskontroll time hos jordmor/lege?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
12:39???5 dager til min første time. Tirsdag kl 12.39 skal jeg til jordmor. Jeg kjenner at jeg gleder meg veldig uken etter det skal jeg på ultralyd og da er jeg 7+1.
12.3012:39???
Har time i uke 12. Da blir det først privat ul ul og så til fastlegen etter det. Både jeg og samboeren gleder oss masse!
Er det en grunn til at dere andre har første time så tidlig? Selv fikk jeg beskjed av fastlegen da jeg tok ut spiralen at første legetime som gravid skulle finne sted i uke 12.
Masse lykke til, jeg krysser fingrene for deg!Med førstemann hadde jeg første svangerskapskontroll 12 + 4, hos fastlegen. Jeg gikk annenhver gang til fastlegen og jordmor, i utgangspunktet fordi jeg er rhesus-negativ og jordmor ikke tar blodprøver, men akkurat som LilleSpiren2018 endte jeg opp med veldig mange kontroller da de begge satte meg opp på fullt regime enda jeg informerte begge om at jeg også gikk hos den andre. Jeg hadde store blødninger og livmorkramper ut uke 13, så kanskje de ville passe litt ekstra på. Pga. blødningene hadde jeg allerede hatt to besøk hos fastlegen, fire ultralyder og ett besøk på legevakten innen den første svangerskapskontrollen 12 + 4 ...
I dette svangerskapet håper jeg å ha en normal første kontroll i uke 12 og kanskje en TUL rundt uke 11. Når har dere andre bestilt TUL (hvilken uke)? Når er det best å ha det?