Nedtelling til 1. svangerskapskontroll

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Hvor mange dager er det til din 1. svangerskapskontroll time hos jordmor/lege?
 
5 dager til min første time. Tirsdag kl 12.30 skal jeg til jordmor. Jeg kjenner at jeg gleder meg veldig:D uken etter det skal jeg på ultralyd og da er jeg 7+1.
 
Last edited:
Har time i uke 12. Da blir det først privat ul ul og så til fastlegen etter det. Både jeg og samboeren gleder oss masse!

Er det en grunn til at dere andre har første time så tidlig? Selv fikk jeg beskjed av fastlegen da jeg tok ut spiralen at første legetime som gravid skulle finne sted i uke 12.
 
Har ikke bestilt time til første kontroll enda, her i kommunen er det vanlig med 8 ukers kontroll hos jordmor, å 12 ukers med blodprøve osv hos legen. Jeg stresser ikke kjenner jeg:angelic:
 
Har ikke bestilt meg enda. Forrige gang var jeg tidlig ul da jeg var 5+1 og 7+1 (grunnet tidligere svangerskap utenfor livmoren), og første kontroll i uke 11.
Litt usikker på om jeg kan ringe sykehuset direkte denne gangen også for tidlig ul, eller om jeg først må til legen. Har tenkt å bestille meg time til slutten av juni hos legen, da er jeg 11 fullgåtte.
 
Bestiller time til uken, prøver å drøye litt denne gangen. Var på totalt 25 kontroller forrige svangerskap, til tross for at det var risikofritt. Legen og jordmor satt opp minimum en kontroll i mnd, av og til så hadde jeg kontroll hver uke:bored: orker ikke det stresset igjen, så denne gangen drøyer jeg i starten, er liksom ikke så mye å kontrollere enda:hilarious:
 
Har time i uke 12. Da blir det først privat ul ul og så til fastlegen etter det. Både jeg og samboeren gleder oss masse!

Er det en grunn til at dere andre har første time så tidlig? Selv fikk jeg beskjed av fastlegen da jeg tok ut spiralen at første legetime som gravid skulle finne sted i uke 12.

Jeg ringte helsestasjon for å høre når ungen skulle få 2 årskontroll og så spurte jeg like så greit om når jeg burde ordne time hos jordmødrene der, og da bare satte hun opp den timen, selv om det er tidlig. Jeg syns det er greit :) Likte å dra til jordmor sist.
 
Med førstemann hadde jeg første svangerskapskontroll 12 + 4, hos fastlegen. Jeg gikk annenhver gang til fastlegen og jordmor, i utgangspunktet fordi jeg er rhesus-negativ og jordmor ikke tar blodprøver, men akkurat som LilleSpiren2018 endte jeg opp med veldig mange kontroller da de begge satte meg opp på fullt regime enda jeg informerte begge om at jeg også gikk hos den andre. :p Jeg hadde store blødninger og livmorkramper ut uke 13, så kanskje de ville passe litt ekstra på. Pga. blødningene hadde jeg allerede hatt to besøk hos fastlegen, fire ultralyder og ett besøk på legevakten innen den første svangerskapskontrollen 12 + 4 ...

I dette svangerskapet håper jeg å ha en normal første kontroll i uke 12 og kanskje en TUL rundt uke 11. Når har dere andre bestilt TUL (hvilken uke)? Når er det best å ha det?
 
Med førstemann hadde jeg første svangerskapskontroll 12 + 4, hos fastlegen. Jeg gikk annenhver gang til fastlegen og jordmor, i utgangspunktet fordi jeg er rhesus-negativ og jordmor ikke tar blodprøver, men akkurat som LilleSpiren2018 endte jeg opp med veldig mange kontroller da de begge satte meg opp på fullt regime enda jeg informerte begge om at jeg også gikk hos den andre. :p Jeg hadde store blødninger og livmorkramper ut uke 13, så kanskje de ville passe litt ekstra på. Pga. blødningene hadde jeg allerede hatt to besøk hos fastlegen, fire ultralyder og ett besøk på legevakten innen den første svangerskapskontrollen 12 + 4 ...

I dette svangerskapet håper jeg å ha en normal første kontroll i uke 12 og kanskje en TUL rundt uke 11. Når har dere andre bestilt TUL (hvilken uke)? Når er det best å ha det?
Masse lykke til, jeg krysser fingrene for deg!

Jeg skal ha tul i uke 9. Hun jeg skal til tar ikke ul før uke 8/9, og da tenkte jeg det var greit å få det tett inntil bursdagen til samboer så han får en ekstra fin bursdagsgave :Heartred vet ikke om det er en uke som er bedre enn noen andre. Med førstemann gikk vi i uke 10, så denne gangen blir det en uke tidligere laughing6 veldig koselige bilder fra tul forrige gang :love7
 
Jeg var på første kontroll denne uka, 6+2.
Tidlig ul er om 19 dager!!
Neste kontroll hos lege er om 39 dager, uke 12.

Må de neste 19 dagene gå fort, og må alt går bra med den lille skatten i magen. :smiley-angelic001 :Heartred
 
Er 5+2 i dag. Mine foreløpige avtaler (dropper lege denne gangen):

Tidlig ultralyd uke 8 (7+6): 29/5 kl. 13:00
Første jordmortime uke 12 (11+1): 21/6 kl. 08:30
Tidlig ultralyd uke 12 (11+6): 26/6 kl. 13:00

19 dager til første! ❤
 
Første svangerskapskontroll hos jordmor 21/6.
39 dager til hvis jeg teller riktig. ❤
 
Ringte å fikk time om bare ett par uker oss legen, da er jeg bare 7+4 men hun satt det bare opp så tidlig. :) vet ikke hvor jeg kan finne jordmor..
 
Back
Topp