Navnetråd

Mammahjerter

Betatt av forumet
Har dere begynt å tenke på navn? :D her har vi allerede begynt å krangle :hilarious:
Syntes det var så vanskelig med våre to første og vi slet med å bli enige om navnene deres og til slutt ble det mannen som bestemte, denne gangen vil jeg bestemme :rolleyes: elsker navnene til barna altså men fikk liksom ikke det siste ordet med noen av de og hadde jeg fått velge hadde begge barna hatt andre navn

Jeg tar gjerne imot forslag fra dere! Mannen har bestemt seg for navn allerede og jeg vil gjerne komme med noen flere forslag til han :hilarious:

Er ikke så nøye på at det skal passe med navnene til søsken da de ikke har navn som matcher
Jeg liker korte navn, og nr 1 på min liste er Alva og Aksel

Vi har snakket litt om navn, men vet ikke om vi er helt enige enda. :p Med jenta vår var det kjempelett, vi var enige med en gang. :Heartred Hun har et spesielt navn, det er under 10 jenter i Norge med dette navnet. :Heartred

Vi har funnet ett guttenavn og ett jentenavn vi liker nå så får vi se om det er det vi ender opp med. :joyful:

Jeg har holdt på med en navneliste i flere år, da vi har visst hele veien at vi ville ha barn sammen, selv om vi ikke var helt enige om når før nå :p Listen over jentenavn er laaaang, men vi er ikke enige om alle nei! Og jeg har to favoritt guttenavn som samboer HATER! :hilarious: Vi har ett guttenavn vi begge liker da, så blir det gutt tror jeg vi er enige :Heartred og blir det jente har jeg veldig lyst å bruke mellomnavnet til barndomsvenninna mi som mellomnavn :happy:

Tror vi kommer til å være uenige.. men skal vite kjønn først.
Og, tror ikke endelige bestemmelsen blir tatt før på sykehuset.

(Det er vanskeligere å si nei til kjerringa som nettopp har født ungen din, og blir SUR fordi babyen ikke har navn enda. :P )

Vi har bestemt oss for jentenavn for en god stund siden. Stod mellom flere alternativer for guttenavn, men nå har vi så og si bestemt oss ;)
Våre to andre barn har engelsk/spanske inspirerte navn, så det blir det på den lille også:love2

Her har ikke VI begynt å snakke navn, men jeg har to jentenavn og to guttenavn jeg virkelig liker. Ingen av de er typisk norske, og jeg håper ingen av de er på noen topp liste. :happy: Forloveden har en datter fra før, så jeg synes helt ærlig min mening bør veie tyngst siden han allerede har gitt et navn.

Mye skal til for å finne finere navn enn de 4 (etter min mening), men han skal også få lov til å ytre sine meninger.

Håper mest på jente, men det er også der det er vanskeligst å bli enig.

:dummy1::dummy:

Får vi gutt blir han navnløs :laughing002

Jentenavn har vi/jeg flere favoritter.
Sanna, Helle, Vårin, Helje, Hillevi, Idun er noen

Har to jenter fra før med enkle korte navn.

Tror nok ikke vi blir å diskutere navn før mot slutten. Med forrige barn tok det sin tid før vi ble enige, da vi har ganske ulik smak. Men vi klarte å bli enige om et navn til slutt. Det var hverken min eller hans favoritt, men et navn vi begge likte. Jeg fikk velge mellomnavn på henne da
Så det blir spennende å skulle finne navn denne gangen. Mannen og sønnen ønsker seg jo en gutt, så hvis det blir som de håper på, blir det nok litt ekstra vanskelig, da jeg av en eller annen grunn syns det er lettere å finne jentenavn enn guttenavn.

Vi har snakket litt om navn, men vet ikke om vi er helt enige enda. :p Med jenta vår var det kjempelett, vi var enige med en gang. :Heartred Hun har et spesielt navn, det er under 10 jenter i Norge med dette navnet. :Heartred

Vi har funnet ett guttenavn og ett jentenavn vi liker nå så får vi se om det er det vi ender opp med. :joyful:
Så fint med et unikt navn :Heartred vår datter har også et relativt uvanlig navn i Norge med 44 andre i Norge som heter det samme :) jeg ville ha et unikt navn til sønnen vår men mannen fikk siste ordet også ble det bare sånn, elsker navnet til sønnen vår men jeg ønsker at han hadde et mer uvanlig navn :oops:

Tror vi kommer til å være uenige.. men skal vite kjønn først.
Og, tror ikke endelige bestemmelsen blir tatt før på sykehuset.

(Det er vanskeligere å si nei til kjerringa som nettopp har født ungen din, og blir SUR fordi babyen ikke har navn enda. :p )
Det var smart :hilarious: men det hjalp ikke sist hos meg o_O når vannet gikk så hadde vi fortsatt ikke noe navn og på vei til sykehuset, midt i en rie så foreslår han navnet :shifty: navnet var mitt aller første navneforslag som han sa at han HATET så jeg la fra meg navnet med en gang og tenkte at det ikke ble det... han ble født prematurt og mannen fikk to timer med han før jeg fikk treffe han og under den tiden så hadde han bestemt seg, og navnet kler han uten tvil men det tok litt tid før det vokste på meg ettersom jeg hadde lagt fra meg akkurat det navnet mange måneder tidligere :joyful:

Får vi gutt blir han navnløs :laughing002

Jentenavn har vi/jeg flere favoritter.
Sanna, Helle, Vårin, Helje, Hillevi, Idun er noen

Har to jenter fra før med enkle korte navn.
Så fine navn :Heartred sånn kjente vi det også :hilarious: med førstemann så visste vi ikke om det ble gutt eller jente, vi hadde ingen guttenavn så godt det ble jente :joyful: med nr 2 så visste vi at vi skulle få en gutt, det var mange diskusjoner om navn under de månedene :joyful::shifty:

Har så smått begynt å snakke om navn. Men guttenavn er jo så vanskeliiig :wacky:
Det er ett navn jeg har falt litt for, men samboer er ikke helt enig :whacky011 Prøver å lure det inn i samtaler innimellom, så han kanskje blir vant til det :rolleyes: :joyful:
Vi har så lange etternavn begge to, så vil helst ha et kort, enkelt navn :)

Har så smått begynt å snakke om navn. Men guttenavn er jo så vanskeliiig :wacky:
Det er ett navn jeg har falt litt for, men samboer er ikke helt enig :whacky011 Prøver å lure det inn i samtaler innimellom, så han kanskje blir vant til det :rolleyes: :joyful:
Vi har så lange etternavn begge to, så vil helst ha et kort, enkelt navn :)
Det er min taktikk også :rolleyes: om jeg foreslår navnet nok så kanskje det vokser på han :hilarious:

Vi har ikke begynt å snakke om navn ennå, men jeg har litt lyst på Selma viss vi får en jente. Men har ikke nevnt d til mannen ennå :p siden vi har to gutter fra før tipper jeg vi uansett får en gutt til, og der er jeg veldig usikker på navn ass..

Det begynner vi sikkert ikke å snakke om før i 3.trimester kjenner jeg oss rett :hilarious: Med første greide vi omtrent ikke bli enig da mannen ville at gutten skulle hete Ferdinand og at han skulle bli en tjukkas som liker å lukte på blomster :cool: Han kommer bare med sånne tulleforslag... Med jenta greide vi ikke bestemme oss før flere dager etter hun var født :wideyed: Så vi får se denne gangen om vi blir enige i det hele tatt :rolleyes:

Vi kommer til å bruke Einar hvis det blir gutt, Agnes hvis det blir jente Begge navn er hentet fra slekt på begge sider.

Så fint med et unikt navn :Heartred vår datter har også et relativt uvanlig navn i Norge med 44 andre i Norge som heter det samme :) jeg ville ha et unikt navn til sønnen vår men mannen fikk siste ordet også ble det bare sånn, elsker navnet til sønnen vår men jeg ønsker at han hadde et mer uvanlig navn :oops:

Jeg tror ikke de navnene vi sitter med nå (de er ikke bestemt altså) er så fryktelig sjeldne. :p Skulle ønske de var det, men vi må nesten bare velge et navn vi begge liker. :) Tvilsomt at det blir noe topp 10 navn da. :p

Back
Topp