Navnevalg....! Vanskelig!

Haha, digger at du synes ditt eget etternavn er kjemperart!

Jeg hadde ca ti tusen med samme etternavn som meg i tillegg til de 30000 med samme fornavn. Så har vært særdeles anonym i livet. Byttet etternavn nå når jeg giftet meg, og det er litt fordi jeg ikke har et forhold til etternavnet mitt når det er så vanlig. Det nye etternavnet deler jeg med nesten 900 personer. Litt koseligere med en mindre gruppe, hehe. Men jeg synes jo alt som er sært og spesielt er gøy, etter å ha vært så ekstremt anonym på navnefronten i så mange år. Ingen som klarte å finne meg på facebook for eksempel. For mange andre å velge i.
Hehe, ikke sånn. Men det høres utrolig merkelig ut med enkelte fornavn. Det blir litt som når GPS ber deg svinge til høyre inn i fjellvegen :hilarious: det er så mange fornavn som kræsjer!
Jeg har aldri vært anonym på navnefronten.. ikke med etternavnet til mannen heller(det jentungen skal ha fra fødsel, jeg tar det når vi gifter oss), tror det er like over 300 i Norge med det.
Jeg er alene om min nåværende kombinasjon, pga bindestrek. To veldig godt kjente navn i området vi bor i, alle kjenner noen jeg er i slekt med.
 
Jeg tror vår forblir navnløs. :p


Mitt navn er et sånt som ikke er topp 10, men heller ikke uvanlig. Nesten 18 000 som heter det samme til fornavn (men mange har det som mellomnavn). Jeg vet ikke hva jeg ville ment om å ha et veldig uvanlig navn, men jeg trives med mitt egentlig. Ikke alt for mange som heter det samme, men jeg må aldri gjenta hva jeg heter + at det fungerer veldig bra internasjonalt.

Min mor har et mer uvanlig fornavn, og hun var til tider sinna på sine foreldre og lurte på hvor i all verden de hadde kommet på det navnet. Tanten min også, godt under 100 som heter det samme. :p Hun har egentlig aldri blitt helt fortrolig med fornavnet sitt, men har ikke bytta heller så så ille kan det ikke være. :)
 
Jeg tror vår forblir navnløs. :p


Mitt navn er et sånt som ikke er topp 10, men heller ikke uvanlig. Nesten 18 000 som heter det samme til fornavn (men mange har det som mellomnavn). Jeg vet ikke hva jeg ville ment om å ha et veldig uvanlig navn, men jeg trives med mitt egentlig. Ikke alt for mange som heter det samme, men jeg må aldri gjenta hva jeg heter + at det fungerer veldig bra internasjonalt.

Min mor har et mer uvanlig fornavn, og hun var til tider sinna på sine foreldre og lurte på hvor i all verden de hadde kommet på det navnet. Tanten min også, godt under 100 som heter det samme. :p Hun har egentlig aldri blitt helt fortrolig med fornavnet sitt, men har ikke bytta heller så så ille kan det ikke være. :)
Hmm, det sjeldne navnet vi tenker på er det 92 som har per dags dato. Men det er en avart av et mer vanlig navn, så lyden i navnet er nok ikke så uvant i ørene. Bare med en vri liksom. Får krysse fingrene for at kidden blir å like det :nailbiting:
 
Vi valgte navnet Kevin til førstemann som ble født o 2018, og nå gikk vi rett og slett for Liam.
Vi valgte et navn vi likte og valgte å se bort i fra at mange har fått navnet Liam de siste årene :happy:
 
Barnet mitt har et navn som 3-2 eller ingen i Norge heter, det er dobbeltnavn.
Neste barn i magen får også et navn som det står det samme på ssb.no :hilarious: litt tilfeldig det altså.

Men jeg har selv et veldig vanlig 80tallsnavn ikke vært plaget av det.
 
Barnet mitt har et navn som 3-2 eller ingen i Norge heter, det er dobbeltnavn.
Neste barn i magen får også et navn som det står det samme på ssb.no :hilarious: litt tilfeldig det altså.

Men jeg har selv et veldig vanlig 80tallsnavn ikke vært plaget av det.

Jeg snakket med mannen om kallenavn man får når man har veldig vanlige navn. Han har også et vanlig navn, ca 20 000 som heter det, og det var også på topp da han fikk det. De var tre i klassen med samme navn, og de fikk nummer :hilarious: Han sa han var fornøyd, men det var fordi han var nr.1.
 
Back
Topp