nedpress og milde mensensmerter

skilpadde

Betatt av forumet
Marshmallows 2022
flere som er blid plaget med dette? til tider gjør det vondt og er ubehagelig, kan det være at ungen har lakt seg ned i bekkenet?

Jeg hadde det slik rundt uke 20, fikk da komme til sjekk for å måle livmorhals.
Hvor langt er du på veg? Tror jeg har lest at babyen kan begynne legge seg til rette fra rundt uke 30, men usikker på dette altså.

Har hatt det i noen dager, men ikke tenkt så mye over det bortsett fra når det har gjort vondt. Var på ul på torsdag og han er ikke festet nede i bekkenet så usikker på hva det er. :confused005
Er i uke 33 nå og har det i varierende grad dag til dag. Ligner ikke på rier så tviler på at det er noe på gang. Har du veldig mye ubehag skader det jo ikke å høre med jm/lege/føden :)

Jeg tror ikke hodet hennes er festet her. JM nevnte iallefall ikke dette da ho kjente leie på kontroll for en uke siden. Likevel kjenner jeg veldig nedpress noen ganger når jeg står/går. Tror da at ho strekker seg og at hodet presser ned mot livmorhalsen. Kan stikke noe voldsomt! Har stoppet det jeg holdt på med flere ganger for å løfte mage lit oppover liksom:p

Var hos jordmor idag, og hun ville at neste gang nedpresset kom og om det gjorde vondt noe det ikke skal, så måtte jeg ringe føden, men har ikke sånn i dag, har bare vanlige kynnere, men hun ville også at man skulle ta det helt med ro og øke sykemeldings graden:bookworm:

Jeg hadde det slik rundt uke 20, fikk da komme til sjekk for å måle livmorhals.
Hvor langt er du på veg? Tror jeg har lest at babyen kan begynne legge seg til rette fra rundt uke 30, men usikker på dette altså.
Er i uke 32 og jordmor sjekket og hun hadde lakt seg med hode ned, men nevnte ingen ting om hun var festet eller ikke, så det er usikkert, men hun er tung no og presser sikkert mye på ting dær nede:confused:

Mini her ligger så langt nede med hodet at de klarer ikke ta ordentlig hodemål på ultralydkontrollene. Men har glemt å spørre om han har festet seg eller ikke. Han har ligget fast med hodet ned i 4-5 uker nå. Er 33 uker i morgen. Har også begynt å få skikkelig stikking i Venusberget. Symfysen. Skal på ny UL kontroll neste uke en gang så skal høre med gyn da.

Jeg har våknet på natten siste uken nå (er i uke 31) med så store smerter at jeg må puste meg gjennom det. Hadde det med første mann og når jeg ringte føden sa sa de at det sannsynligvis var babyen som kom åt noen nerver langt nede, og det virker være samme greie nå.. virker iblant som at hun river rundt med fingrene nede ved livmorhalsen..

Last edited:
Jeg har våknet på natten siste uken nå (er i uke 31) med så store smerter at jeg må puste meg gjennom det. Hadde det med første mann og når jeg ringte føden sa sa de at det sannsynligvis var babyen som kom åt noen nerver langt nede, og det virker være samme greie nå.. virker iblant som at hun river rundt med fingrene nede ved livmorhalsen..
Åjj det hørtes vondt ut, er det som kynnere eller hvordan er det?

Åjj det hørtes vondt ut, er det som kynnere eller hvordan er det?

Har to forskjellige smerter egentlig den ene er som kniver som skjærer ned i skjeden den andre er kanskje mer som kynnere, smerten er strammende liksom og kommer litt i tak? Men har en hel del kynnere ellers, som jeg vet er kynnere og de er jo ikke vonde. Men jag borte nok tatt det opp med jordmor på kontrollen på mandag, glemte det, ettersom du fikk høre at det ikke skal være vondt..

Har to forskjellige smerter egentlig den ene er som kniver som skjærer ned i skjeden den andre er kanskje mer som kynnere, smerten er strammende liksom og kommer litt i tak? Men har en hel del kynnere ellers, som jeg vet er kynnere og de er jo ikke vonde. Men jag borte nok tatt det opp med jordmor på kontrollen på mandag, glemte det, ettersom du fikk høre at det ikke skal være vondt..
Ja hun ba meg ta kontakt med føden når jeg fikk vondt, kansje du burde også ta kontakt og forhøre, hørtes ikke bra ut:wideyed:

Back
Topp