Navnevalg skjema

erta

Elsker forumet
Marsmellows-15
Sommerfuglene 2017
Hvor lenge etter fødsel kommer navnevalgskjemaet på Altinn.no? Mener å huske at etter fødselen sist gikk det ikke mange dagene. Noen av dere som har født som har fått?

Fikk melding i natt om at eg kan registrere navn. Lille er 13 dager

Fikk sms kl fire på natta (!!) ca. en og en halv uke etter fødsel om at jeg kunne gå inn på Altinn og registrere navn på barnet. Etter at jeg hadde gått inn og registrert navnet, gikk det to dager før jeg fikk beskjed om at det var godkjent.

Fikk sms kl fire på natta (!!) ca. en og en halv uke etter fødsel om at jeg kunne gå inn på Altinn og registrere navn på barnet. Etter at jeg hadde gått inn og registrert navnet, gikk det to dager før jeg fikk beskjed om at det var godkjent.
Er vell standard det. Jeg og fikk melding kl 4. Ikke den lille som vekket meg da!!

Lille, uviten meg trodde man bare skrev det på et papir på sykehuset eller no :rolleyes: så for meg at man fikk med en fødselsattest, også bare skrev man på navnet :p

Men hvordan kan man gjøre d på altinn? Må ikke far også godkjenne?

Elektronisk blitt nå ja, det var bra å høre :-)Ventet på papirer i posten med gutta mine, så da tok ting lenger tid

Jeg jobber på folkeregisteret. Sykehuset har en frist om å sende fødselsmelding innen 7 dager etter fødsel. Når vi mottar denne tildeles barnet et personnr, noe som KAN ta 2-3 uker. Når personnr er tildelt vi man få navnevalgsskjema i altinn eller i posten. Så fort navnet er sendt inn og godkjent, så kommer fødselsattesten i posten [emoji4][emoji106]

Back
Topp