Ned i vekt

~lilleL~

Flørter med forumet
hei alle flinke mammaer! :)

Etter fødselen så er det jo selvfølgelig helt naturlig å legge på seg litt ekstra kilo.. Jeg har alltid vært overvektig og fått enda 10 kilo på fra svangerskapet..! Så jeg lurte på om det var en mamma her inne som er i lignende situasjon? Jeg trenger nemlig en treningspartner som jeg kan snakke med og konkurrerer mot og en som jeg kan være åpen om med tallet på vekta. Er det noen her som ønsker det?
 
hei alle flinke mammaer! :)

Etter fødselen så er det jo selvfølgelig helt naturlig å legge på seg litt ekstra kilo.. Jeg har alltid vært overvektig og fått enda 10 kilo på fra svangerskapet..! Så jeg lurte på om det var en mamma her inne som er i lignende situasjon? Jeg trenger nemlig en treningspartner som jeg kan snakke med og konkurrerer mot og en som jeg kan være åpen om med tallet på vekta. Er det noen her som ønsker det?

Jeg er! Var overvektig før jeg ble gravid, og er d fremdeles.
 
Er det mulig for flere å bli med? Er faktisk lettere nå enn før jeg ble gravid, og er vel ikke veldig overvektig, MEN, noen kilo ned og bedre form skader ikke!
 
Jeg var overvektig før jeg ble gravid og er det fortsatt. Har heldigvis ikke lagt på meg mer etter at jeg ble gravid, men skulle gjerne gått ned en god del. Tidligere har jeg "lett" klart å gå ned, men har slitt med å holde vekten og lagt på meg igjen etter en stund. Merker at nå som jeg er eldre er det vanskeligere å gå ned i vekt i det hele tatt.
Begynte å trene i mai/juni (30 day shred og Six weeks 6 pack), men har ikke kommet i gang igjen etter ferien:-( Gikk ikke ned etter treningsperioden, men ble i hvert fall i bedre form og merket at kjernemuskulaturen ble mye sterkere. Tror jeg må starte igjen neste uke, og har nå også kuttet ned på søtsaker som det ble alt for mye av i sommer. Prøver også å spise sunnere og mindre porsjoner, men synes det er vanskelig å få i meg nok og sunn mat i løpet av travle hverdager, og da har jeg en tendens til å "ta igjen" og spise for mye på kveldstid.
 
Jeg og ei venninne fikk barn med bare 3 dager i mellom :) før graviditeten hadde jeg ca 10 kg for mye, og fikk også ca 10 kg under graviditeten. De fleste kg gikk fort av, siden jeg bestemte meg for at det var slutt på godteri med det samme jeg kom hjem fra sykehuset. Venninna min var normalvektig, og fikk ca 5-6 kg under graviditeten. Det vi gjorde var at begge kjøpte seg fitbit(armbånd som teller hvor mye man beveger seg) og har hatt masse konkurranser om hvem som er mest aktiv. Vi har også en konkurranse der det var om å gjør å gå ned 5 kg eller mer i løpet av sommeren,ca 5 uker, mens vi var på ferie på hver vår kant. Jeg har også m
Lastet ned en app som heter lifesum, der jeg legger inn alt jeg spiser, så jeg får et perspektiv på hvor mye jeg spiser i forhold til hva jeg trenger. Dette har motivert meg masse og det er så gøy å se fremskritt på kroppen, både at jeg blir mindre, klærne blir slakkere og formen blir bedre. Har gått ned alle gravid kiloene nå, og jobber med kjærestekiloene. Er bare 5 kg fra idealvekt og har klart å gå ned nesten 5 kg på en mnd, og da har jeg unnet meg både litt kake og sjokolade, men veldig med måte, siden det ikke er like gøy å registrere det som er usunt. Håper du finner motivasjon og kommer deg i gang. Det er en så deilig følelse når man endelig ser resultater.
 
Back
Topp