Nedpress :S

Capri-Sonne

Glad i forumet
Heia jenter =)

Dette spørsmålet gjelder vell de som har 1 eller fler fra før :)

Men jeg har sånn nedpress når jeg går, føles ut som det gjorde når jeg var 8 mnd med jenta vår sist.
er litt fortvilende å føle det presser ned og føles ut som fødselen er like rundt hjørne.

Noen andre som har opplevd dette, prøver å ikke søke så mye på nettet for der er jo det alltid skrekkhistorier =)

Jeg opplever det tror jeg... Jeg kjenner at jeg bære på en liten kule for å si det sånn. Det er litt ubehagelig ja og jeg kjenner at jeg allerede går som en høygravid, noe som gjør at jeg får vondt i korsryggen! KAn ikke tenke meg at det unormalt?

Hvis det er det samme jeg har fått når jeg stresser, trenger jeg i utg ikke å bekymre meg, sa jordmor på fredag.

Så lenge magen slapper av og det ikke varer hele dagen, så trengte jeg ikke å tenke så mye på det. Men hun ville jeg skulle tenke over dette i noen dager, bare slik at jeg og selv kunne bli beroliget.

Sånn har jeg det også. Har hatt det sånn med alle sammen, og det er visst pga at alle mine har ligget veldig langt ned og pressa på. Ikke farlig da, men kan være ganske ubehagelig...

Jeg også kjenner press ned og jeg synes også det er veldig ubehagelig. Har også en del kynnere og da presser det enda mer, synes jeg. "godt" å lese at flere opplever dette presset for da er det sikkert normalt for de som har født før? :)

Sliter også med dette. Det er forbigående, men utrolig ekkelt. Føler det skal komme noe ut. Jordmor sa det var normalt fordi barnet faktisk ligger lenger nede andre gangen... Lurer virkelig på hvordan det blir om noen måneder!!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Heia jenter =)

Dette spørsmålet gjelder vell de som har 1 eller fler fra før :)

Men jeg har sånn nedpress når jeg går, føles ut som det gjorde når jeg var 8 mnd med jenta vår sist.
er litt fortvilende å føle det presser ned og føles ut som fødselen er like rundt hjørne.

Noen andre som har opplevd dette, prøver å ikke søke så mye på nettet for der er jo det alltid skrekkhistorier =)

Ja! Og tenkte det samme som deg: Dette kjente jeg jo ikke før på slutten sist! Er veldig plaget denne gangen og må stort sett sitte/ligge for å unngå det, skal lite gåing og ståing til før jeg kjenner det presser ned og da går det ikke lang tid før det sprenger og det er vondt og tar tid å bli "kvitt" igjen. Spurte legen og hun sa det var normalt i svangerskap 2,3,4 osv. Fordi musklaturen som holder livmor oppe er strukket og..ja..noe sånt. Holder ikke like godt på plass. Hun spurte om jeg hadde kjent selv om livmor/livmortappen (?) var langt nede. Har aldri prøvd på det, så aner ikke ståa. Men hun nevnte at dette med livmor langt nede kunne bli et problem i voksen alder (sånn rundt 40) om man ikke var flink til å gjøre knipeøvelser (og dermed måtte opereres). Så hun sa det ikke var lett å gjøre øvelser man ikke så effekten av før om 10-15-20 år, men at det var veldig viktig..

Så hennes konklusjon til meg var i alle fall at det ikke var farlig.

Tusen takk for svar! =)

håper ikke det vil være slik resten av svangerskapet, er jo bare helt grusomt..
har gått å trodd jeg har vært i fødel i hele dag.

leverer ihvefall inn urinprøve i morgen for å utelukke noe der.

takktakk, har hjelpt meg mye =)

Back
Topp