navnetråden!

Jente: 
Sofie
Hermine
Josefine

Gutt: 
Tobias 
Felix
Sebastian
Alexander
Mathias
Herman

Skulle vi ikke skrive 5 navn av hvert kjønn som vi likte men ikke skulle bruke?? :)

Her er hvertfall fra meg:

Leander
Oliver
Joakim
Adrian
Matias

Mia
Viktoria
Vanessa
Cassandra
Iben
(vil egentelig ha det sammen noe annet, meeen sambo var ikke begistra for det:P)

Edvard og Othilie hehehe. er jo IKKE inhabil der da Belle venter nr 3 hehehe

Guttenavn
Fredrik
August
Benjamin
Bendik
Ludvig

Kaspar
Cedolf
John
Johan
Johannes

Jentenavn

Thale
Johanna
Lucie

Selma
Amelia
Lykke

Jeg er jo ooooverbevist om at det er gutt, så er ikke så på jentenavn. Om det blir jente er jeg 90% sikker at hun får tre navn som sin storesøster og Det blir nok Thale Johanna Lucie. Vi blir ALDRI enig om jentenavn uansett så dette er kompromiss. Thale (gubbens favoritt) er hans oldemor og hans tremenning. Johanna er oppkalling etter min far (john) og hans mormor (johanne) De kjemper begge mot kreft, pappa er ferdig og svigermormor holder på med stråling.  Jeg har jo operert to ganger for kreft selv, som denne babyen så langt har overlevd, så det synes jeg er en fin gest. Lucie er min grandtante. (Ingrid Lucie) så hun er storesøster oppkalt etter og.

Når det er gutt. Er jeg rimelig sikker på at jeg vil kalle opp etter John og Johanne her også, men usikker på hva. John sliter du med å hete hele livet fordi folk kaller det jon, jonn, jååån, og ingen klarer å skrive navnet ditt. Johannes, er litt for mye, så kanskje Johan, vi får se. Fredrik er min manns fetter og min farmor (Fredrikke) så det har jeg lyst på. Gubben har lyst på Bendik, som er hans grandonkel (Edvardt er hans farfar og han hadde søsken som het både Ingrid og Bendik, som jo vil være en morsom gest.

Alle navnene på listen er oppkalling og det kommer vi til å gjøre, med denne som med de to forrige også

Samuels hjertemamma skrev:
Jente: Da blir det Isolde, uten tvil :-)

Gutt: Sofus, Solan, Rasmus, Fabian, Isaiah (blir nok ikke det litt for utenlands men så fint!), Jakob, Jonathan, Ruben, Emmet, Emrik... med andre ord...guttenavn har vi ikke peiling på...hvilket av guttenavna våre var finest syns du?

Fabian <3

Haugebyjenta skrev:

Gutt: Sofus, Solan, Rasmus, Fabian, Isaiah (blir nok ikke det litt for utenlands men så fint!), Jakob, Jonathan, Ruben, Emmet, Emrik... med andre ord...guttenavn har vi ikke peiling på...hvilket av guttenavna våre var finest syns du?

Jakob, uten tvil

Vi har rett og slett ikke peiling ;) Han som skal bli storebror heter Marius emoticon

Jentenavn: (Mi)Rakel ;-) Vilja Aurora Adele Simone Live Guttenavn: Aksel William Jonah

Her er navnene jeg tenker det står mellom:

Fabian
David

Vilja
Selma
Hermine

Er ganske sikker på at det blir Vilja om det er en jente, Liker og Selma veldig godt, men blir veldig likt storesøsters navn. Syns guttnavn er mye verre denne gangen, der kommr jeg nesten ikke på noen jeg virkelig vil ha hehe. Men det kommer vel om vi får vite at det er en gutt =)

JanBaby skrev:
Vi har også bestemt oss på forhånd: Gutt - Bastian, Jente - Eline :)

Bastian heter min kjæres sønn, det er veldig spesielt og veldig fint og gøy for den minste når han blir kjent med bl.a politimester bastian i kardemomme by:P hehe! 

Vi har fått vite kjønnet. En gutt, han skal hete Mathias :)

Jente:
Maria. Så har jeg flere jentenavn på lur hvis vi skulle få en jente til senere

Gutt:
Kanskje Matteus eller Johannes. Eller Lukas.

Jeg bestemte hva vår første datter skulle hete, for det navnet har gått i arv annenhver generasjon i flere hundre år. Takknemlig for at mannen min syns det var greit. Så da får han bestemme hva neste jente skal hete. Venner meg sikkert til det

Gutt: Veldig vanskelig, men vi vil ha utradisjonelle navn som er spesielle. Aksel Amadeus Leo Leander Loke Brage Jente: Leah Aurora Vilde Iselilja

Har bestemt oss:) Vi har et jentenavn og et guttenavn. Skal si hva det er på tirs, når jeg vet hva som skjuler seg inni meg..

Vi har också bestämt oss!
Om det blir en gutt blir det Hampus, och får vi en jenta blir det Tindra.
:-)

oi. masse ideer. aner ikke enda. var så lett med førstemann.
Mannen vil at småen skal hete det samme som han. Jeg vil ha et biblesk navn. så langt er vi kommet :P venter til vi vet om vi skal diskutere jentenavn eller guttenavn først.

Unnskyld meg men er ikke sofus og solan litt dyre aktig?? Sofus er vel et sko merke for barn.

Back
Topp