Nedtelling ordinær ultralyd

36 dager.... har ikke fått før jeg er i uke 20

Jeg fikk også time ved 19+5. sa til jordmor at om det ikke hadde vært for at jeg hadde tatt NIPT og privat organrettet UL så hadde jeg klaget, da det er altfor kort tid i forhold til evt å ta en avgjørelse om noe skulle vært galt..

15 dager

24 lange dager til.

Tiden mellom forrige TUL (12+5) og OUL (18+5) er det lengste jeg har gått uten å se den lille der inne, så begynner virkelig å få abstinenser allerede nå:nailbiting:

Måtte flytte timen, slik at pappaen er hjemme.. Noen ganger er det kjipt å være gressenke. Så, ny dato 24 oktober (20+0). Symaskinen får svi nå som jeg må sy til både gutt og jente frem til da :angelic:

9 lange dager, vet ikke hvordan jeg skal klare det. I det siste har jeg fått en så stor sorg for at det ikke er noe liv i magen :( Er 19+3 ved OUL, og siste gang jeg hørte hjertelyden var jeg 12+1. Har snakket med samboeren og venner om det men får bare høre at alt er bra og jeg må bare slappe av...ikke så enkelt må jeg si. Har ikke noe særlige symptomer og bortsett fra magen føler jeg meg ikke gravid. Synes det er forferdelig sent for første OUL!

9 lange dager, vet ikke hvordan jeg skal klare det. I det siste har jeg fått en så stor sorg for at det ikke er noe liv i magen :( Er 19+3 ved OUL, og siste gang jeg hørte hjertelyden var jeg 12+1. Har snakket med samboeren og venner om det men får bare høre at alt er bra og jeg må bare slappe av...ikke så enkelt må jeg si. Har ikke noe særlige symptomer og bortsett fra magen føler jeg meg ikke gravid. Synes det er forferdelig sent for første OUL!
Har du mulighet til å ta kontakt med jordmor eller lege for en samtale og evt lytte?
Er helt normalt å ikke kjenne liv enda, men kan være godt og trygt å få inn og snakke om det/lytte ❤️ ikke godt når man går slik og tviler.
Vil tro at symptomene er bedre fordi at kroppen nå har vent seg til graviditeten, og morkaken tar seg av alt som skal til babyen ❤️❤️

Har du mulighet til å ta kontakt med jordmor eller lege for en samtale og evt lytte?
Er helt normalt å ikke kjenne liv enda, men kan være godt og trygt å få inn og snakke om det/lytte ❤️ ikke godt når man går slik og tviler.
Vil tro at symptomene er bedre fordi at kroppen nå har vent seg til graviditeten, og morkaken tar seg av alt som skal til babyen ❤️❤️

Takk for oppløftende ord! Har ikke tatt kontakt med jordmor, for jeg føler meg litt dumt med disse følelse, også er jeg veldig dårlig i å kreve litt oppmerksomhet, men kanskje er det akkurat det jeg skulle gjøre!

Takk for oppløftende ord! Har ikke tatt kontakt med jordmor, for jeg føler meg litt dumt med disse følelse, også er jeg veldig dårlig i å kreve litt oppmerksomhet, men kanskje er det akkurat det jeg skulle gjøre!
Det du føler er absolutt ikke dumt! Dette er en nervepirrende situasjon. Men det er veldig lurt å kontakte jordmor for en ekstra prat! Det vet jeg at de mener er viktig :Heartred

Ordinær ultralyd på Ullevål 25 oktober..om 29 lange dager Jeg vil da være i uke 19+1 og syns det er sent at vi ikke får noe fra det offentlige før såpass sent ut i svangerskapet. Da er man jo omtrent halvveis..

Ordinær ultralyd på Ullevål 25 oktober..om 29 lange dager Jeg vil da være i uke 19+1 og syns det er sent at vi ikke får noe fra det offentlige før såpass sent ut i svangerskapet. Da er man jo omtrent halvveis..
Jeg har time på Ullevål 19+2. Syns også det er litt sent med tanke på at det er så kort tid til utredning dersom de finner alvorlige avvik. Men har valgt å bare akseptere timen :)

3 dager igjen her, såå spent! er da 18+3 ifølge TUL. JM mener jeg er 19-20 uker på vei nå. Får vell en mer konkret termindato på onsdag

Back
Topp